Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seminaarissa vegaanimättöä ruoan sijaan

Vierailija
29.10.2025 |

Osallistuin tänään kokopäivä-seminaariin, jossa oli luvattu aamiainen, lounas ja päiväkahvit. Vasta paikan päällä selvisi, että kaikki tarjoilu on vegaanista. Vegaanivuustoa, oksennukselta näyttäviä ja maistuvia levitteitä, lounaaksi kumista tofua, kyllä te tiedätte. Kiva sinnitellä nälkäisenä koko päivä. Olisivat edes voineet etukäteen varoittaa, niin olisin pakannut eväät!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla mikään ongelma sekasyöjälle.

Vierailija
22/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön mielelläni vegaaniruokaa, kiva maistella uusia asioita ja nähdä miten eläinperäisiä tuotteita on korvattu. Kotona en jaksa kokeilla uusia juttuja kovin paljon, enkä varsinkaan testailla mitään kalliita lihan korvikkeita, joista monet on huonoja ja päätyvät vain biojätteeseen. Joten arvostan jos pääsen syömään jonkun toisen ideoimia, tekemiä ja maksamia vegaanisia ruokia. Toistaiseksi olen säilynyt ihan hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se, vuusto on syömäkelvotonta sontaa. Jos ei voi käyttää juustoa, mieluummin pitää jättää sen korvikkeet kokonaan pois eikä korvata millään. Se ei ole ihmiselle muutenkaan mikään pääasiallinen elintarvike.

Vierailija
24/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen menossa ostamaan lounaskahvilasta patonkia "lounaaksi" puoli neljän aikaan, kun ehtinyt aikaisemmin ja olin kuolemassa nälkään. Patonkivaihtoehdoista jäljellä oli enää mozzarella ja tofu-skagen. Olen sekasyöjä, mutta ei vaan tehnyt mieli mozzarellaa, joten hetken mielijohteesta ostin tofu-skagenin.

Jestas se oli hyvää! Rakastan skagenia, ja tuo ei hävinnyt aidolle maussa yhtään. Oli pakko googlettaa illalla, onko "tofu-skagen" jokin tuote, jota saa ostaa ruokakaupasta purkissa valmiina, ja valitettavasti näköjään ei, mutta reseptejä löytyi.

Vegaaniruoka on hyvää. Ongelma on ap:n päässä eikä ruoassa.

Vierailija
25/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi päivä vegaaniruokaa, ei voi olla noin kamalaa!

niinpä. kyllä vegaanikin yhden päivän syö hk sinistä

Näin on. Toivotaan, että huomenna vegaanit pistetään kärsimään, kun tänään me muut kärsimme.

Ap.

Vierailija
26/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vegaanillekaan pitäisi olla mikään ongelma syödä lihaa tai kalaa, ellei kyse ole jostain allergiasta. Henkistä allergiaa ei lasketa.

Vierailija
27/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen menossa ostamaan lounaskahvilasta patonkia "lounaaksi" puoli neljän aikaan, kun ehtinyt aikaisemmin ja olin kuolemassa nälkään. Patonkivaihtoehdoista jäljellä oli enää mozzarella ja tofu-skagen. Olen sekasyöjä, mutta ei vaan tehnyt mieli mozzarellaa, joten hetken mielijohteesta ostin tofu-skagenin.

Jestas se oli hyvää! Rakastan skagenia, ja tuo ei hävinnyt aidolle maussa yhtään. Oli pakko googlettaa illalla, onko "tofu-skagen" jokin tuote, jota saa ostaa ruokakaupasta purkissa valmiina, ja valitettavasti näköjään ei, mutta reseptejä löytyi.

Selkeä vegaaniuskonharjoittajan kannanotto!

Vierailija
28/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voinut lähteä muualle lounaalle?

Vierailija
29/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön mielelläni vegaaniruokaa, kiva maistella uusia asioita ja nähdä miten eläinperäisiä tuotteita on korvattu. Kotona en jaksa kokeilla uusia juttuja kovin paljon, enkä varsinkaan testailla mitään kalliita lihan korvikkeita, joista monet on huonoja ja päätyvät vain biojätteeseen. Joten arvostan jos pääsen syömään jonkun toisen ideoimia, tekemiä ja maksamia vegaanisia ruokia. Toistaiseksi olen säilynyt ihan hengissä.

Kuten ehkä tuli selväksi, Ap:n seminaarin ruokatarjonta oli biojätetasoista.

Vierailija
30/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voinut lähteä muualle lounaalle?

Ei siinä ehtinyt. Piti verkostoitua

Ap

Vierailija
31/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nou. Taisin olla samassa seminaarissa. Jaan tuntemuksesi, Ap!

Vierailija
32/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä lounastauolla ehdi käydä jossain grillillä syömässä? Niin ainakin olisin itse tehnyt.

Vierailija
33/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou nou. Taisin olla samassa seminaarissa. Jaan tuntemuksesi, Ap!

Kiitos. Toivottavasti huomenna saadaan oikeaa ruokaa. Ja jos ei, niin sitten vessaan syömään eväät.

Ap

Vierailija
34/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei juurikaan vain osata/haluta tehdä hyvää kasvisruokaa, mikä on outoa, kun nykyään netti on täynnä hyviä ohjeita ja kaupoissa hyviä raaka-aineita mielinmäärin. Ilmeisesti ajatus hyvän ja ravintorikkaan kasvisruoan valmistus on keittiöhenkilökunnalle vastenmielistä.

Vierailija
35/73 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, että ei osata tehdä kunnon vegaaniruokaa edes seminaarioloissa.

Vierailija
36/73 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi päivä vegaaniruokaa, ei voi olla noin kamalaa!

Kyllä se voi olla, jos se on huonosti valmistettua. Kyllähän ihminen pärjää vaikka kokonaan syömättäkin yhden päivän, mutta eihän siinä ole mitään järkeä jos töitäkin olisi tarkoitus tehdä. Jos halua vegaanisen vaihtoehdon tarjota niin soisi kyllä tehdä siitä syömäkelpoisen.

Vierailija
37/73 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikkea pidä maistaa.

Laitetaan 2 kakkua toiseen lappu vege. Molemmat samanlaisia. Mitä luulet? Vege ruuasta löytyy hyviäkin ruokia. Jos niitä ei koskaan maista. Ei löydä.

Pitäisi lopettaa se vege hypetys ja korostaminen. Kohta huomaat vetäväsi porkkalaa kaksin käsin ja maistat muutakin, kuin suolan ja pippurin.

Olisit tilannut pitsan. Kellään ei ole mitään ongelmaa syödä hernekeittoa, jossa on 10 grammaa lihaa. Kun sen jättää pois. Tuskin etsit lautasen alta.

Vierailija
38/73 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vegaaniruoka voi olla erittäin hyvääkin eikä maussa kalpene liharuoalle jos se on oikein valmistettua ja maustettua. Harmittaa, että se on saanut huonon maineen osaamattomien kokkien käsissä. 

Vierailija
39/73 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt joissakin vegaaniravintoloissa, joissa ruoka on aivan valtavan hyvää. Mutta sitten on tosiaan kokemuksia siitä, että joku ravintola tai pitopalvelu tekee niin harvoin vegaanista ruokaa, että eivät oikeasti osaa. Mitkään vuustot tai valmisleikkeleet eivät mielestäni kuulu tuollaisiin suurtarjoiluihin. Ihmettelen, miksi tällaiseen vaihtoehtoon on päädytty, kun vegaaneja on suomalaisista joku puoli prosenttia. Olisiko niin, että toive on tullut ulkomaisilta vierailta?

Vierailija
40/73 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkeä vegaaniuskonharjoittajan kannanotto!

Miten niin? Itsekin olin eilen kahvilassa, ja otin vegaanisen bagelin, koska muissa bageleissa oli täytteenä sellaisia asioita, jotka eivät minulle oikein sovi. Se oli aivan hurjan hyvä täytteineen. Ei se toki sisältänyt mitään sellaista, mitä en muutenkin söisi, koska en syö pelkkää lihaa muutenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän