Vaimo ei osaa tehdä ruokaa
Vaimo häärää ja kiukuttelee keittiössä. Yrittää tehdä ruokaa jostain ihme pikkupurkeista, lihankorvikkeista, maustekastikkeista, ihmeellisistä yrteistä ja ties mistä. Hirmuinen tiskivuori ja kiukku. Ihme hääräilyä. Aineksetkin on kalliita pikkupurkkeja, täynnä kaikenmaailman lisäaineita.
Miten vaimon saisi tekemään kunnon ruokaa? Liha+peruna+salaatti tai vaikka pizza.
Kommentit (47)
Et sitten viittynyt testata vaimon kodin taitoja seurusteluaikana joka on siihen tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vaimosi ei osaa, pitää sinun ottaa perheen ruokahuolto hoitaaksesi.
Se on akkain homma.
Kuka teki ruuan, kun olit sinkku? Äitisikö?
Äidit yleensä laittaa ruoat niin minunkin ja kyllä isäkin joskus kokkas. Osaan myös laittaa mutta tuntuu epäreilulta että käyn päivät töissä, teen piha ja ulkotyöt, pesen ikkunat, imuroin, huollan auton ja nainen tekee kotona etätyötä ja lopun aikaa on puhelimella täyttää vaan astianpesukoneen ja pyykkikoneen ja silti astiat ja vaatteet likaisia.
Voi voi, olet oikea orja. Varmaan saamattoman, laiskan naisen unelma. Vaatii sulta kuunkin taivaalta turhamaisuudessaan. Mikä teitä pitää yhdessä?
Nykynaiset osaa lähinnä heittää Huono Äiti-eineen mikroaaltouuniin.
No pizza ei ole " kunnon " ruokaa
Ala tehdä itse, tai opeta häntä
Tilaa Gordon Ramsay pitämään pikku puhuttelu eukolle.
Mutta on kuitenkin kaunis? Muistapa nyt,mikä vaimossa on tärkeintä 😌
Tee ruoka, laita vaimo katsomaan vieressä, sen jälkeen syöt itse ja sanot että tee samoin kuin mää juuri tein niin saat sinäkin syödäksesi. Jos edelleen ährää joidenkin lihankorvikkeiden ja yrttien kanssa niin on menetetty tapaus, jatkossa joudut tekeen ruuvat itte.
Hoksasin nuorena tyttönä että naisten "on tapana/"pitää" hyysätä muita ihmisiä toimimalla kokkina/keittiöpiikana, erityisesti juhla-aikoina. No, minäpä päätin etten ala siihen, koska ruoka ja kokkailu ei erityisemmin kiinnosta. Lapsen ruokin, mutta toiset aikuiset saavat minun puolestani häärätä keittiössä ihan niinpaljon kuin haluavat. Näillä opeilla olen pärjännyt yli 60 vuotta, mutta olen ikäpolveni kummajainen 😀
Miksi vaimon paikka olisi keittiössä jossei vaimo osaa tehdä kunnolla ruokaa?
Huippukokit ovat usein miehiä, mies keittiöön Mars.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on akkain homma.
Äidit yleensä laittaa ruoat niin minunkin ja kyllä isäkin joskus kokkas. Osaan myös laittaa mutta tuntuu epäreilulta että käyn päivät töissä, teen piha ja ulkotyöt, pesen ikkunat, imuroin, huollan auton ja nainen tekee kotona etätyötä ja lopun aikaa on puhelimella täyttää vaan astianpesukoneen ja pyykkikoneen ja silti astiat ja vaatteet likaisia.
Miksi peset ikkunat ja auton joka päivä? Mitä päivittäistä piha -ja ulkotöissä on?
Ajateltaisiinko ihmisistä kunnioittavasti, ei ole ukkoa äijää akkaa eukkoa vaan ihan tavallisia ihmisiä eikä sukupuoliteta keskustelua. Ruoanlaitto vie paljon aikaa, kunnioita jos pääset valmiiseen pöytään, ruoka on tehty juuri sinulle rakkaudella. Tee myös itse toiselle ruokaa ja arvosta yhteistä ateriointi- ja keskusteluhetkeä. Kehu saamaasi ruokaa niin kannustat lempeällä puheella toista oppimaan lisää ja osoitat arvostavasi hänen panostustaan ja taitojaan, älä vähättele tai tuomitse ruoan tasoa.
Yhdessä tekeminen on mukavaa, älä odota valmista vaan osallistu hoitamalla hankinnat. Ole aina mukana ruoan teossa ja hoida jälkityot kuten tiskit, keittiön tasojen siivous, hellan ja uunin pyyhkiminen, lattian pesu, astioiden paikalleen laitto ja kaikki muu mikä kuuluu prosessiin.
Tee kuule ihan itse ruokasi mikäli ei kelpaa!
Ei ole mitään niin seksikästä kuin mies joka kokkaa perheelleen.
Mutta tasa-arvoinen suhde toimii tässäkin, yhdessä voi kokata tai vuoron perään.
Veikkaan että ap: n vaimo on väsynyt jos turhautuu keittiöhommissa. Elämä pelkkää miehen passaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on akkain homma.
Millä perusteella naisen sitten valitsit. Hyvät🍈🍈ja hyvä🍑?
Itse tykkään tehdä ruokaa. Hyvä vastapaino vastuulliselle ja kuormittavalle työlle. Saa laittaa ns aivot narikkaan. Avovaimo ei juurikaan tee, ei ole ikinä pitänyt ruuanlaitosta. Jotain mauttomia kasvis sosekeittoja tekee silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on akkain homma.
Tästä näkee, ettet arvosta vaimoasi. Etätyö on samanlaista työtä kuin toimistolla tehtävä työ. Sanot, että käyt päivät töissä. Niin käy vaimosikin, vaikka sinun käsityksesi asiasta ei ilmeisesti ole sama.
Vierailija kirjoitti:
En opettanut tytärtäni koskaan tekemään ruokaa ettei hänestä tule mikään kotiorja! Kyllä kannatti!
Sitten ei voi päästä rikkaisiin naimisiin?