Kuinka usein vaihdatte petilakanat?
Olen törmännyt ihmisiin jotka vaihtaa joka päivä ja ihmisiin jotka vaihtaa kerran kuukaudessa, entäs te?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän viikon välein, nukun alasti ja käyn joka ilta suihkussa, en hikoile.
Hikoilet kuitenkin jonkin verran. Järkevämpää olisi hikoilla yöpukuun kuin suoraan lakanoille, jos noin harvoin lakanat vaihdat.
Olen eri mutta joku "yöpuku" estäisi nukkumisen ja aiheuttaisi sen hikoilun, joten ei missään nimessä.
Enemmän minä näköjään hikoilen helleaikana alasti nukkuessa kuin jonkun sopivan vaatetuksen kanssa. Kaikista kuumimmalla käytän salihousuja ja -paitoja, ne kun on tehty hikoileviin olosuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun saan naisen viereeni. Edellisetä onkin jo 1,5v aikaa.
MIstä tiedät milloin olet saamassa naisen viereesi? Kesken esileikinkö sinä alat vaihtaa lakanoita, vai vaihdatko vasta panon jälkeen?
Yleensä panon jälkeen pitää vaihtaa kun paljon spermaa tulee roiskittua vaimon päälle niin siitä roiskuu myös lakanoille. Joskus tulee lauettua myös sisään.
Noin 2 viikon välein, kuten suositellaan. Helteellä useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mun inhokkihomma, iso sänky ja muotoonommeltu lakana saa suunnilleen raivon partaalle, mutta yritän edes parin viikon välein vaihtaa.
Kaikista helpoin homma, kun vaihtaa vain sen ison petarin lakanan. Alimpana olevan helmalakanan vaihdan kerran, pari vuoteen, kun eihän siihen ikinä mistään hikeä tartu. Lakananvaihto menee paljon nopeammin kuin kahden erillisen patjan lakanoiden vaihto, eli mitenkä sinä saat tuon homman sössittyä raivoon asti?
Ymmärrän hyvin tuota ärsyyntyvää ihmistä, itsellekin se on kauhea taistelu etenkin siinä kohtaa kun pitäisi taitella isoa lakanaa pyykkinarulle yksin :D en tiedä vaikuttaako adhd/autismini tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hikoilet kuitenkin jonkin verran. Järkevämpää olisi hikoilla yöpukuun kuin suoraan lakanoille, jos noin harvoin lakanat vaihdat.
Olen eri mutta joku "yöpuku" estäisi nukkumisen ja aiheuttaisi sen hikoilun, joten ei missään nimessä.
Enemmän minä näköjään hikoilen helleaikana alasti nukkuessa kuin jonkun sopivan vaatetuksen kanssa. Kaikista kuumimmalla käytän salihousuja ja -paitoja, ne kun on tehty hikoileviin olosuhteisiin.
Inhoan yöllä vaatteet päällä nukkumista, alasti on paras. Salivaatteet, ei ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 viikon välein
En hikoile nukkuessa
Terve aikuinen hikoilee noin 200 - 500 millilitraa yön aikana (eli 0,2 - 0,5 litraa).
Tämä hiki haihtuu suurimmaksi osaksi huomaamatta, joten vaikka yöpaita tai lakanat eivät tuntuisi märiltä, keho silti menettää nestettä.
Ei tarvitse esitelmöidä, kaikki ei tosiaan paljoa hikoile, varsinkaan viluiset
Vaikka palelisikin, ihosta irtoaa myös pienen pieniä partikkeleja sinne lakanan kuitujen sisään ja joka ikisellä ihmisellä joka ikinen yö.
Niin? Ja oman ihon pienet partikkelit
Käytät tuollaista vammasanajärjestystä miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mun inhokkihomma, iso sänky ja muotoonommeltu lakana saa suunnilleen raivon partaalle, mutta yritän edes parin viikon välein vaihtaa.
Kaikista helpoin homma, kun vaihtaa vain sen ison petarin lakanan. Alimpana olevan helmalakanan vaihdan kerran, pari vuoteen, kun eihän siihen ikinä mistään hikeä tartu. Lakananvaihto menee paljon nopeammin kuin kahden erillisen patjan lakanoiden vaihto, eli mitenkä sinä saat tuon homman sössittyä raivoon asti?
Ymmärrän hyvin tuota ärsyyntyvää ihmistä, itsellekin se on kauhea taistelu etenkin siinä kohtaa kun pitäisi taitella isoa lakanaa pyykkinarulle yksin :D en tiedä vaikuttaako adhd/autismini tähän.
Meillä on miehen kieriskelyn vuoksi aluslakana, joka tulee myös joustinpatjojen reunojen alle. Ei pelkästään petauspatjan. Ja se ON raivostuttavaa, kun pitää yrittää saada lakana kunnolla sinne alle että pysyy, kädet on melkein verillä kun sängyn ja patjan väliin koittaa tunkea.. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan yöllä vaatteet päällä nukkumista, alasti on paras. Salivaatteet, ei ikinä
Petivaatteiden vaihto kerran kuukaudessa on todella ällöttävää!
Vierailija kirjoitti:
Muutamien kuukausien välein, en osaa sanoa tarkkaan. Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi ne pitäisi vaihtaa useammin. Joku 1-2 viikon välein vaihtaminen tuntuu tuhlaukselta.
Käyn pesulla iltaisin joten menen puhtaana nukkumaan.
Pidätkö jotain paitaakin päällä useita tuntea päivässä pesemättä sitä kuukausiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutamien kuukausien välein, en osaa sanoa tarkkaan. Suoraan sanoen en ymmärrä, miksi ne pitäisi vaihtaa useammin. Joku 1-2 viikon välein vaihtaminen tuntuu tuhlaukselta.
Käyn pesulla iltaisin joten menen puhtaana nukkumaan.
Pidätkö jotain paitaakin päällä useita tuntea päivässä pesemättä sitä kuukausiin?
Villapaitoja ei juurikaan edes kuulu pestä, muitakaan päällipaitoja en päivittäin pese tai edes viikoittain. Topit ym suoraan iholla olevat vaatteet hikistyvät kun lenkkeilen, teen pihahommia ym, niillä on suora kosketus kainaloihin ja alushousuilla alapäähän. Ne heitän pyykkiin kun menen pesulle, ja sen jälkeen menen puhtaana nukkumaan niihin lakanoihin. Jotka eivät ole suoraan kosketuksissa hikisiin tai edes puhtaisiin kainaloihin tai alapäähän. "Hieman" eri asia siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petivaatteiden vaihto kerran kuukaudessa on todella ällöttävää!
No vaihda sitten harvemmin. Ei kukaan pakota sitä kerran kuukaudessa tekemään jos niin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kieriskelyn vuoksi aluslakana, joka tulee myös joustinpatjojen reunojen
Osta leveämpi lakana. Meillä on pyörimisen suhteen sama, aiemmin edellisen 160 cm petarin kanssa käytin 180 cm kuminauhalakanaa kaikkien patjojen ympäri. Sittemmin petari vaihdettiin vähän jämäkämpään eli ei halvimpaan retkuun eli ostettiin Hilding. Nyt selvitään 160 cm kuminauha- ja kirjekuorilakanoilla ja hyvin pysyy lakanat pyörimisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kieriskelyn vuoksi a
Osta leveämpi lakana. Meillä on pyörimisen suhteen sama, aiemmin edellisen 160 cm petarin kanssa käytin 180 cm kuminauhalakanaa kaikkien patjojen ympäri.
Ei poista sitä ongelmaa että lakana on tungettava sängyn reunan ja patjan väliin. Se tuottaa reumaatikolle haastetta ja rumia sanoja.
74: Meillä todella poistui tuo ongelma kokonaan ostamalla kunnollinen sijauspatja, vaikka ei siihen ensiksi uskottukaan. Meillä mies on se pyörijä ja kaiken lisäksi hyljepompputyyliä ja on ongelmia polvien, selän ja hartioiden kanssa. Meillä on vielä paino-ongelma, mies on ollut aina vähintään puolta painavampi kuin minä, monesti on painanut vielä tuplat minusta. Kuivatukseen auttaa kuivausrumpu, ei sen väliä missä mytyssä sen sinne survoo. Pyykkitelineen kanssa tolskatessa minultakin takuuvarmasti pääsisi muutamakin ruma sana.
Noin kerran kuukaudessa, kesähelteillä useammin jos kovasti hikoiluttaa.
Olen vuosikausia yrittänyt vaihtaa lakanoita. En halua tässä toistaa kuinka törkeästi ehdotukseen lakanoiden vaihtamisesta on vastattu. Minä en ymmärrä miten niin monen mielestä lääkkeet liittyy lakanoiden vaihtamiseen? Sitäkin ihmettelen että kehotetaan vaihtamaan lakanat mutta uskokaa mua kukaan ei halua vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
74: Meillä todella poistui tuo ongelma kokonaan ostamalla kunnollinen sijauspatja, vaikka ei siihen ensiksi uskottukaan. Meillä mies on se pyörijä ja kaiken lisäksi hyljepompputyyliä ja on ongelmia polvien, selän ja hartioiden kanssa. Meillä on vielä paino-ongelma, mies on ollut aina vähintään puolta painavampi kuin minä, monesti on painanut vielä tuplat minusta. Kuivatukseen auttaa kuivausrumpu, ei sen väliä missä mytyssä sen sinne survoo. Pyykkitelineen kanssa tolskatessa minultakin takuuvarmasti pääsisi muutamakin ruma sana.
Ei mulla ole mitään ongelmia pesemisessä, ja lakana kuivuu sulan maan aikana ulkona ja muulloin saunassa. Mutta se paikalleen laitto. Ei voi mitään.
Kerran kuussa otan petivehkeet mukaan duuniin, pesen yövuorossa ja kuivauskaapin kautta aamulla himaan takasin sänkyyn.
Härskiintyvät ne siellä kankaassa, jos niitä lakanoita kuukausisotalla pitää sängyssä.