Olen alkanut miettiä, että olenko tosiaan yksinkertaisesti vain heikkolaatuinen
Olen keskeytellyt opintojani, hävettää epäonnistua kerta toisensa jälkeen. Nyt yliopistossa, ja taas vaihteeksi kaikki kaatuu päälle.
Kommentit (6)
Sellaista se on kaikilla muillakin. Vaikeaa ja etenee hitaasti ja välillä täytyy vaihtaa suuntautumista tai alaa.
Sun pitäisi opiskella jotain sellaista josta tykkäät ja joka tuntuu mielekkäältä. Ja sitten huolehtia omasta syömisestä, nukkumisesta ja liikkua jotenkin. Kuntosali olisi hirveän hyvää vastapainoa opiskelulle.
Jotkut on. Koita keventää. Jaa töitä ja tehtäviä pidemmälle aikavälille ja pienempiin osiin.
Venytä kärsimystä 😑
Sun täytyy vaan innostua jostain. Mieti mistä sinä ole kiinnostunut, mistä oikeasti nautit ja minkälaista tekemistä voisit tehdä niin paljon että unohdat ajan kulumisen.
Missä olet hyvä ja missä et ?
Ja yritä sitten suuntautua niin että pääset hyödyntämään omia vahvuuksiasi.
Työelämä vaatii ihan eri ominiasuuksia kuin opiskelut. Voi olla että olet myöhemmin töissä parhaimmillasi.
Youtubessa on hyviä videoita, joissa opetetaan opiskelutaitoja viimeaikaisten tutkimusten valossa. Niiden avulla olen huomannut, että opiskeluaikana opiskelin usein tehottomalla ja väsyttävällä tavalla.
Heikkolaatuinen on sana joka ei kuulu sivistyneeseen puheeseen. Ettet häpeäisi.
Koitapa vaan nähdä vaivaa ja huolehdi unesta ja ruuasta.