Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ollut influenssassa?

Vierailija
28.10.2025 |

Kerro siitä. Kesto? Oireet? Tuntemukset? Toipuminen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten. Pahin osa taudista kesti reilun viikon. Kuumetta oli 39> ja aivan kaikkialle koski, hengittäminenkin sattui. Vessaan jouduin pahimmillaan konttaamaan kun en uskaltanut voimakkaan huimauksen takia kävellä. Toipuminen kesti 4kk täysiin voimiin takaisin. Esim rappusia en jaksanut kävellä lainkaan kolmeen viikkoon taudin jälkeen. Olin tuolloin 18 vuotias taitoluistelija ja erittäin hyvässä kunnossa. Sen jälkeen olen aina ottanut rokotteen. Tämän vuoden rokotteen saan perjantaina.

Vierailija
2/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo varaa matkustaa. Ehkä vielä joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenisen vuotta sitten. Pahin osa taudista kesti reilun viikon. Kuumetta oli 39> ja aivan kaikkialle koski, hengittäminenkin sattui. Vessaan jouduin pahimmillaan konttaamaan kun en uskaltanut voimakkaan huimauksen takia kävellä. Toipuminen kesti 4kk täysiin voimiin takaisin. Esim rappusia en jaksanut kävellä lainkaan kolmeen viikkoon taudin jälkeen. Olin tuolloin 18 vuotias taitoluistelija ja erittäin hyvässä kunnossa. Sen jälkeen olen aina ottanut rokotteen. Tämän vuoden rokotteen saan perjantaina.

mulla oli sama, että keuhkoihin sattu. jännä se alkoi kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mitään ennakko oireita alkoi horkkka ja tärisin ja kuume nousi 39.8 säikähdin menin nukkumaan ja heräsin pahaan oloon ja oksensin lattialle, koska en päässyt vessaan asti. sitä kesti viikon ja oli myös kurkku kipeä, mutta se kurkkukipu tuli vasta jälkeenpäin. 

sitten jälkitautina oli keuhkokuume ja korva tulehdus yhtä aikaa..

Vierailija
4/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo varaa matkustaa. Ehkä vielä joskus.

älä matkusta influenssaan sinne ei kukaan halua. ei myöskään koronaan tai noroon kannata matkustaa. kannattaa matkustaa tunteisiin joka päivä ma-to maikkarilla 19:30. sen vielä jotenkin kestää

Vierailija
5/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin kolme päivää suunnilleen koomassa. Vessaan piti lähes kantaa. Kurkku oli niin kipeä, että olisin itkenyt, jos olisin jaksanut. Ainakin kuukausi kesti toipua. Minulla on ollut syöpä ja munuaiskivet, mutta tuo oli pahempi. Rokotteen otan joka vuosi.

Vierailija
6/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla 2007. sen jälkeen olen ottanut rokotteen. flunssia on ollut ja koronakin usesti mutta ei influenssaa.

Vierailija
7/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume heitteli ollen välillä yli 39, sitten putosi normaaliin ja kohta taas nousi Olo oli heikko ja voimaton, ja lihaksia särki. Aika nopeasti meni kuitenkin ohi, ehkä noin viikossa, mutta toipuminen oli hidasta. Viikkoja meni ennen kuin jaksoin olla koko päivän jalkeilla ja kykenin kotityöt tekemään. Fyysinen kunto romahti enkä jaksanut liikkua ulkona ja pienikin liike hengästytti. Meni melkein puoli vuotta ennen kuin olin toipunut entiselleni.

Vierailija
8/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna. Elämäni epämiellyttävimpiä viikkoja.

Vierailija
9/24 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 42 vuoden ikään mennessä ollut. En ole koskaan myöskään ottanut influenssarokotusta.

Vierailija
10/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kertokaa te kokemuksianne.

Vierailija
11/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdoton sanoa kun olen ottanut influenssarokotteen säännöllisen epäsäännöllisesti 1990-luvulta lähtien eli vähintään 3v välein niin influessaa on mahdoton erottaa lievästä flunssasta vaikka jokin niistä olisikin ollut se

Vierailija
12/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ja se oli ihan helvetinmoinen tauti se.  Kova kuume ja kovat lihassäryt about viikon, voimat ihan finaalissa. Tuon kokemuksen jälkeen olen aina influenssarokotteen ottanut vaikka joudun sen itse kustantamaan.

Vierailija
13/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli horkkatauteja. Kuumehorkka. Muutamassa paleli ensin.

Vierailija
14/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran. Eka kerta oli pahin. Makasin pari viikkoa sohvalla 38-39 asteen kuumeessa täysin voimattomana tekemään yhtään mitään. Viimeisin kerta puolestaan kesti lyhyemään aikaa, mutta oli pitkävaikutteisin. Kunto romahti ja sen palautumisessa kesti kuukausia. 

Vierailija
15/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietääkseni kolme kertaa. Ensimmäinen oli teini-iässä 70-luvun lopulla ns. moskovalainen, toinen vuonna 2007. Molemmilla kerroilla olin niin kipeä että ajattelin kuolevani, jokaista lihasta särki niin että juuri ja juuri pystyin raahautumaan vessaan, ja kurkku oli niin kipeä että särkylääkkeen nieleminen tuntui mahdottomalta. Muistan kun makasin 40 asteen kuumeessa palellen monen peiton alla, ja kissa tuli huolestuneen näköisenä makaamaan päälleni ja tuijottamaan minua, varmaan sekin mietti kuoleeko tuo kohta.

Kolmas kerta oli keväällä -22 ja todistetusti A-influenssa. Se alkoi yhtäkkiä palelulla ja väsymyksellä, erityisesti jalkoja paleli. Mutta tällä kertaa tauti oli paljon lievempi, koska olin ottanut influenssarokotteen, ja oikeastaan vain nukuin yhden päivän ja sen jälkeen olin taas melkein kunnossa.

Vierailija
16/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran sairastanut ja luulin että kuolema tulee. Kuume 4kympissä. Joka ikistä lihasta, luuta ja niveltä särki. Sydän hakkasi. Jaksoin just ja just hengittää. Kaiken lisäksi tuli niin huono olo että oksensin monta kertaa ja meinasin tukehtua omaan yrjöön koska ei ollut voimia edes oksentaa. Onneksi olin nuori, perusterve ja hoikka. 2 päivää olin tosi sairas. Toipuminen kesti viikon ja oli tosiaan voimat vähissä.

Vierailija
17/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ollut. Kamalampi tauti kun korona. Korkea kuume, yskin keuhkoja pihalle yötä päivää kolme viikkoa, jalat petti alta vessa reissulla,toipumiseen meni useampi viikko. Rokotteen olen ottanut jo monena vuonna. 

Vierailija
18/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä se on.  Flunsassa olen ollut, kuumetta yli 40 ja  jokapaikkaa särkenyt keuhkot kipeät... Onko sillä taudin nimellä merkitystä?

Kait ne molemmat flunssa ja influenssa lähtee buranalla ja botemalla ja molemmissa voi tulla jälkitauteja.  Hyvällä lapsella on monta nimeä.

Vierailija
19/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerran, kolmikymppisenä kevättalvella 1998. Tuntui silloin pahimmillaan, että voi vaikka henki lähteä. En muista, kauanko toipuminen vei.

Vierailija
20/24 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kerta oli keväällä -22 ja todistetusti A-influenssa. Se alkoi yhtäkkiä palelulla ja väsymyksellä, erityisesti jalkoja paleli. Mutta tällä kertaa tauti oli paljon lievempi, koska olin ottanut influenssarokotteen, ja oikeastaan vain nukuin yhden päivän ja sen jälkeen olin taas melkein kunnossa.

Ei kai kukaan mene lääkäriin tai testeihin ellei ole kipeä kuin päivän ja senkin lievästi?