Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (361)
Täällä Pohjantähden alla,Akseli ja Elina,Lastani ette saa
Pink Floyd: The Wall
Onnellinen mies (Arto Paasilinnan kirjan mukaan)
Schindlerin lista
Cherblrgin sateenvarjot
Minun Afrikkani
Kummisetä 1
Vierailija kirjoitti:
Cherblrgin sateenvarjot
Minun Afrikkani
Kummisetä 1
Hiton näppäimet: Cherbourg:n sateenvarjot
Titanic, Tuulen viemää ja Forrest Gump - ne on minunkin suosikkeja mutta keksin sitten vielä kolme joita ei ole vielä täällä mainittu
Henkien kätkemä
Pitkä kuuma kesä
Stand by me
Forrest Gump
12 apinaa
Mafiaveljet
Näköjään ysäriltä kaikki. Ei ole tällä vuosituhannella tehty kummoisia elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaiset sillat. 🤮
Hellyyden ehdoilla. 🤮
Minun Afrikkani. 🤮
Pääosassa hevonen.
Satunnaisessa järjestyksessä Psyko (1960), Vertigo (1958) ja Jahti (2012). Valinta on kyllä vaikea, olen nähnyt niin paljon hyviä.
Bonuksena haluan mainita jonkun kotimaisen elokuvan, ja valitsen Valkoiset ruusut (1943) joka on yksi rakkaimmista elokuvista minulle.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Midnight cowboy, Forrest Gump, Schindlerin lista.
Ei mitään väliä kunhan on naisen ohjaama ja käsikirjoittama. Pääosissa vain naisia. Vain naiset osaa kaiken. Vihaan vihaan vihaan miehiä!!!
keskiyön cowboy
forrest gump
tuulen viemää
Blade Runner (alkuperäinen, EI jatko-osa!)
Brianin elämä
Donnie Darko
Mies vailla menneisyyttä
Kauas pilvet karkaavat
Laitakaupungin valot
Musta jää, Aurora, Inside out 1.
Tosi vaikea valita vain kolmea, mutta ainakin nämä:
- Interstellar
- Knowing
- Titanic
Batfink&Karate
Pink Panther
Magilla Gorilla
Bad teacher
Prinssille morsian
Ja tietenki Nalle puh ja sen pärinät
La Confidential
Mulholland Drive
La Dolce Vita
joukon jatkoksi olisi monta vaihtoehtoa mm. Steven Spielbergin, David Lynchin, Alfred Hitchcockin, Sergio Leonen ym. tuotannosta. Mutta ainakin nuo 3 mainittua olen nähnyt varmaan kymmeniä kertoja ja löytyy BluRayna/DVD:nä kirjahyllystäkin. Bonusmainintana Girl Can't Helpi it, joka on ihan parasta CinemaScope silmäkarkkia - miten 50-luvulla olikaan niin loisteliaat värit elokuvissa verrattuna vaikka 70-luvun likaiseen ankeaan värimaailmaan.
The master, Before the devil know you are dead ja Blade runner (alkuperäinen).