Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (517)
Forrest Gump,
Pulp Fiction,
Schindlerin lista ... tai jos vaihtoehto sotaelokuvalle, Das Boot U-96
Kaikki vaikuttavia, voi helpostikin katsoa monta kertaa.
tuulen viemää, hiljaiset Sillat, Viimeinen kesä, kulkurin valssi.Noista VAIKEA PISTÄÄ PAREMMAX Ehkä joku Liiam Neesonin leffa.
Vierailija kirjoitti:
Tuulen viemää, Englantilainen potilas ja Minun Afrikkani.
VIHREÄ MAILI. Kaikkien aikojen paras elokuva !
Sound of Music
Titanic
Solaris (Tarkovskin ohjaus)
Maltan haukka
Syvä uni
Postimies soittaa aina kahdesti
Klaus Härön Miekkailija, siinä tulee hyvin esiin vasemmistolainen mielenvikaisuus. Hyvä on tämä Sisukin, muita en osaa panna järjestykseen, paljon hyviä, mutta paljon mainostettuja ja mitään sanomattomia tekeleitä.
Ilmestyskirja. Nyt.
Gladiator.
Once Upon a Time in Hollywood.
Vierailija kirjoitti:
Rambo II
Rambo III
Rambo IV
Minä lisään Rambo ykkönen joka oli paras näistä, loput melkoista hollywuud huttua .
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä: Missäköhän voisi nykyään nähdä 80-luvun elokuvia uudestaan kuten Amadeus tai Viimeinen keisari?
En ole löytänyt niitä suoratoistopalveluista. Tuntuu, että videovuokraamoitten kulta-aikoina tarjonta oli parempaa.
Tarkistin että Amadeus löytyy Rakuten TV:stä hintaan 9,99 euroa. Amadeus on siellä jopa ohjaajan versio.
Viimeistä keisaria en sieltä löytänyt, mutta muuten Rakutenissa on aika paljon kasarielokuvia laidasta laitaan. Osa ilmaisia, osa maksullisia.
Täytyykin kattoa Amadeus joulun aikaan. Itsekin olen kaipaillut sen katsomista uudestaan nyt aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vain sanon että se ikilapsi de Caprio ei ole niissä elokuvissa näytellyt.
Gilbert Grapessa hän oli niin aito että luulin oikeasti vammaiseksi. Katsoin sen monta kertaa Johnny Deppin takia, oli nuorena komea.
Gilbert Grape on kyllä hyvä, de Capriolta erinomainen veto. Vähän kaukaa haettu, mutta Mikko Leppilammelta oli samanlainen suoritus elokuvassa Härmä, jossa hän tosissaan eläytyi rooliinsa ja unohti olevansa Mikko Leppilampi..
Hobitti - Odottamaton matka
Hobitti - Smaugin autioittama maa
Hobitti - Viiden armeijan taistelu
Terminator 1, Terminator 2, Titanic 747
1. Who kille captain Alex
2. Bad Black
3. Rumble Road movie
Porky's 1, Kaasukuningas, Bikini carwash girls
Ghost Dog
The Usual Suspects
Matrix 1 tai The Highlander 1
Yksi lensi yli käenpesän