Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (494)
Kadonneen aarteen metsästäjät
Indiana Jones ja tuomion temppeli
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki
Pirates of the caribbean - mustan helmen kirous
the departed
kauhun kilometrit
Yksi lensi yli käenpesän
Suljettu saari
Hohto
Cannibal Holocaust
The Human Centipede (First Sequence)
Gurotesuku
Puhallus
sound of music
Tuulen viemää
Menetetty maa
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Nomadland
Kummisetä, Minun Afrikkani ja Paistetut vihreät tomaatit
Babe urhea pikku possu, castaway tuuliajolla ja hohto
Amadeus, Cape Fear ja Uhrilampaat, muitakin erittäin hyviä on... Gandhi-elokuvan muistan herättäneen todella paljon ajatuksia, mitä en usko kovin usein enää nykyleffoissa tapahtuvan.
Isän nimeen
Banshees of Inisherin
Kummisetä (kakkonen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Paul Thomas Anderson: There will be blood. (kaikki toimii: kässäri, huippunäyttelijät, hyvin ohjattu, teemaan erittäin hyvin sopiva musiikki, ei lässytystä, hyvät on hyviä, pahat pahoja ja tuhoavat toisensa, hyvät selviävät väistämällä/kaihtamalla)
2. Chantal Akerman: Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles (hypnoottinen, merkillisellä tavalla traaginen)
3. Andrei Tarkovsky: Stalker (mystinen, selittämätön, dystopioiden dystopia, lähellä parodiaa, mieleenjäävä)
Saako kysyä mitä tykkäsit One Battle After Another ?
Inhoan DiCapriota mutta menin katsomaan. Tykkäsin tosi paljon, todella mielenkiintoinen aihe. Sean Penn 10/10. Jopa DiCaprio oli hyvä.
Mun täytyy vielä sulatella, ei h
Jostain syystä mulla on näkemättä Tarantinon kolme viimeistä leffaa. Pitää Katella pian.
Vierailija kirjoitti:
Amadeus, Cape Fear ja Uhrilampaat, muitakin erittäin hyviä on... Gandhi-elokuvan muistan herättäneen todella paljon ajatuksia, mitä en usko kovin usein enää nykyleffoissa tapahtuvan.
Millaisia ajatuksia?
Mansikkapaikka
Casablanca
Rooma - avoin kaupunki
No, esimerkiksi sellaisia, että voiko todella väkivallattomuudella saavuttaa sellaisia asioita kuin Gandhi de facto saavutti...
Awakenings (vähemmän tunnettu mahtava Robin Williams - Robert De Niro leffa)
Bears (ei ole vuorosanoilla pilattu, upea luonto)
Yksi lensi yli käenpesän
"Köyhyys on pahinta väkivaltaa." Gandhi
Eikös tuosskain olisi vaikka Orpolle ja Purralle mietittävää tänä päivänä saksineen? Tiedän toki, että se on liikaa vaadittu...
Ponterosa
Nightmare - painajainen merellä
Luokkakokous
Blues Brothers
Millers Crossing
Mad Max-Fury Road
Forrest Gump.
En ole katsellut muita, kun kuulemma ei ole tarvis.