Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (548)
Kaupungin valot
Gilda
Tule ja katso (Neuvostoliittolainen sotafilmi vuodelta 1985. Jää mieleen ja pysyy siellä)
Asian vierestä: Missäköhän voisi nykyään nähdä 80-luvun elokuvia uudestaan kuten Amadeus tai Viimeinen keisari?
En ole löytänyt niitä suoratoistopalveluista. Tuntuu, että videovuokraamoitten kulta-aikoina tarjonta oli parempaa.
Vierailija kirjoitti:
1. Wild at heart
2. Leaving L.A.
3. Mulholland road
👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Green Mile
Avain Pakoon (suomennus 5/5)
Interstellar
Interstellar on loistava. On tullut katsottua monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Parasite
Arrival
Past lives
Parasite oli todella hyvä muuten, mutta loppu meni liian mauttomaksi (ääretön väkivaltaisuus). Jos olisi pysynyt alun kaltaisena, olisi ollut hieno.
Vierailija kirjoitti:
"Köyhyys on pahinta väkivaltaa." Gandhi
Eikös tuosskain olisi vaikka Orpolle ja Purralle mietittävää tänä päivänä saksineen? Tiedän toki, että se on liikaa vaadittu...
Vasurille on näemmä liikaa vaadittu ymmärtää ettei se vika mystisesti siirry nykyhallituksen viaksi vaikka sitä jankuttaisi täysin aiheeseen liittymättömissä ketjuissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Köyhyys on pahinta väkivaltaa." Gandhi
Eikös tuosskain olisi vaikka Orpolle ja Purralle mietittävää tänä päivänä saksineen? Tiedän toki, että se on liikaa vaadittu...
Vasurille on näemmä liikaa vaadittu ymmärtää ettei se vika mystisesti siirry nykyhallituksen viaksi vaikka sitä jankuttaisi täysin aiheeseen liittymättömissä ketjuissakin.
Itsehän sä jankutat.
Vaikeaa listata elokuvia järjestykseen, mutta sanotaan nyt yksi, joka teki aikanaan vaikutuksen, Psyko. Tuli sen verran pelättyä, kun pikkupoikana salaa tuli katsottua.
Betoniyö
Hytti nro 6
Kuolleet lehdet