Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen auto voi olla vaihdossa arvoton alle 10-vuotiaana Ei siinä ole mitään järkeä

Vierailija
28.10.2025 |

https://www.is.fi/autot/art-2000011585980.html

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, kuka ostaa auton sillä ajatuksella et "sit ku tää on kymmenen vuotta vanha niin saan vielä hyvän hinnan"?

Vanha on vanha ja arvoton muutenkin 

Vierailija
2/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei, kuka ostaa auton sillä ajatuksella et "sit ku tää on kymmenen vuotta vanha niin saan vielä hyvän hinnan"?

Aika moni toivoo saavansa autosta edes jotain 10v päästä jos on maksanut siitä 80k€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotiaasta Corollasta on yhä jäljellä ainakin 2/3 arvosta.

Sadan tonnin plugari-mersusta tai vastaavasta on jäljellä 1/20. Vaihtoautomarkkinoiden täysiä hylkiöitä, jota kukaan ei halua, kun tietää, että akkuremontti on kohta edessä. Tuo akun remontti voi tulla eteen kyllä jo reilusti alle 10 vuodessa, kilometrit ratkaisevat sen, eikä ikä

Ei noita kovin plugareita kovin älykkäät ihmiset ostakaan.

Vierailija
4/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni toivoo saavansa autosta edes jotain 10v päästä jos on maksanut siitä 80k€.

Ne kenellä on pistää 80 tonnia autoon, ei todellakaan pidä sitä kymmentä vuotta.

Vierailija
5/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto ei ole mikään sijoitus rahoille senhän nyt luulisi jokaisen tajuavan ?!

Vierailija
6/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kenellä on pistää 80 tonnia autoon, ei todellakaan pidä sitä kymmentä vuotta.

Ei ole plugaria, mutta olen pitänyt kyllä kallistakin autoa kymmenen vuotta. Lähinnä, koska auton vaihtaminen on tuskainen prosessi ja jos nykyinen on toimiva, niin miksi vaihtaisin. 

Lisäksi tietysti n. 5 paikkeilla arvonalenema yleensä tasaantuu, joten taloudellisestikin voi olla kannattavaa ajaa pidempään. 

Mutta itsellä se on tottumusjuttu. Nyt alla kohta 6 vuotta täyttävä Landcruiser kaikilla täytteillä eikä mitään halua vaihtaa mihinkään. 

Vierailija
7/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuokaa mulle vaan arvottomat

Vierailija
8/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin aikoinaan kymppitonnilla käytetyn edustusauton joka maksaa uutena yli sata tonnia. Just semmoinen polku hintainen hylkiö, missä ei varsinaisesti ole kummempaa vikaa mutta ihmiset ei vaan halua niitä kun onhan sen pitäminen kalliimpaa kuin yariksen.

Sillä olen hutkutellut nyt jo parisataa tuhatta kilsaa. Ei siitä myydessä enää mitään saa, mutta on se vaan niin hyväkulkuinen vehje että pesee ihan uudet 500 Bemarit, ei Mersut ym vieläkin.

Vierailija
9/25 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitais tehdä autokauppaa jos kiinnostaa...

Vierailija
10/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se arvonalennus alkaa heti voimakkaana tässä tapauksessa kun ajat auton kaupasta ulos. Ei se arvonalennus ala vasta auton ollessa 10-vuotias.

Vierailija
11/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten autoliikkeet muka ovat nyt yht'äkkiä oppineet tarkistamaan akun kunnon?

Minä vein 7 vuoden ikäisen Mersun Veholle huoltoon ja siellä sanottiin että tässä on akun vaihto huolto-ohjelmassa. Minä siihen että katsotaan ensin tarvitseeko vaihtaa kun olen ajanut niin vähän. Siihen huoltomies, että ei sitä pysty tarkistamaan, jos ohjelmassa sanotaan että on aika vaihtaa niin me vaihdetaan.

Minua taidettiin huijata.

Vierailija
12/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä Toyotan automaattihybridit? Niiden akkuahan ladataan ja puretaan jatkuvasti. Monenko vuoden ikäisenä niiden arvo nollaantuu?

Vierailija
13/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nämä Toyotan automaattihybridit? Niiden akkuahan ladataan ja puretaan jatkuvasti. Monenko vuoden ikäisenä niiden arvo nollaantuu?

Mulla on 10 vuotta vanha toyota prius hybrid, maksoi uutena noin 35 tuhatta, puolivuotta sitten oli vaihto mielessä, olisivat nykyisestä hyvittäneet 18000€ vaihdossa uudempaan, kauppoja ei kuitenkaan tullut joten ajan vanhalla, akussakaan ei mitään vikaa ole toimii edelleen hyvin. Vikojen määrä on pyöreät nolla.

Vierailija
14/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridi on kuin rivitalo, siinä yhdistyy vain huonot puolet

Vierailija
15/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä akuilla ajeta, vaan moottorilla eli ei ne kulu

Vierailija
16/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa uusien autojen ostajista ostaa erilaisia autoja kuin mitä käytettyjen autojen ostajat haluavat. Niille kalliille premium autoille ei ole käytettyjen markkinoita, ovat liian kalliita ostaa, ylläpitää ja varsinkin korjata.

Käytettyjen autojen ostajat haluavat varmatoimisia perusautoja joita hyvin vähän nykyään ostetaan uutena kun minkäänlaiseen uuteen autoon pystyvät vain superrikkaat, jotka ei halua ostaa niitä Corollia ym. perusautoja.

Niinpä rikkaiden ostamat luksusautot menee paaliin kymmenessä vuodessa arvottomina ja tänne tuodaan muista euromaista niitä järkeviä perusautoja kohtuuhintaan.

Vierailija
17/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybrid ei ole sähköauto, kaksi aivan erilaista ja eritavalla toimivia.

Vierailija
18/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku ei ole kova kun ovesta tyontaa ulos on arvo alentunut vain 20% ja joka vuosi 5/10% joten sita luokkaa ja regaskulut ja bensakulut vakuutukset niin voisi sanoa etta ei suomen rahvas voi ilman huumemyyntia noilla ajaa joten peukkua lissaa

Vierailija
19/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotiaasta Corollasta on yhä jäljellä ainakin 2/3 arvosta.

Sadan tonnin plugari-mersusta tai vastaavasta on jäljellä 1/20. Vaihtoautomarkkinoiden täysiä hylkiöitä, jota kukaan ei halua, kun tietää, että akkuremontti on kohta edessä. Tuo akun remontti voi tulla eteen kyllä jo reilusti alle 10 vuodessa, kilometrit ratkaisevat sen, eikä ikä

Ei noita kovin plugareita kovin älykkäät ihmiset ostakaan.

Uusi +40 000€ ja 10v kuluttua 12 000€. Onko tuo 2/3 osaa?

Vierailija
20/25 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten autoliikkeet muka ovat nyt yht'äkkiä oppineet tarkistamaan akun kunnon?

Minä vein 7 vuoden ikäisen Mersun Veholle huoltoon ja siellä sanottiin että tässä on akun vaihto huolto-ohjelmassa. Minä siihen että katsotaan ensin tarvitseeko vaihtaa kun olen ajanut niin vähän. Siihen huoltomies, että ei sitä pysty tarkistamaan, jos ohjelmassa sanotaan että on aika vaihtaa niin me vaihdetaan.

Minua taidettiin huijata.

Kannattaako enää 7 vuotta vanhaa käyttääkään merkkihuollossa kun tehtaan takuukin on päättynyt jo vuosia sitten? Merkkari on se kaikkein kallein paikka, tosin ehkä se ei Mersuväelle merkitse mitään, autohan ei jokatapauksessa ole mitenkään halpa hankkia tai ylläpitää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän