Itsekäs äiti, joka vaatii/tenttaa tyttäreltään lapsenlapsia - tiedättekö tapauksia?
Jossa tytär on siis tyytyväinen omaan elämäänsä, lapset ei kiinnosta, mutta äiti ei suostu hyväksymään, että tytär ei ole oman egon jatke, vaan erillinen ihminen omine toiveineen.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne kyllä tuollaisia ihmisiä, ei kai enää kukaan kysele? Sehän on niin arka paikka kun monet ei saa lapsia vaikka haluaisivat. Toisella lapsellani on lapsi, toisella ei mutta tiedän, että hekin haluaisivat koska miniä on näin sanonut kun menivät naimisiin. Hän on hyvin lapsirakas. En yhtään uskalla enkä halua kysyä, jos vaikka on vaikeuksia. Odotan, jos itse ottavat asian joskus puheeksi.
Kyselee. Tiedän 60-vuotiaan naisen joka jankuttaa kolmekymppiselle tyttärelleen että eikö olisi jo aika. Tytär on kuitenkin mitä ilmeisimmin aseksuaali eikä ole koskaan edes seurustellut. Tekee mieluummin väitöskirjaa.
Käytännössä mamma haluaa tuhota menestyvän tyttärensä elämän, koska miten teet väitöskirjaa tai tutkijan uraa, jos pitää käännellä kakkavaippoja aamusta iltaan.
Taas provo. Jos on niin töllykkä ettei voi sanoa ääneen omia mielipiteitään, ei tosiaan kannata lisääntyä!
Vierailija kirjoitti:
Taas provo. Jos on niin töllykkä ettei voi sanoa ääneen omia mielipiteitään, ei tosiaan kannata lisääntyä!
Ei se tenttaaminen ja painostaminen suoraan sanomalla lopu.
Tiedän useampia tällaisia lähipiirissä. Mulla taas on päinvastainen. Äitini on mulle pienestä asti toitottanut, että naimisiinmeno ja perheen perustaminen olivat vikatikki, ja älä si koskaan missään nimessä ota miestä tai hanki lapsia. Nyt äitini on 70-puolivälissä ja on niin onnellinen että tyttärensä on yksin ja yksinäinen. Hämmentävää kyl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Normaali ihminen tajuaisi kun sanotaan kerran, mutta nämä jankuttajat eivät ole normaaleja ihmisiä, vaan siellä on taustalla mm. persoonallisuushäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Normaali ihminen tajuaisi kun sanotaan kerran, mutta nämä jankuttajat eivät ole normaaleja ihmisiä, vaan siellä on taustalla mm. persoonallisuushäiriöitä.
Ehkei nyt sentään. Jotkut ovat vaan törppöjä näissä asiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törppöys on juuri sitä persoonallisuushäiriötä. Normaalit ihmiset ymmärtävät puhetta, kun jostain asiasta sanotaan, ja asia korjaantuu sillä heti. Vai viittaatko törppöydellä erittäin matalaan ÄO:hon, jolloin ihmisellä on vakavia häiriötä todellisuuden hahmottamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törppöys on juuri sitä persoonallisuushäiriötä. Normaalit ihmiset ymmärtävät puhetta, kun jostain asiasta sanotaan, ja asia korjaantuu sillä heti. Vai viittaatko törppöydellä erittäin matalaan ÄO:hon, jolloin ihmisellä
En, vaan viittaan törppöyteen. Ihan sellaiseen huomaavaisuuden puutteeseen ja muuhun hölmöilyyn, vailla mitään diagnooseja.
Jotainhan täytyy olla tunne-elämässä vialla jos ei tajua, että oma käytös ja tungetteleva tenttaus loukkaa muita ja vahingoittaa omia suhteita. Ja silti jatkaa sitä, vaikka omasta käytöksestä huomautetaan. Mitä on tapajtunut ihmisen kehityksessä tai lapsuudessa kun tällaista oireilua on? Narsistit eivät esimerkiksi välitä toisten tunteista, vaan he haluavat saada oman tahtonsa läpi väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolison äiti, eli anoppini. Nyt on viime aikoina ehkä vähän rauhoittunut mutta silti vielä satunnaisesti ottaa asian esille. Viisi vuotta sitten se oli ihan jatkuvaa.
Eikö ole aika sairasta, että anoppi on niin kiinnostunut poikansa ejakulaatioista? 🤢
Anteeksi, olin epäselvä. Kyseessä siis vaimoni äiti, eli anoppini. Itse olen mies.
No, idea on sama sukupuolesta riippumatta. Anoppi voisi ottaa tunkeilevan nenänsä pois tyttärensä kohdusta ja keskittyä omaan elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Kuulin vihjailla asiasta koko nuoren aikuisuuden. Tulin äidiksi vasta lähes nelikymppisenä, osittain tämän vihjailun takia jonka koin eräänlaisena painostuksena.
Kyseiselle rikokselle on nimi englanniksi, en tiedä mikä on suomeksi: reproductive coercion.
"Lisääntymiseen painostus"?
Vierailija kirjoitti:
Jotainhan täytyy olla tunne-elämässä vialla jos ei tajua, että oma käytös ja tungetteleva tenttaus loukkaa muita ja vahingoittaa omia suhteita. Ja silti jatkaa sitä, vaikka omasta käytöksestä huomautetaan. Mitä on tapajtunut ihmisen kehityksessä tai lapsuudessa kun tällaista oireilua on? Narsistit eivät esimerkiksi välitä toisten tunteista, vaan he haluavat saada oman tahtonsa läpi väkisin.
Jotkut ihmiset vaan ovat sosiaalisesti taitamattomia. Töksäyttelevät asioita miten sattuu ja usein sitten kuittaavat sen sillä, että "mulla on tapana sanoa asiat suoraan" tai "mä nyt vaan olen tällainen suorapuheinen ihminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vaan ovat sosiaalisesti taitamattomia. Töksäyttelevät asioita miten sattuu ja usein sitten kuittaavat sen sillä, että "mulla on tapana sanoa asiat suoraan" tai "mä nyt vaan olen tällainen suorapuheinen ihminen".
Sekin on toimintamalli joka on opittu, ja jonka voi oppia pois, jos haluaa. Se ei ole pysyvä ominaisuus, ellei itse niin valitse. Kohteliaisuus ei vaadi edes kovin suurta älykkyyttä. Eli kyse on omasta valinnasta. Jos ongelma on syvemmällä, sitä varten on terapiat. Jos niissä valitsee käydä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, omani. On yrittänyt saada minua lisääntymään siitä asti kun olin 19-vuotias. Nyt olen 33. Ei oikein meinaa uskoa vieläkään.
Hyi hele mikä äiti. Olisikohan tullut vielä oikein katsomaan oman lapsensa paneskelua ja varmistanut että oma lapsi tulisi raskaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne tuollaisia. Mutta tunnen valtavasti alle kouluikäisten vanhempia, joiden mielestä isovanhemmat ei tee osuuttaan ja hoida lapsenlapsia.
No eihän se heidän vastuullaan olekaan. Isovanhemmilla on omakin elämä. Itsekästä olettaa, että muut olisivat automaattisesti ilmaisia lastenhoitajia.
Tämä varmasti pätee myös toisin päin, eli aikuiset lapset eivät ole mitään ilmaisia auttajia jos vanhenevat vanhemmat tarvitsevat apua koska heillä on omakin elämä. Jos kaikki ovat tyytyväisiä, niin hyvä.
Itse en kieltäydy auttamasta omia vanhempiani, jos se ei aivan liikoja rasita itseäni. Eivätkä hekään kieltäydy auttamasta minua esim. juuri lastenhoidossa. Tämän kaltainen yhteisöllisyys sopii meille, mutta eihän se tietysti ole kaikkien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Koetaan oikeudeksi sanoa suoraan oma mielipide, mutta sitten itse kyllä loukkaannutaan jos joku muu joskus puolivahingossa jostain huomauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, omani. On yrittänyt saada minua lisääntymään siitä asti kun olin 19-vuotias. Nyt olen 33. Ei oikein meinaa uskoa vieläkään.
Hyi hele mikä äiti. Olisikohan tullut vielä oikein katsomaan oman lapsensa paneskelua ja varmistanut että oma lapsi tulisi raskaaksi?
En usko. Hänellä ei tunnu olevan samanlaista pakkomiellettä muiden seksielämästä kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Hänellä ei tunnu olevan samanlaista pakkomiellettä muiden seksielämästä kuin sinulla.
Miten niin? Nehän ovat nenäkkäitä mammoja, jotka tenttaavat tyttäriltään, mihin paikkaan antaa miehensä ejakuloida, koska se on keino, mitä kautta lapsia hankitaan. Lapsista tenttaavat mammat ovat siten kiinnostuneita tyttärensä ehkäisystä, penetraatioista yms., mikä on kummallista.
Anteeksi, olin epäselvä. Kyseessä siis vaimoni äiti, eli anoppini. Itse olen mies.