***HUHTIhippuset 2005 uuteen viikkoon***
Aurinkoista uutta viikkoa!
Kommentit (23)
Mun oma äiti on vähän samanlainen ja niin oli muuten mummokin (itse yritän pitää itseni kurissa, mutta välillä huomaan kyllä puhuvani esiäitieni suulla...) Kuulen vieläkin äänien päässäni sanovan, ettei kylmällä kivellä saa istua. Istuin viimeksi toissapäivänä ja vähän vaikea oli nauttia auringonpaisteesta, kun kuulee äidin puhuvan päässään ja näkee sen varoittavan ilmeen :) Ei mutta Helkalla ei kyllä pysy enää hanskat ollenkaan kädessä, piponkin kanssa on jatkuva taistelu. Hanskojen suhteen olen luovuttanut, mutta piposta ei tingitä. Mutta jos äitini näkisi, niin kyllä saisin kuulla, kuinka petollisia ovat kevätilmat. Jos nyt yritän päästä asian ytimeen, niin kun ollaan keskusteltu asiasta äidin kanssa (ts. minä olen sanonut, että nyt hiljaa, en jaksa kuunnella, nuha tulee jos tulee ja sitten siitä parannutaan), äiti on sanonut, ettei tarkoita pahalla. Se nyt on vaan sen luonto olla huolissaan ja etsiä uhkia kaikesta.
P.S.
:D Top Gunissa oli huippusuomennos: turbulenssi=vatkaus, hihiihhiii ilta on pelastettu!
Tosi pikaseen tulin kommentoimaan, kiva jos meidän yökäsien pesut naurattavat =) Ei tosin itseä hirveästi naurattanut yöllä, jälkeenpäin kyllä.
Ompunäiti ja Err: Meidän äiti on ihan samanlainen, Antonilla on AINA kylmä ja aina liian vähän päällä. Herranjumala, kun poika tykkää juosta alasti ja saakin sitä tehdä, meidän äiti saa hepulin. Näen kuinka kaikenmaailman flussa yms pöpt vilisevät äidin silmissä...Mutta olen oppinut olemana välittämättä, heillä kun ollaan kysyn usein äidiltä, mitä kannataisi laittaa Antonille päälle, näin olemme kaikki onnellisia. Toinen mitä äitini tekee, hän juoksee Antonin perässä, ettei Anton kolauta päätä tms ja jos vähän kopsahtaa, suhtautuu äiti siihen asianmukailsella antaumuksella ja järkytyksellä.
Tuli mieleen, Antonilla on ihan järkky syömiskausi, poika syö sellaisella hartaudella, että en ole ennen nähnyt ja pyytää lisää melkein aina =0 tätä ihmettä ei usein nähdä. Lautanen kun laitetaan nenun alle, Anton syö sen hirveää vauhtia, eikä tee mitään muuta samalla, keskittyy siis 100% syömiseen (tätä ei siis tapahdu usein)
Ikää on kuulla, että hippuset sairastava, kovasti tervehtymisäteitä sairastaville.
Gotta go, hauskat viikonloput kaikille
Mareila+Anton
(hehheh, onpas kaikki niin nuorta ja ah, kuinka kasaria!) Top Gunin olen nähnyt monta kertaa teinivuosien jälkeen, mutta huomista Cocktailia odotan mielenkiinnolla :) Se oli olevinaan niin tosi cool silloin joskus...
Helkan 2v-neuvola oli eilen: 13,2 kg ja 86,5 cm. Reissu meni paremmin kuin osasin edes uneksia, Helka ei nimittäin ollut nukkunut päiväunia, koska meillä oli remonttimiehiä. Minä kävin siinä samalla otattamassa itsestäni hempat (115, aika alhaalla edelleen) ja pissat, ja Helka jäi muitta mutkitta värkkäämään siksi aikaa palapelejä lastenneuvolan tädin kanssa!
Kent muistelit Helkan olevan aika isolla prosentilla päiväkuiva ja oikein muistitkin. Helka on ollut jo aika pitkään ilman vaippaa, en edes muista milloin aloitettiin kotona ja hoidossakin se oli loppuajat - ihan hoitopaikan omasta aloitteesta, mikä oli mun mielestä tosi hieno juttu. Onhan niitä vahinkoja silloin tällöin tullut, mutta sellastahan se on, itelläni tais tulla pissat housuun viimeksi ekaluokkalaisena... Pienempi vaiva on mun mielestä kuitenkin ollut siivota pissa lattialta kerran-pari viikossa kuin vaihtaa vaippaa monta kertaa päivässä. Helkaa piti jossain vaiheessa houkutella potalle ja silloin käytettiin kirjoja apuna, mentiin aina vessaan lukemaan. No siitä meinasi tulla ongelma jo itsestään, kun sitten piti aina olla kirja mukana. Pari kertaa tuli pissat housuun kirjahyllyn edessä, kun muksu ei saanut päätettyä, minkä kirjan haluaisi ottaa mukaan... Nyt on kirjat jo unohtuneet ja homma hoituu muutenkin helposti, tuo puhetaito kummasti helpottaa moniakin asioita.
Muakin nauratti Antonin käsienpesuepisodi, vaikkei varmaan olisi paljon naurattanut jos olisin ollut Mareilan saappaissa, tai sitten Odottelijan tilalla autossa :) Helka ei kauheesti piittaa sotkuista, enemminkin se mielenkiinnolla testaa esim. vesivärien tarttuvuutta kämmeniin. Mutta sitten se saa yhtäkkiä aina kohtauksen, että on mentävä siivoamaan HETI. Siinä vaiheessa kun se alkaa maalailemaan itseään, saa olla valmiina spurttiin minä hetkenä hyvänsä, eikä sekään aina riitä: parhaimmillaan olen siivonnut sormivärejä tytöstä, piirustusalustasta, olohuoneen lattiasta (jalanjälkiä), vessan ovenkarmista (käsien jälkiä) sekä itsestäni...
Lylen kirjoitukseen vauvan & esikoisen kanssa selviämisestä. Olen kyllä monesti miettinyt, ja varmaan sanonutkin, että olen oikeasti monta kertaa ihaillut sun suhtautumistasi Pihlan halkioon ja kaikkiin sen mukanaan tuomiin ongelmiin. Eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu, mutta en minä ainakaan voisi edes kuvitteellisesti varautua muuhun kuin ns. perusvauvaan. Enkä oikein usko, että kukaan muukaan (ellei siis tietäisi asiasta). Siinä toisessa keskustelussa, josta Omppis mainitsi, oli aika paljon korostettu esikoisen asemaa ja että vauva voi odottaa. Mua mietityttää kyllä enemmänkin se, miten onnistuu se, että Helkan pitäisi oppia odottamaan. Meillä tulee olemaan joko ihan hirveä kaaos, melko kamalaa tai yllätyshelppoa. Ehkä Helkasta tulee tv:n orja, kun joudun käyttämään Myyrävideoita jatkuvasti apuna :) Jees mutta on siitä muutkin selvinneet, kai minäkin.