Onko sinulla 5L pullovettä jokaista asukasta kohden hätävarana?
Jos ei ole, niin miksi?
https://www.verkkouutiset.fi/a/nama-pitaisi-loytya-jokaisesta-kodista-s…
Parhaiten varautuneita ovat yli 65-vuotiaat, joista yli kaksi kolmannesta toimii suosituksen mukaisesti. Hyvään varautumiseen motivoi ajatus siitä, että varautuminen kuuluu jokaisen omalle vastuulle. Varautumisen koettiin kuuluvan omaan elämäntapaan asuinpaikasta riippumatta.
Keskimäärin muita huonommin varautuneita ovat nuoret, pienituloiset ja kaupunkilaiset. Yleisimmät syyt puutteelliselle varautumiselle ovat välinpitämättömyys, luottamus siihen, että kaikki ympärillä toimii sekä taloudelliset haasteet. Vajaa kolmannes (28 %) suomalaisista kokee varautumisen liian kalliiksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanasta tulee täälläpäin
Oletko muutenkin yksinkertainen?
En tiätystikään. Meillä on ollu vesihana kauan
Mitä teet kun hanoista ei tule vettä pariin päivään?
Mä ainakin käytän Suomalaista hanavettä. Maailman parhaaksi todettu moneen kertaan.
Ei. Mutta mulla on ämpäreitä. Sillä oooonhan Suomalainen...
Mutta vakavasti puhuen. On meillä muutamat pullovedet ja vissyt kaapissa. Juodaan / käytetään pois noin kerran vuoteen. Ja ostellaan uusia kaappiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanasta tulee täälläpäin
Mä ainakin käytän Suomalaista hanavettä. Maailman parhaaksi todettu moneen kertaan.
Kuka on todennut ja millä perustella?
Missä säilytetään? Mahtuuko jääkaappiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanasta tulee täälläpäin
Kuka on todennut ja millä perustella?
Äitisi. Perstuntumalla.
"No onpa köyhää. Mulla on yksi hana keittiössä, yksi kodinhoitohuoneessa, yksi vessassa, kaksi kylppärissä, kaksi pihasaunalla, kaksi talon seinustalla ulkona ja yksi autotallissa."
Sinä olet köyhä. Meillä on yhteensä 14 hanaa.
Vierailija kirjoitti:
"No onpa köyhää. Mulla on yksi hana keittiössä, yksi kodinhoitohuoneessa, yksi vessassa, kaksi kylppärissä, kaksi pihasaunalla, kaksi talon seinustalla ulkona ja yksi autotallissa."
Sinä olet köyhä. Meillä on yhteensä 14 hanaa.
Jaa juu, ja lisäksi järvi tuossa vieressä.
Ei ole viittä litraa, kymmenen litraa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuon voi korjata oluella?
Itseasiassa kriisiaikoina olutlaatikko tai pari ja pari viruvalgemäyristä saattavat olla hyödyksi.
Monella on esim. Naapurustossa vähän viinaan menevää isäntää jolta lähtee esim. puut sopuhintaan jos on tarjota voiteluainetta. Tai vaikka sitä vettä heidän kaivostaan.
"No onpa köyhää. Mulla on yksi hana keittiössä, yksi kodinhoitohuoneessa, yksi vessassa, kaksi kylppärissä, kaksi pihasaunalla, kaksi talon seinustalla ulkona ja yksi autotallissa"
Mikään ei ole köyhempää, kuin leveillä hanojen lukumäärällä vauvalla