Miksi suututaan hyvästä käytöksestä?
Monesti käynyt niin, että pidän ovea toiselle auki niin siitä suututaan kun sanon perään "ole hyvä". Ja nämä jotka suuttuvat eivät edes sano kiitos.
Kommentit (56)
Onhan se aika omituista, jos oven avaaminen koetaan jonain kettuiluna. Ehkä sen olkaa hyvä , vois jättää pois, avaa vaan sen oven, ja hymyilee päälle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaikki on nurinkurista.
Jjoku pimpin kuvaaminen nettiin, siitä maksetaan eniten palkkaa kun se on haastavin ja arvostetuin tehtävä ja ilmeisesti kaikki kuolisi heti jos tätä ei tehtäisi, on se niin tärkeää.
En mä kyllä odota palveluksia enkä myöskään kiitoksia muilta, vaikka avaisinkin oven. Tollanen peräänhuutelu on vain pikkumaista. Tilanteen mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jjoku pimpin kuvaaminen nettiin, siitä maksetaan eniten palkkaa kun se on haastavin ja arvostetuin tehtävä ja ilmeisesti kaikki kuolisi heti jos tätä ei tehtäisi, on se niin tärkeää.
Ja jos pyytää pimppiä kauniisti ja silti kieltäydytään, niin se on todella epäkohteliasta ja huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset nykyään osaa edes moikata. Ei naapurit, mutta ei nyt niinkään tarvi. Postimieskin tokaisi "tollanen" ja ei muuta sanonut kun toi paketin ovelle. Kaupan kassakin vaan hiljaa lataa tuotteita eikä huomioi ellen itse tervehdi ensin, vaikka ovat itse siinä asiakaspalveluammattissa. Somen aiheuttama itsekkyys näkyy entistä enemmän. Vituttaa olla kiva ja toisia huomioiva ihminen ja muut osaa olla pelkästään ankeita jöröjukkia.
Somen aiheuttama itsekkyys on sitten vain Suomessa? Kuinka se on mahdollista? Ulkosuomalaisena en allerkirjoita kommenttiasi!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika omituista, jos oven avaaminen koetaan jonain kettuiluna. Ehkä sen olkaa hyvä , vois jättää pois, avaa vaan sen oven, ja hymyilee päälle.
Miksi pitäisi jättää pois? Ketä häiritsee jos sanoo ole hyvä. Voi hemmetti mitä jukuripäitä pitää olla.
Onhan tuo "ole hyvä" puhdasta vitțuilua. Jos joku ei kiitä, niin anna olla. Ei tarvitse alkaa ivalliseksi. Ehkä joku on mutissut kiitoksen hiljaa tai on huonolla tuulella. Vittųilemaan käyminen antaa vaikutelman, että auttamisessasi on taka-ajatuksia tai autat huomion saamiseksi. Kiittäminen olisi tietenkin kohteliasta, mutta älä ota sitä noin raskaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos pyytää pimppiä kauniisti ja silti kieltäydytään, niin se on todella epäkohteliasta ja huonoa käytöstä.
Siihen voi perään huutaa että pidä mt läski Vanhapiika lörtsysi !!!! 😂😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset nykyään osaa edes moikata. Ei naapurit, mutta ei nyt niinkään tarvi. Postimieskin tokaisi "tollanen" ja ei muuta sanonut kun toi paketin ovelle. Kaupan kassakin vaan hiljaa lataa tuotteita eikä huomioi ellen itse tervehdi ensin, vaikka ovat itse siinä asiakaspalveluammattissa. Somen aiheuttama itsekkyys näkyy entistä enemmän. Vituttaa olla kiva ja toisia huomioiva ihminen ja muut osaa olla pelkästään ankeita jöröjukkia.
Minua kyllä kassa ehtii yleensä moikata ennen kuin itse sanon mitään.
Kyllä kaupan kassat on nykyään hyvin koulutettu ja tervehdykset ja kiitokset ja olehyvät tulevat automaattisesti jokaiselle. Muistan kun muutin Helsinkiin 80-luvulla ja jatkuvasti oli tilanteita kassoilla että kohteliaisuudet loppuivat kohdallani ja jatkuivat jälkeeni. Minun kohdallani tuijotettiin tyhjyyteen petolinnun perse -ilme naamalla. Syynä tumma tukkani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole. Mikä sulla on? Helpottaa kun käy kusella välillä.
Kyllä vaan Suomessa on moni, hyvin moni asia ihan nurinkurista. Nimenomaan käyttäytyminen.
Mielelläni avaan ihmisille ovia. Ja minusta on junttia huudella ole hyvä ihmisille, jotka eivät kiitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voi perään huutaa että pidä mt läski Vanhapiika lörtsysi !!!! 😂😂😂😂😂😂
😁😁😁😁
Junttius ja öykkäriys on nykysuomen normi, osan mielestä..
Ulkomaalaisia korkeintaan tervehditään, mutta annas jos oot hyvätapainen suomalainen ihminen joka osaa tervehtiä muita. Jopa jähmetytään 10 m päähän kuin pystyynkuollut haukkomaan henkeä että miten tämä voi olla totta. Ihminen!
Onhan se nyt Noloa ja Outoa jos on iloinen tai huomioi myös muut kun oman napansa.
On kyllä upeat kommentit. Kohtelias ihminen on v*ttuileva ja huonosti käyttäytyvät ovat sankareita.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä upeat kommentit. Kohtelias ihminen on v*ttuileva ja huonosti käyttäytyvät ovat sankareita.
Alanuolen laittajista huomaa millaisia ihmisiä he ovat. Eivät kestä kun joku voi olla oikeasti kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Kohtelias on se, joka avaa oven. Kohtelias ei ole se, joka vi**uilee vielä päälle, jos joku ei kiitäkään tätä jaloa ihmistä.
Sohaisin eilen ostoskoria korkealta kurkottaen muutaman schipsipussin lattialle asematunnelin K-kaupassa. ja takaa tullut aasialaistaustainen nuori nainen nosti ne kohteliaasti ylös - minulta kun ikäihmisenä kului aikaa tuohon hommaan. Kiitos hänelle, tuli hyvä mieli, etenkin kun aikaisemmin Suomipojat olivat avauttaneet minulla ovia ja kävelleet päin.
Jos sulla on niin älä yleistä.