Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤/¤/¤/¤ HELMISTEN VKO 16 ¤/¤/¤/¤/¤

16.04.2007 |

VIIKONLOPUN PINOT:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10062280&p=2&tmode=1&smod…

Huomenia ja onnea viikonloppuna nimetyille!

Tytteli istuu sitterissä ja pelaa roikkuvilla leluilla, kun täällä nautitaan aamulattea. Saa kohta tyttökin oman lattensa vähän viileämpänä tosin ; )

Upea päivä jälleen tulossa, taidetaan toivottavasti kävellä postiin hakemaan proteiinipatukoita tänään : )

Tuli viikonloppuna mietittyä kovasti jo 2008:aa - miten yhteensovittaa työ ja tyttö. Viikon aloitus G:

Oletteko muut jo miettineet hoitoasioita? Kotona, päiväkotiin, perhepäivähoitoon vai mitä ja milloin? Miksi?

Nyt tuntuisi siltä, että tekisin mielelläni osa-aikatyötä ensi vuoden pelkillä tuttavien avustuksella, mutta täähän voi olla pelkkää hormonihöyryjen aikaansaamaa ajatusta... jos olenkin toista mieltä jouluna. Kokemuksia kellään siitä, että mieli olisi muuttunut kun vuoden ikään tullaan? Tai siitä, että mies on aivan eri mieltä ... : /

AURINKOISTA VIIKON ALKUA!!!

T.Sporttari ja Milli melkein 2,5 kk

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehdin jotain varmaan kirjoittaakin..Vilppu se nukkuu miten sattuu ja aikaisemmin tänään ei kunnon päiväunia taas saatu aikaiseksi..Puolen tunnin unia vaan koko aamupäivä.

Pappi on nyt vihdoin varattu ja ristiäiset pidetään 6.5.

Nimikin saatiin päätettyä, mutta pidän minäkin sen vielä omana tietonani.

Isommat pojat yrittää kovasti mua saada kertomaan nimi jo ennen ristiäisiä, mutta jos kerron sen niille niin sen tietää kaikki muutkin..

SITTERI on meilläkin kovassa käytössä ja selkänoja on ihan pikkasen kohollaan, mutta melkein vaakatasossa kuitenkin.

Jumppamatolla lattialla oon pitänyt nyt useammin kun sellaisen ostin.

..jaahas taitaa poika jälleen olla hereillä..

Taas yksi valvomispäivä näköjään..

mammutti ja Vilppu huomenna 7vk

Vierailija
42/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan huomenna laittaa pe-su pino, tämä alkaa olla aika pitkä!

Mitäs kaikkea pitikään kirjailla...

Eilen tuli eko-herätys yhtäkkiä, kun vein vaipparoskista, ja aloin etsiskellä netistä kestovaippajuttuja. Esikoinen kun on, niin ei ole mitään kokemusta näistä. Fuzzi Bunzeja on kovasti kehuttu ja niitä ajattelin tilata muutaman ja kokeilla, josko jaksaisi konetta pyörittää ja tuntuisivat mukavilta päällä - ilmeistä päätellen, kun ei itse pysty kokeilemaan : ) Kokemuksia kuullaan mielellään näistä!

Varusteista jotain muutakin ... rintsikansuojia olen testaillut erilaisia, Natusan, Ainu ja Daily (S-kaupan " halpiksempia" ). Natusanit musta huonoimpia, nukkaavat tosi paljon. Kiva tarjota karvaista tissiä esim. yöllä pimeässä... Daily varsin hyvä ja edullinen, mutta siinä ei ole teippiä. Muilla kokemuksia?

ROKOTUKSET: olen miettinyt, että maksimissaan pakolliset. En osaa pelätä rotaa ym. juttuja, kun ei ole kokemusta. Rokotuksista tulevat sivuvaikutukset hiukan mietityttävät.

AMMATTI: liikkeenjohdon konsultti ja omassa firmassa töissä, joten useamman ihmisen palkka olisi maksettavana, jos hommat ei pyörisi kunnolla äippälomalla. Että sellaista on joskus se " yrittäjän vapaus" .

SYÖTTÖKUTSUT: Harmittaa, kun en vieläkään erota kunnolla milloin on väsy, mahavaiva tai nälkä. Monesti kello näyttäisi ruokaa ja tyttö alkaa ääntelehtiä, mutta kun tissin laittaa lähistölle niin alkaa vielä hirveempi huuto - EI TÄTÄ! Vaan olikin vain väsy.... sitten puolen tunnin unien jälkeen on vasta nälkä. Tai jos on syönyt vähän ja kesken alkaa itkeä ilmaa mahassa, röyhtäyttelen ja yritän jatkaa syöttöä jonkin ajan päästä, sittenkin voi olla ettei halua enää ruokaa, vaan itkee sitä ilmaa : ( Kovasti yritän opiskella noita signaaleja, eipä ole ihan helppoa.

SITTERI: Viihtyy kovasti ja nyt jo hiukan ylemmässä kuin makuuasennossa mieluiten, ehkä sellasen vartin kerralla, vaikka ruuanlaiton ajan, max puoli tuntia. Sitterin päällä on leluja, joita huiskii iloisena.

Kummastuttaa yhä, miksi sitä niin pitäisi varoa, miksi puolestaan auton turvaistuimessa saisi istuttaa tuntikausia???

Terveisiä taas tollolta ekakertalaiselta ; ) Saa valistaa viisaammat : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä: Mitäs teille sanottiin siitä silmästä? Kiinnostaa kun meilläkin tosiaan toinen simmu rähmii koko ajan. Tänään pankissa kaikkien kolmen kanssa, oli varattu aika ja isommat saivat katsoa videota sen aikaa. Onneksi muuten olis kukkaruukut tyhjenneet niistä rakeista mitä niihin laitetaan. Lapsosenihan äkkäsivät heti sen...ehdin sentään kieltämään ;O) Meillä paikallinen osuuspankki lahjoitti Marimekon Unikko ruokalapun tai tuttipullon vauvalle, joten ruokalappu käytiin tänään hakemassa, pirteän osuuspankin oranssi. Yrittävät saada lapsiperheitä asiakkaikseen...

Käytiin muutenkin kaupoilla, tutteja etsimässä. Meillä käytössä NUK:n luonnonkumi tutit ja löytyy sitten näemmä vain yhdestä lastentarvikeliikkeestä:O/

SITTERI:Käytössä jonkun verran kun täytyy tosiaan välillä saada ruokaa yms. tehtyä. Ei mitään pitkiä aikoja poika siinä viihdy, joskus ottaa pienet torkut. Mutta silloin laitan yleensä vähän kyljelleen siihen köllöttämään.

SPORTTARI: Enpä usko että se kaukalo sen parempi jos siinä päivittäin viettää monta tuntia. Kun matkustetaan mun äidin luo jonne matkaa 600km niin taukoja pidettävä vähintään 3h välein ja vauvan selän pitäisi silloin antaa levätä esim. makuuasennossa.

ROKOTUKSET: Ei oteta muuta kun perusjutut. Vesirokkorokoitusta voi sitten miettiä kouluiässä jos eivät siihen mennessä sitä ole sairastaneet. Esikoisella oli 1vuotiaana ja aika vähällä selvittiin vaikka näppyjä oli paljon.

SYÖTTÖKUTSUT: Aika hyvin tunnistan, joskus erehdyn luulemaan uni-itkua syömisitkuksi ja sitten saadaan oikein kunnon raivari jos yrittää tissiä tarjota kun tuttia halutaan ;O) Meillä alkanut yöt menemään tosi mukavasti yhdellä syötöllä. Eli nukkumaan klo21 paikkeilla ja syödään vasta 5-6välillä. Parina yönä poika herännyt noin klo1 ja olen tissiä tarjonnutja pienen sähellyksen jälkeen kamala huuto joka rauhoittunut kun saa tutin. Eli meillä voikin tutin vieroitus sitten tulevaisuudessa olla se hankalampi...no sitä odotellessa.

AMMATTI: Sairaanhoitaja, psykiatrian puolella ja lapsiin/nuoriin erikoistunut. Mukavaa hommaa ja sijaisena olen ollut kun ei vakipaikkaa ole.

Tänään ulkoiltiin lasten kanssa kirjastoon. Matkaa tulee sinne ja takaisin noin 5km. Esikoinen pyöräili ja tyttö käveli/seisoi laudan päällä. Seisomalaudan kanssa pääsee onneksi sitten vähän nopeammin kun ei tuo 3 vuotias vielä kävele kovaa vauhtia...tulee äidille kylmä. Tuulesta huolimatta oli kyllä mukavaa reipailla ja sataakin alkoi vasta sen jälkeen kun päästiin kotiin.

G:Katsotko paljon telkkaria, mitä ohjelmia.

Itse seuraan muutamia amerikkalaisia sarjoja, teho-osastoa, täydelliset naiset (tauolla;O/). Muuten telkkari auki yleensä vain lastenohjelmien aikaan ja illalla jos tulee joku hyvä leffa. Ja tanssii tähtien kanssa ollaan katsottu muutaman kerran esikoisen pyynnöstä. Aika vähän tulee katseltua...

Mukavaa loppuviikkoa toivottelee:

calmus

Vierailija
44/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei oo nukkunu tänään oikeestaan ollenkaan..aamupäivällä reilun puolentunnin unet vaan..

Kovin kiltisti se on kuitenkin ollut ja hommat on tullu tehtyä pojan " leikkiessä" sitterissä tai jumppamatolla.

Nyt illasta kuitenkin alko olla jo niin väsyny, että olis pitäny kanniskella ja hyssytellä uneen, mutta esikon tukanleikkuu oli kestäny jo yli puolituntia (nirhesin sen saksilla, kun konetta ei tähän hätään saatu ja tukka oli ihan liian pitkä!) Oli siis pakko laittaa vauva omaan sänkyyn ja tutti suuhun..no ei menny aikaakaan kun huuto alko, mutta pakko oli isompi poika päästää pulasta ja leikata se tukka valmiiks.

Vauva aikansa huudettuaan oli nukahtanu ja mulla HIRVEEN huono omatunto tapahtuneesta = / !

Haluaisin vauvan ollessa noinkin pieni, olla ihan sen käytettävissä (vaikka se onkin mahdottomuus) ettei sen tarttis itkeä itseensä uneen..

Ammattina mulla on ravitsemustyöntekijä tai joku sellanen, en ihan tarkkaan sitä nimitystä tiedä..

Päivääkään en oo sitä hommaa tehny ja hankin pari vuotta sitten uinninvalvojan pätevyyden ja olinkin uimahallissa uinninvalvojana vuoden verran.

Työpaikkaa ei tällähetkellä ole.

..muita galluppeja en muista..Taitaa mun yläkerta pehmentyä ihan täysin!

mammutti ja Vilppu

Vierailija
45/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruujsal: Meillekin tuli toi hepatiitti B-rokotteen tutkimus, mutta ei olla vielä päätetty otetaanko se pojalle. Onko teidän viiville tullu mitään sivuvaikutuksia sen rokotuksen jälkeen?? Kun ei yhtään tiedä onko se kuinka tarpeellinen.

Rotavirus-rokotteesta ollaan kanssa miehen kanssa puhuttu ja luultavasti kanssa otetaan se. Itse olen sairastanut kyseisen taudin joskus 4-vuotiaana. Jos todellakin rokotteesta olisi apua.

Sitteristä: vielä sen verran, että meidän poika on kyllä päivittäin siinä ja ottaa peiniä uniakin. En kyllä ymmärrä kuinka neuvolatäti sanoi, että turvakaukalo olisi parempi. Itse sitä todella hämmästelin. Ja siinähän tenava on todella istuma-asennossa. Meillä poika on kaukalossa vain automatkat.

Ammatista: Ammatiltani olen pukuompelija, mutta päivääkään en ole niitä töitä tehnyt. Itselleni ja tutuille ompelen verhoja, mutta enpä paljon muuta. Mies kyllä aina huomauttelee,että taasko meillä on uudet verhot. No itse henkilökohtaisesti en jaksa katsella samoja verhoja kauaa. Ja tällä hetkellä on tosiaan lastenohjaaja- opinnot tauolla, mutta enpä tiedä palaanko koulunpenkille.

No mutta nyt painun pehkuihin, että jaksaa yöllä taas heräillä.

-hanna ja tino-

Vierailija
46/47 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROTA: Just kyselin tänään neuvolassa ja seuraavat faktat sain:

Annetaan suun kautta ja voidaan antaa samalla eka annos kuin muutkin 3 kk rokotteet. Rokote haetaan itse etukäteen reseptillä apteekista ja reseptin saa lääkäriltä vaikka puhelinajalla. Ja ensimmäinen annos pitäisi antaa ennenkuin lapsi on 14 vkoa.

HEPATIITTI B: Tarttuu veriteitse eli lapselle tarpeellinen lähinnä jos vanhemmilla on tauti. Tyypillinen IV-huumeiden käyttäjille - ei siis tosiaan mikään lastentauti eikä helpoisti saatavilla matkustellessakaan kun ei tule ruuasta kuten hepatiitti A. Ulkomailla saatu verensiirto siis lienee suurin riski, mutta kuinka moni sellaista saakaan??

Näin perustein me päätettiin jättää tutkimukseen osallistuminen väliin - tuntui vähän kiusanteolta antaa vauvalle 3 ylimääräistä piikkiä + verinäytteenotto. Tuon rokotuksen kun voi sitten itsekin ottaa vanhempana jos kokee sitä tarvitsevansa.

ja nla kuulumiset:

Käyrillä kasvetaan:

57,5 cm (49 cm)

5050 g (3420 g)

ja ikää en enää viikkoina tiedä, 9.2. synt.

Fuzzy Bunzit: Ompelin juuri tänään kahdet. Ekat falskasi puolessa tunnissa lahkeen suusta, mutta saattaa olla siksi, että sisimpänä oleva fleece ei ollut kertaakaan pesty, joten ei ehkä imenyt pissaa kyllin nopeasti. Liivinsuojia olen myös ommellut itse kun vaipoista jää noita kosteussuojakankaan jämäpaloja. Mitään liimaa/tarraa ei ole niissäkään, mutta pysyvät ihan hyvin paikoillan.

öitä,

äippä + unimurmeli (nukkui tänään aamulla klo 11 asti + lähes koko päivän!!!)

Vierailija
47/47 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole viiville tullu mitään. sillon oli vaan keskiviikko-iltana hiukan ärtyisä ja itkuinen, mut ei muuta. ja vauvathan reagoi eri tavoin...

me otettiin tuo rokotus ihan sen vuoksi kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja onpa ainakin suoja, ettei tarvi myöhemmin katua.