Miksi mua palelee koko ajan?
Mistä voisi johtua? On villatakki yms päällä mutta palelee vaan koko ajan.
Kommentit (29)
Käy mittauttamassa ferritiini. Ilman mittausta ei saa rautatabletteja syödä koska tulee yliannostus, eikä maksa tykkää. Tosin vika voi olla kilpirauhasissa, anemiassa, B12 puutoksesta ja vähäisestä veden juomisesta sekä syömisestä. Liiikutko yhtään? Huono verenkierto?
Mulla oli palelua kun oli kova stressi. Voi olla että oli myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Kuparin puute aiheuttaa palelua.
Jos vesiputkesta häviää/syöpyy ainetta niin monesti se aiheuttaa vesivahingon. Kyllä se tarpeellista on olla tasaisesti.
Anemia ja lihasreuma. Käy lääkärissä, verikoe ja tuloksien mukainen hoito. Mulla oli ferritiini eli varastorauta-arvo 9, pitäisi olla 150. Ei ihme, että palelin.
Oletko laiha eli hoikka?
Itse olen ja palelen helposti. Toisaalta lämpenenkin nopeasti. Olenkohan vaihtolämpöinen?
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen vetoisessa korsussa asut? Muuta nykyaikaisempaan asuntoon jossa voi tepastella paljain jaloin alushoususillaan ja ilman paitaa palelematta.
Monet sairaudet, kuten kilpirauhasen toimintahäiriöt lisäävät alilämpöä tai heikko verenkierto, lääkkeiden sivuvaikutukset jne. vaikka lämpömittari näyttäisi +25 astetta.
Oletko laiha? Jos ei ole rasvakudosta paljonkaan, silloin tulee helposti kylmä.
Niin minuakin. Ihan tärisin noin parisen tuntia sitten. Sanoin miehelleni, että mikä mahtaa olla kun paleltaa niin vietävästi, laitoin villasukat jalkaan ja villasukkien sisällä vielä toiset sukat. Mies vaan totesi, ettei täällä ole kylmä, kyllä on, jokin sisäinen kylmyys minulla on usein, riidellyt monesti miehen kanssa että olisi jo syytä alkaa uskomaan, että palelen, ei muka voi olla mahdollista, ärsyttävää, minähän sen tunnen eikä hän.
Mulla vaihtelee saatanallinen hikoilu ja kuumotus ja sitten palelu. Ei kivaa.