Haluaisin lähettää ja saada perinteisiä joulukortteja!
Onko enää joulupostimerkkejä olemassa? En ole lähettänyt enkä vuosiin saanut joulukortteja. Onko itsekästä kysyä, että voitaisiinko lähettää toisillemme? Toki joulu on pyyteetöntä aikaa, ja lähetin itse niitä pitkään saamatta takaisin, ja pikkuhiljaa loppui itseltäkin. Olisi ihanaa saada perinteinen joulukortti 😊
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vanhanaikaista, epäluotettavaa, hidasta ja turhaa. Roskiin menee mullakin heti. Kaikki muistavat ääniviesteillä, skypellä tai whatsappviesteillä.
Entäs jos yhtäkkiä ei nettiyhteydet toimikaan? Siinähän märiset.
Joo se on selvää, että teini pirjot ei kortteja lähettele. Voitte poistua ketjusta.
Lähetän jouluna yleensä äidilleni joulukortin. Itse saan yhden kortin tai en yhtään. Ei sillä niin väliä saanko kortteja. Minusta on kiva laittaa perinteisesti joulukortti äidille.
Vierailija kirjoitti:
Lähetän jouluna yleensä äidilleni joulukortin. Itse saan yhden kortin tai en yhtään. Ei sillä niin väliä saanko kortteja. Minusta on kiva laittaa perinteisesti joulukortti äidille.
Tämä. Ja tädille myös.
Mä aion lähettää tänä vuonna ihan perinteisiä joulukortteja pitkästä aikaa. Ostin kortit pienyrittäjältä / taiteilijalta viikonlopun kirjamessuilta.
Vierailija kirjoitti:
Lisään edelliseen: En mä sun ikäisille kortteja lähettelekään. Vanhemmalle väelle vain. Ja ystäville.
Mä olen 73. Eli vanhempaa väkeä oleva nainen ja heitän kortit suoraan roskiin. Vähän enää tuleekaan, mun ystävätkään ei harrasta enää tätä. Aikoinaan oli 35 joulukorttiosoitetta. Jo yli 20 vuotta sitten lopetin. Nyt soitellaan ja skypetetään. Korttirahat laitan Hopelle tai Joulupuun kuusen lahjoihin. Siinä ne tekevät hyvää. Toisin kuin jonkun pöydällä tai roskissa.
Vierailija kirjoitti:
Joo se on selvää, että teini pirjot ei kortteja lähettele. Voitte poistua ketjusta.
Tässä oikein joulumieltä osoittava kortti-Kerttu. Lämpöä sinunkin sydämeen.
En itse lähettele joulukortteja, mutta on siinä jotain ihanaa.
Isovanhempani kuuluivat siihen sukupolveen jolle joulukorttien lähettely puolin ja toisin oli selviö. Lapsena tykkäsin joulun alla katsella isovanhempien luona sukulaisilta ja tuttavilta tulleita joulukortteja, niitä oli kymmeniä. Kauneimpia minusta olivat kulta- tai hopeahileellä koristellut kortit joissa oli enkeleitä, talvinen maisema tai Maria ja Joosef seimen äärellä. Joukossa oli joitain taitettuja kortteja jotka alkoivat piipittää joululaulun sävelmää kun ne avasi. Elettiin 80-90 -lukujen vaihdetta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oikein joulumieltä osoittava kortti-Kerttu. Lämpöä sinunkin sydämeen.
Mun sydän on hyvinkin lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei postiin voi enää luottaa.
Jakavat vääriin luukkuihin / laatikoihin tai sitten hävittävät kokonaan.
Ahne sukupolvi sai lopultakin Suomen nousuun!
Aamen!