Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lähettää ja saada perinteisiä joulukortteja!

Vierailija
27.10.2025 |

Onko enää joulupostimerkkejä olemassa? En ole lähettänyt enkä vuosiin saanut joulukortteja. Onko itsekästä kysyä, että voitaisiinko lähettää toisillemme? Toki joulu on pyyteetöntä aikaa, ja lähetin itse niitä pitkään saamatta takaisin, ja pikkuhiljaa loppui itseltäkin. Olisi ihanaa saada perinteinen joulukortti 😊

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti mietin, kuinka oma nuoruusaika (1990-luku) oli paljon laadukkaampaa kuin tämä nykyinen muovi- ja bittiaika. Ehdoton kyllä joulukorteille! Määrä on vähentynyt reilussa kymmenessä vuodessa, mutta kyllä niitä vielä yli 20 tulee.

Ennen vaan ostettiin niitä kortteja ja hikihatussa kirjoitettiin nimi korttiin ja mietittiin etteihän vaan kukaan unohtunut. Ei siinä ollut mitää tunnetta mukana vaan mekaanista tekemistä vaan. Pidän enemmän nykyajasta, kun tulee kyseltyä kuulumisia tekstiviestin yhteydessä. 

Vierailija
22/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 20 vuoteen yhtään korttia lähettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina lähettänyt ja tulen jatkossakin lähettämään.

Vierailija
24/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina lähettänyt ja tulen jatkossakin lähettämään.

Minäkin olen lähettänyt aina, kaikki itse tehtyjä.

Vierailija
25/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin jo pari korttia, niin saan katsella niitä. Taisi olla 27 senttiä kpl. Ainakin naapurien postiluukkuihin sujahtaa, kun on sen aika. :)

Vierailija
26/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan postilaatikolta vien roskiin kaikki kortit. Älytöntä luonnonvarojen ja energian tuhlausta. Suutun srk:llekin kun lähettävät valtavan kokoisen kortin joka vuosi. Laittaisivat senkin rahan ruokapankkiin, olis enemmän hyötyä. Tv Mummo 

Vierailija
27/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinäkin on niin stanan väärin, jos osa porukkaa haluaa lähettää kortteja. Ei niitä ole pakko lähettää. 

Vierailija
28/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kortin askartelijat haluaa olla jotain spesiaaleja ja haluavat erottua muista. Ollaan niin empaattisia ja taiteellisia että inhottaa. Soitto tai tekstiviesti lämmittää paljon enemmän eikä vie paperia ja bensaa/sähköä turhaan. 

En ole kahteenkymmeneen vuoteen lähettänyt mitään postin kautta. Pidän yhteyttä muuten.

Vierailija
29/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kortin askartelijat haluaa olla jotain spesiaaleja ja haluavat erottua muista. Ollaan niin empaattisia ja taiteellisia että inhottaa. Soitto tai tekstiviesti lämmittää paljon enemmän eikä vie paperia ja bensaa/sähköä turhaan. 

En ole kahteenkymmeneen vuoteen lähettänyt mitään postin kautta. Pidän yhteyttä muuten.

Joillekin se korttien askartelu lasten kanssa on sitä yhteistä tekemistä.

Vierailija
30/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaista, epäluotettavaa, hidasta ja turhaa. Roskiin menee mullakin heti.  Kaikki muistavat ääniviesteillä,  skypellä tai whatsappviesteillä. 

Vierailija
31/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin jo pari korttia, niin saan katsella niitä. Taisi olla 27 senttiä kpl. Ainakin naapurien postiluukkuihin sujahtaa, kun on sen aika. :)

Naapuriparat!

Häirikkö olet. 

Vierailija
32/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin se korttien askartelu lasten kanssa on sitä yhteistä tekemistä.

Joo, mutta älkää lähettäkö niitä, kootkaa kodin seinälle!

Vierailija
33/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuriparat!

Häirikkö olet. 

Itseasiassa sain kiitosta, kun laitoin pääsiäiskortteja. Kuulemma tuntui hyvälle, että joku muistaa.

Vierailija
34/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähetin viimeksi joskus viime vuosituhannella. Ei ole tätä päivää se. Kalkkisten ja yli  satavuotiaiden hommaa.

Vierailija
35/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat nousevat ja vain 40% korteista löytää perille ennen joulua. 20% tulee keväällä ja loput 40% katoavat lopullisesti.

Vierailija
36/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostan näitä hyväntekeväisyysjärjestöjen postimaksu maksettu -kortteja. Ne menevät normipostin taksojen ja aikataulujen mukaan, ei tarvitse kytätä sitä halvemman merkin postituspäivää. Samalla saa sanottua näille kaduilla rahalippaan kanssa kerjääjille, että olen osani hoitanut hyväntekeväisyydessä. Jos kortteja jää postittamatta, ovat ne täysin käyttökelpoisia myös seuraavana jouluna.

Nuo on nykyään aivan järjettömän hintaisia. 3,90 euroa kappale maksoivat Punaisen Ristin kortit. 

Pakkoko kaikki on aina miettiä rahana? Ja jos miettii, niin jos neljällä eurolla saa aikaiseksi hyvän mielen itselle ja jollekin toiselle niin se on ehdottomasti sen arvoista.

Vierailija
37/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä kortti vastaisia vaivaa. Perustaisivat oman ketjun.

Vierailija
38/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuriparat!

Häirikkö olet. 

Itseasiassa sain kiitosta, kun laitoin pääsiäiskortteja. Kuulemma tuntui hyvälle, että joku muistaa.

Juttelu, pääsiäiskukka tai -muna tai ulkona kävely on parempi kuin joku pahvipala. 

Vierailija
39/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuriparat!

Häirikkö olet. 

Kauniisti tehty, olet ansainnut kiitokset. Oisipa kaltaisiasi enemmän 💖

M50

Vierailija
40/63 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi aikuisilla ihmisillä mennä niin tunteisiin, jos saa kortin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi