Haluaisin lähettää ja saada perinteisiä joulukortteja!
Onko enää joulupostimerkkejä olemassa? En ole lähettänyt enkä vuosiin saanut joulukortteja. Onko itsekästä kysyä, että voitaisiinko lähettää toisillemme? Toki joulu on pyyteetöntä aikaa, ja lähetin itse niitä pitkään saamatta takaisin, ja pikkuhiljaa loppui itseltäkin. Olisi ihanaa saada perinteinen joulukortti 😊
Kommentit (63)
En ole 20 vuoteen yhtään korttia lähettänyt.
Olen aina lähettänyt ja tulen jatkossakin lähettämään.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina lähettänyt ja tulen jatkossakin lähettämään.
Minäkin olen lähettänyt aina, kaikki itse tehtyjä.
Minä ostin jo pari korttia, niin saan katsella niitä. Taisi olla 27 senttiä kpl. Ainakin naapurien postiluukkuihin sujahtaa, kun on sen aika. :)
Suoraan postilaatikolta vien roskiin kaikki kortit. Älytöntä luonnonvarojen ja energian tuhlausta. Suutun srk:llekin kun lähettävät valtavan kokoisen kortin joka vuosi. Laittaisivat senkin rahan ruokapankkiin, olis enemmän hyötyä. Tv Mummo
Mikä siinäkin on niin stanan väärin, jos osa porukkaa haluaa lähettää kortteja. Ei niitä ole pakko lähettää.
Nää kortin askartelijat haluaa olla jotain spesiaaleja ja haluavat erottua muista. Ollaan niin empaattisia ja taiteellisia että inhottaa. Soitto tai tekstiviesti lämmittää paljon enemmän eikä vie paperia ja bensaa/sähköä turhaan.
En ole kahteenkymmeneen vuoteen lähettänyt mitään postin kautta. Pidän yhteyttä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Nää kortin askartelijat haluaa olla jotain spesiaaleja ja haluavat erottua muista. Ollaan niin empaattisia ja taiteellisia että inhottaa. Soitto tai tekstiviesti lämmittää paljon enemmän eikä vie paperia ja bensaa/sähköä turhaan.
En ole kahteenkymmeneen vuoteen lähettänyt mitään postin kautta. Pidän yhteyttä muuten.
Joillekin se korttien askartelu lasten kanssa on sitä yhteistä tekemistä.
Vanhanaikaista, epäluotettavaa, hidasta ja turhaa. Roskiin menee mullakin heti. Kaikki muistavat ääniviesteillä, skypellä tai whatsappviesteillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin jo pari korttia, niin saan katsella niitä. Taisi olla 27 senttiä kpl. Ainakin naapurien postiluukkuihin sujahtaa, kun on sen aika. :)
Naapuriparat!
Häirikkö olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin se korttien askartelu lasten kanssa on sitä yhteistä tekemistä.
Joo, mutta älkää lähettäkö niitä, kootkaa kodin seinälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriparat!
Häirikkö olet.
Itseasiassa sain kiitosta, kun laitoin pääsiäiskortteja. Kuulemma tuntui hyvälle, että joku muistaa.
Mä lähetin viimeksi joskus viime vuosituhannella. Ei ole tätä päivää se. Kalkkisten ja yli satavuotiaiden hommaa.
Hinnat nousevat ja vain 40% korteista löytää perille ennen joulua. 20% tulee keväällä ja loput 40% katoavat lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan näitä hyväntekeväisyysjärjestöjen postimaksu maksettu -kortteja. Ne menevät normipostin taksojen ja aikataulujen mukaan, ei tarvitse kytätä sitä halvemman merkin postituspäivää. Samalla saa sanottua näille kaduilla rahalippaan kanssa kerjääjille, että olen osani hoitanut hyväntekeväisyydessä. Jos kortteja jää postittamatta, ovat ne täysin käyttökelpoisia myös seuraavana jouluna.
Nuo on nykyään aivan järjettömän hintaisia. 3,90 euroa kappale maksoivat Punaisen Ristin kortit.
Pakkoko kaikki on aina miettiä rahana? Ja jos miettii, niin jos neljällä eurolla saa aikaiseksi hyvän mielen itselle ja jollekin toiselle niin se on ehdottomasti sen arvoista.
Mikä näitä kortti vastaisia vaivaa. Perustaisivat oman ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriparat!
Häirikkö olet.
Itseasiassa sain kiitosta, kun laitoin pääsiäiskortteja. Kuulemma tuntui hyvälle, että joku muistaa.
Juttelu, pääsiäiskukka tai -muna tai ulkona kävely on parempi kuin joku pahvipala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuriparat!
Häirikkö olet.
Kauniisti tehty, olet ansainnut kiitokset. Oisipa kaltaisiasi enemmän 💖
M50
Miten voi aikuisilla ihmisillä mennä niin tunteisiin, jos saa kortin.
Ennen vaan ostettiin niitä kortteja ja hikihatussa kirjoitettiin nimi korttiin ja mietittiin etteihän vaan kukaan unohtunut. Ei siinä ollut mitää tunnetta mukana vaan mekaanista tekemistä vaan. Pidän enemmän nykyajasta, kun tulee kyseltyä kuulumisia tekstiviestin yhteydessä.