Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lähettää ja saada perinteisiä joulukortteja!

Vierailija
27.10.2025 |

Onko enää joulupostimerkkejä olemassa? En ole lähettänyt enkä vuosiin saanut joulukortteja. Onko itsekästä kysyä, että voitaisiinko lähettää toisillemme? Toki joulu on pyyteetöntä aikaa, ja lähetin itse niitä pitkään saamatta takaisin, ja pikkuhiljaa loppui itseltäkin. Olisi ihanaa saada perinteinen joulukortti 😊

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruttokin levisi aikojaan kirjeiden mukana. Hahah. Tappakaa mummo noroon tai koronaan saastaisilla korteillanne. 

Vierailija
42/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joulupostimerkkejä, ostin viime vuonna ylimääräisiä, kun tiesin, että hinta nousee. Jos siinä merkissä on lumihiutaleen kuva, se käy joulukorttien lähettämiseen.

Liityin myös Postcrossing sivustoon. Siellä lähetetään kortteja ympäri vuoden, mutta voi sopia myös muita vaihtoja. Viime vuonna vaihdoin joulukortit ranskalaisen ja slovenialaisen kanssa. 

Ympäri vuoden lähetän kortteja, joka viikonloppu kirjoitan yhden. Saan takaisin saman määrän. 

Kannattaa kurkata: postcrossing.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähetin viimeksi joskus viime vuosituhannella. Ei ole tätä päivää se. Kalkkisten ja yli  satavuotiaiden hommaa.

Mä olenkin kalkkis. Entä sitten.

Vierailija
44/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa maksaa, niin voi ostaa niitä joulupostimerkkejä, tai ostaa joulukortteja, joissa on postimaksu maksettuna.

Minusta on kivaa säästää hieman rahaa, varsinkin kun posti on niin kallistunut. Annan usein joulukortit henkilökohtaisesti sukulaisille ja ystäville. He usein antavat kortin myös minulle, tai lähettävät postissa, miten heille sopii 😊

Vierailija
45/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuo ihanaa. Minä annan joulukortit tavatessa tai lähetän omalla postimerkillä eli käyn itse postiluukkuun tipauttamassa. 

Vierailija
46/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon korttifriikki, nettikortteja en arvosta pätkän vertaa. Nyt on vaan huono taloudellinen tilanne, 3 korttia pystyn lähettämään eikä sekään ole edes varmaa että menisivät perille. 3 korttia annan käteen.

Vierailija
47/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää oon korttifriikki, nettikortteja en arvosta pätkän vertaa. Nyt on vaan huono taloudellinen tilanne, 3 korttia pystyn lähettämään eikä sekään ole edes varmaa että menisivät perille. 3 korttia annan käteen.

Kortit on ihania :)

Vierailija
48/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta joulukorttien lähettäminen on kaunis vanha perinne, joka saisi jatkua, mutta Posti rahastaa ihan liikaa postimerkkien kalliilla hinnoilla eivätkä monetkaan enää lähetä kortteja.

Tästä on kiittäminen temu -tilaajia.

Vierailija
49/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä aikaa, kun sukulaisuus- ja ystävyyssuhteet punnittiin sen mukaan kuka oli lähettänyt joulukortin, kuinka ajoissa ja millä vaivalla.

Itse tehty piti olla ja täynnä kivoja joulupiirrustuksia, jos halusi päästä listan kärkeen.

Muistan joidenkin kehuskelut siitä, miten monta joulukorttia oli lähetetty ja saatu. Mitä enemmän, sitä tärkeämpi ihminen oli olevinaan. Vaikka ei muuten olisi ollut suurimman osan niistä ihmisistä kanssa tekemisissä ollenkaan tai hyvin harvoin (tasoa häät ja hautajaiset). 

Vierailija
50/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä aikaa, kun sukulaisuus- ja ystävyyssuhteet punnittiin sen mukaan kuka oli lähettänyt joulukortin, kuinka ajoissa ja millä vaivalla.

Itse tehty piti olla ja täynnä kivoja joulupiirrustuksia, jos halusi päästä listan kärkeen.

Muistan joidenkin kehuskelut siitä, miten monta joulukorttia oli lähetetty ja saatu. Mitä enemmän, sitä tärkeämpi ihminen oli olevinaan. Vaikka ei muuten olisi ollut suurimman osan niistä ihmisistä kanssa tekemisissä ollenkaan tai hyvin harvoin (tasoa häät ja hautajaiset). 

Tuo oli vähän sama kuin some nykyään. Pitää olla paljon "kavereita" tai seuraajia tms, joilla voi päteä. Ei sen väliä tunteeko niitä tai kiinnostaako niitä sinun asiat oikeasti. 

Vierailija
51/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lähetin viimeksi joskus viime vuosituhannella. Ei ole tätä päivää se. Kalkkisten ja yli  satavuotiaiden hommaa.

Muut kärsii. Ne joita sä kiusaat korteillasi.

Vierailija
52/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule mukaan postcrossingiin! Foorumilla on mahdollista osallistua joulukorttien lähettelyyn juuri siinä määrin kuin tahtoo. Ja aina saa myös itse kortin. 😊

Enpä juuri joulukortteja muuten saisikaan.

Vierailija
53/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kun nyt lähetettäisiin savumerkkejä tai juoksutettaisiin oltermannin sauvaa mökistä toiseen. Ei tarvitse enää etanapostin kautta hukuttaa kortteja maailmaalle, kun on varmempia ja halvempia tapoja toivotella ja pitää yhtetyttä.

Vierailija
54/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

So last season! No way. 

Vierailija
55/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisällä oli lista mihin se merkitsi kenelle on lähetetty ja keneltä saatu kortteja ja jos ei tullut korttia takaisin niin joutui pois listalta, olikohan se yksi vuosi tai ehkä 2-3 kun joutui pois listalta ja se oli kai maailman kamalin asia että ei sitä korttia enää tule.

Vierailija
56/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisällä oli lista mihin se merkitsi kenelle on lähetetty ja keneltä saatu kortteja ja jos ei tullut korttia takaisin niin joutui pois listalta, olikohan se yksi vuosi tai ehkä 2-3 kun joutui pois listalta ja se oli kai maailman kamalin asia että ei sitä korttia enää tule.

Sama mulla! Ja tosiaan joku kitunen s-posti ei ole joulukortti!

Vierailija
57/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muut kärsii. Ne joita sä kiusaat korteillasi.

Edelleenkin ovat olleet kiitollisia 

Vierailija
58/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän, ja myös saan, joulukortteja. Lähetän myös syntymäpäivä-, nimipäivä-, pääsiäis-, ystävänpäivä-, ja kesänjuhlistamiskortteja. Ihan sama vaikka olisi vanhanaikaista, tyhmää, mitähyvänsä, lähetän siltikin. Sitäpaitsi moni vanhanaikainen juttu on taas kaivettu historian hämäristä nykyaikaan. 

Vierailija
59/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään edelliseen: En mä sun ikäisille kortteja lähettelekään. Vanhemmalle väelle vain. Ja ystäville.

Vierailija
60/71 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän ja saan joulukortteja. Ja muutenkin kirjoittelen silloin tällöin. Ihan sama mitä palstalaiset ajattelevat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä