Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvovesikö tärkein hoitotuote?

Vierailija
27.10.2025 |

Aina kun olen yrittänyt sitä käyttää, ihoani kirvelee ja sitä alkaa punoittaa. En ole löytänyt sopivaa kasvovettä ja enää en sitä etsikään. Parasta iholleni on, kun käyn pesulla, kuivaan ihon pyyhkeellä ja laitan kosteusvoidetta tai hoitavaa ja kosteuttavaa voidetta  iholle ennen kuin avaan suihkusta kostean kylpyhuoneen oven. Kokemuksia?

Minulla on melko ongelmaton iho, vähän kuivuuteen taipuvainen, mutta ei kasvovesi sitä kosteuta, vaikka sen väitetään olevan tärkeä juuri ihon kosteuttamiseen. Kuivuminen ei ole ollut pitkään aikaan ihoni ongelmana eli vaikka avaisin kylpyhuoneen oven ja lavittäisin voidetta viiveellä ei ihoni reagoisi siihen kireyden ja kuivuuden tunteella samalla tavoin kuin olin nuorempi.

Luin taas naistenlehdistä, miten kasvovesi on tärkein, mutta tällä kertaa en osta kasvovettä kokeiluun! Minulla ei ole monimutkaisia ihonhoitorutiineja. Vaihtelen kasvovoiteitani ja välillä edullinen käsivoidekin toimii kasvovoiteenani ilman egttä iho näyttäisi kärsivän. Meikkiin käytän ihonväriä tasoittavaa ja uv-suojattua voidetta. Satunnaisesti olen käyttänyt hyaluronihappoa tai retinolia sisältäviä tuotteita, mutta ihoni hehku ja hyvä kunto tulee ruuasta, unesta, liikunnasta, pesusta, uv-suojasta ja vain kosteusvoiteesta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se on tosi tärkeä, kun on kuiva vaihdevuosi-ikäisen iho. Ei mikään voide pelkästään kosteuta tarpeeksi. Tarvii kosteuttavan kasvoveden, seerumin ja päälle voiteen, talvella vielä öljyn lukitsemaan kosteutta. Nuorena joo sekaiholleni riitti hyvinkin pesu ja talviaikaan jotain perusvoidetta naamaan jos kiristeli poskia, mutta ei enää.

Vierailija
2/2 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52 v, joten  vaikka kuukautiseni jatkuvat ja oireita ei ole, niin olen vaihdevuosiikäinen?

En siis voi sietää kasvovesiä ja mitään varsinaista syyytä käyttää niitä ei ole, kun ihoni voi hyvin, jopa paremmin kuin nuorempana. Talvella käytän hieman öljyisempää voidetta. Seerumeita käytin joitakin vuosia +-40-vuotiaana, mutta luovuin niistä, kun niistä ei ollut suurta hyötyä eikä haittaa jatkuvassa käytössä. Erityistä vaikutusta en huomannut myöskään kalliimmista tuotteista, niin käytän nyt edullsia.Hieman hyödyn hyalyronihaposta ja retinolista. Pesen käsiäni usein ja käsivoiteessa on silloin tällöin hyväksi retinoli. Olen lisännyt liikuntaa, koska "vaihdevuodet" , on aikaa huolehtia itsestä, pysyy normaalipainoisena ja liikunta tekee hyvää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi