Pitäisi ehtiä tekemään villasukkia kaksiin joulumyyjäisiin, mutta sukkia myös tilataan multa! Työt haittaa harrastuksia!
On tässä kuussa tiedossa kahdet myyjäiset mihin menen myymään erilaisia tuotteita ja villasukat on yksi näistä tuotteista. Parit myyjäisiin tarkoitetut sukat jo myin ja tuli lisää tilauksia. Pitäisi kokopäiväisen työn ohessa ehtiä tekemään näitä sukkia ja tuntuu, että aika ei riitä.
Voi kun neuletöillä yms. tienaisi sen verran, että voisi lopettaa päivätyön, mutta ihan turha haaveilla tuollaisesta. Ei tällä elä vaan lisätienestiä tulee jonkun verran.
Kommentit (53)
Olen kutonut koko kesän jo sukkia. Yksi sukka valmistuu yhtenä iltana. Käytän itsekin omia kutomiani sukkia ja kyllä ne vähintäinkin kolme talvea kestävät. Nykyiset sukkalangat ovat kestäviä kun osaa valita oikeita eikä niitä halvimpia. En tyrkytä enkä lahjoita kenellekään, vain ihmisille lahjoiksi jotka pitävät villasukkia ja iloitsevat saadessaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myydään sukkaparia 10 eurolla, ei siitä saa kunnolla edes lankojen hintaa takaisin.
Vai niin. Mä myin yhdet sukat 25€:lla ja yhdet 20€:lla. Tilatut sukat ovat 20-25€. Millään pilkkahinnalla en ala myymään. Pienen lapsen sukista voi pyytää 10€.
Ap
20e nimenomaan on pilkkahinta. Laskepa tuntipalkka.
Olet idiootti. Jos alkaisi laskea sukkien teolle tuntipalkkaa, niin sukkien hinta olisi niin kallis, että ei niitä kukaan ostaisi.
Ap on yksi niistä vässyköistä jotka polkevat käsityön hintaa pohjamutiin ja se oikea idiootti.
Käsityön hinta polkaistiin pohjamutiin 1800-luvun puolivälissä, kun keksittiin moderni neulekone. Sen ansiosta meillä on esimerkiksi ihania ohuita trikoita, joita harva viitsisi käsin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa neulekone, jos on noin paljon kysyntää. Sillä tekee parit sukat illassa, vähän aikaa menee viimeistelyyn.
Ei ole sama asia. Mulle ainakin se itse neulominenkin on tärkeää ja luulen olevan ap:llekin. Ei neulekoneella tule sitä samaa tunnetta. Lisäksi käsin tehty on käsityönä arvokkaampaa.
Toinen kysymys on, pitääkö jonkun maksaa tuntipalkkaa siitä, että joku tykkää tehdä jotain hitaammalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vinkkiä, mistä saa villasukkia, jotka kestää enemmän kuin yhden talven? Tai lankaa, josta sellaiset voisi neuloa?
Valitse tiukkakierteinen lanka, jossa on vahvikkeena 15-20 prosenttia polyamidia, ja melko pienet puikot.
Vierailija kirjoitti:
Eikös nuo tilaustyöt ole paljon kätevämpiä kuin myyjäiset. Ei tarvitse seisoskella jossain hallissa tai maksaa myyntipaikasta. Tsemppiä. Ihailen kädentaitajia.
Ei nuo myyjäiset missään hallissa ole vaan nuorisoseuroilla ja toisessa ei ole paikkamaksua. En ala jättämään myyjäisiä väliin koska niiden avulla saan itseni ihmisten tietoon muillakin tuotteilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun joku ei ole tullut jo vinkumaan ap:lle että maksa verot! :D
Minä tulin. Sinäkö kannatat harmaata taloutta ja tulojen pimittämistä?
"Jos myyt internetin kauppapaikoilla tai kirpputoreilla itse valmistamiasi tuotteita, niistä saadut tulot ovat veronalaisia. Tuloista saa vähentää niiden hankkimisesta aiheutuneet menot, esimerkiksi kulut villalangasta tai muista materiaaleista.
Ilmoita tällaiset tulot veroilmoituksen kohdassa Muut ansiotulot. Ilmoita tulonhankkimismenot veroilmoituksen vaiheessa Muut vähennykset, kohdassa Tulonhankkimismenot - Muiden kuin palkkatulojen tulonhankkimismenot."
Mistä sä tiedät maksaako ap veroja vai ei?
Veroja ei tarvitse maksaa ellei tienaa enintään 5000 euroa, mitä kylläkin ap:n hinnoilla epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos myyt internetin kauppapaikoilla tai kirpputoreilla itse valmistamiasi tuotteita, niistä saadut tulot ovat veronalaisia. Tuloista saa vähentää niiden hankkimisesta aiheutuneet menot, esimerkiksi kulut villalangasta tai muista materiaaleista.
Ilmoita tällaiset tulot veroilmoituksen kohdassa Muut ansiotulot. Ilmoita tulonhankkimismenot veroilmoituksen vaiheessa Muut vähennykset, kohdassa Tulonhankkimismenot - Muiden kuin palkkatulojen tulonhankkimismenot."
Veroja ei tarvitse maksaa ellei tienaa enintään 5000 euroa, mitä kyllä
Kyllä pitää maksaa jokaisesta sentistä joka tulee myyntivoittoa. Ei ole olemassa mitään tuollaista 5000€:n rajaa. Tästä asiasta on täällä ennenkin väännetty.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa neulekone, jos on noin paljon kysyntää. Sillä tekee parit sukat illassa, vähän aikaa menee viimeistelyyn.
No en todellakaan osta ja luovu samalla neulomisen ihanuudesta. En ymmärrä miksi edes ehdotat tuollaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroja ei tarvitse maksaa ellei tienaa enintään 5000 euroa, mitä kyllä
Miksi jaat täällä tuollaista virheellistä tietoa? Löytyy ihan verottajan sivuilta, että myyntivoitoista pitää maksaa veroja eikä ole mitään tuollaista, että vasta 5000€:n jälkeen pitää maksaa verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vinkkiä, mistä saa villasukkia, jotka kestää enemmän kuin yhden talven? Tai lankaa, josta sellaiset voisi neuloa?
Valitse tiukkakierteinen lanka, jossa on vahvikkeena 15-20 prosenttia polyamidia, ja melko pienet puikot.
Onko 7 veljestä tiukkakierteinen?
Kellotin ja laskin piruuttani tuntipalkan neulomiselle, kun miesten sukista otan 20 euroa, naisten 17. Se oli 50 senttiä ja siitä puuttuu aika, joka on mennyt myyntiin kuskaamiseen ja muuhun oheistoimintaan eli ei mitenkään kannattavaa, ainakaan mulle. Mut neulon aikani kuluksi ja saan jotain, jos saan. Hintojen polkijat ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta kyllä silläkin saa kestävää kun neuloo tiukkaa. Itse neulon 7 veljestä lankaa kolmosen puikoilla, kun vyötteen ohje on 3,5. Toki pitää sitten pienemmät puikot ja tiukempi neule huomioida silmukkamäärässä.
Millaisia sukkia neulot?
Minä olen neulonut viime aikoina kirjoneulesukkia, mutta koskaan en ole yrittänytkään myydä mitään. Olisi kiva tietää, mitä ihmiset olisivat valmiita maksamaan tuollaisista. Paljon muuta en pysty työkyvyttömänä työttömänä tekemään, ja muutamankin parin myyminen toisi ison rahan näihin pennosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta kyllä silläkin saa kestävää kun neuloo tiukkaa. Itse neulon 7 veljestä lankaa kolmosen puikoilla, kun vyötteen ohje on 3,5. Toki pitää sitten pienemmät puikot ja tiukempi neule huomioida silmukkamäärässä.
Olisiko esimerkkiä mikä on tiukkakierteinen lanka?
Vierailija kirjoitti:
Kellotin ja laskin piruuttani tuntipalkan neulomiselle, kun miesten sukista otan 20 euroa, naisten 17. Se oli 50 senttiä ja siitä puuttuu aika, joka on mennyt myyntiin kuskaamiseen ja muuhun oheistoimintaan eli ei mitenkään kannattavaa, ainakaan mulle. Mut neulon aikani kuluksi ja saan jotain, jos saan. Hintojen polkijat ärsyttää.
Olen utelias tietämään, millaisista lähtökohdista villasukkien hinnoittelu yleensä tehdään. Mikä on esimerkiksi neulojan tuntipalkka ja millaista laatua tarkoitetaan langan ja työn jäljen suhteen? Millainen on tyypillinen silmukkatiheys ja puikkokoko? Entä sukkien kestävyys : puhutaanko yhdestä, kahdesta vai useammasta talvesta? Käyttötarkoituskin vaikuttaa: ovatko sukat tarkoitettu jalkineisiin vai sisäkäyttöön? Ja onko mallissa jotakin omaperäistä vai perustuuko se perinteisiin tai valmiisiin ohjeisiin?
Arvostan suuresti villasukkien neulojia, mutta hyviä sukkia on yllättävän vaikea löytää. Niitä on tarjolla paljon, etenkin näin joulun alla, mutta laatu ja viimeistely vaihtelevat huomattavasti. Langan paksuus ei yksin ratkaise, vaan tärkeämpää on sen kestävyys ja lämmönpitävyys. Olisi usein hyödyllistä, jos sukissa olisi jonkinlainen tuoteseloste, joka kertoisi materiaalista ja hoidosta; pelkkä "käsintehty" ei aina vielä kuvaa tuotteen arvoa.
Jos neulominen on ennen kaikkea harrastus, herää kysymys, miksi tuotteesta pitäisi maksaa useita kymppejä. Käsityö on aina työlästä ja vie aikaa, mutta monille tekijöille itse tekeminen ja onnistumisen tunne ovat jo itsessään palkitsevia.
Hyvä, persoonallinen ja hintansa arvoinen käsityö syntyy harvoin nopeasti. Se vaatii pitkäjänteisyyttä, taitoa, itsensä kehittämistä ja lopulta niiden asiakkaiden löytämistä, jotka todella arvostavat sitä kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen utelias tietämään, millaisista lähtökohdista villasukkien hinnoittelu yleensä tehdään. Mikä on esimerkiksi neulojan tuntipalkka ja millaista laatua tarkoitetaan langan ja työn jäljen suhteen? Millainen on tyypillinen silmukkatiheys ja puikkokoko? Entä sukkien kestävyys : puhutaanko yhdestä, kahdesta vai useammasta talvesta? Käyttötarkoituskin vaikuttaa: ovatko sukat tarkoitettu jalkineisiin vai sisäkäyttöön? Ja onko mallissa jotakin omaperäistä vai perustuuko se perinteisiin tai valmiisiin ohjeisiin?
Arvostan suuresti villasukkien neu
"Jos neulominen on ennen kaikkea harrastus, herää kysymys, miksi tuotteesta pitäisi maksaa useita kymppejä. Käsityö on aina työlästä ja vie aikaa, mutta monille tekijöille itse tekeminen ja onnistumisen tunne ovat jo itsessään palkitsevia."
Tämä asiahan ei kuulu ostajalle millään tavalla.
Minä tein aivan toisen alan aivotöitä yrittäjänä neljännesvuosisadan. Rakastin työtäni, mutta en antanut asiakkaan tinkiä tuntitaksasta killinkiäkään sen vuoksi. Kun vieraalle tekee, ei tekemisen ilo ja onnistumisen tunne kuulu hinnoitteluperusteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää jos ärsyttää. Minä en saa koskaan 20€ sukkaparista vaan 15€ maksimissaan. Ostan langat aina alesta, parhaimmillaan 1€/100g. On mietittävä että otanko sen 15€ vai nolla euroa. Mieluummin sen 15€. Kuitenkin siitä on 14€ tekopalkkaa. Lasten sukkia myyn jopa vitosella. Silläkin saan ostettua vaikka lihaa viikoksi. En voi ylimielisesti ajatella että en myy ollenkaan jos en saa 20€ tai enemmän. Kyllä ostajat sen hinnan laittaa kohdilleen. Ylihinnoittelija jää nuolemaan näppejään tai myy kymmenen vuotta ja etsii ostajaa.
Juuri tänään tuli yks tilaus lisää. Miesten sukat ja kahdet lasten sukat. En taida ehtiä tehdä enempää sukkia myyjäisiin, joten pitää mennä niillä mitä on ja lisänä muita tuotteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan suuresti villasukkien neu
Mitäs kivaa ja hyödyllistä sinä harrastat? Voisit tulla muutamana päivänä tänne meille harrastelemaan ihan hyvästä sydämestäsi. Voisin maksaa osan matkakuluistasi.