Olen murtumispisteessä oleva matelija
Olen aina ollut todella varovainen, heikkoitsetuntoinen people pleaser. Minulle on ollut tärkeää olla mahdollisimman vähän vaivaksi ja mukautua muiden toiveisiin, jotka olen nekin usein kuvitellut muiden päähän. Olen yrittänyt sata lasissa myötäelää ja olla avuksi ja uhrautuvainen viimeiseen asti. En oikeastaan koskaan ole miettinyt mitä minä haluan, onko asia hyväksi minulle jne.
Nyt elämänmuutoksen myötä olen havahtunut tähän. En jaksa enää. Tunnen vihaa, väsymystä ja pettymystä itseeni. Olen alkanut pistämään hanoja kiinni ja säännöstelemään sitä mitä annan itsestäni. Minun voimavarat ja hyvinvointi on ykkösasia tästä eteenpäin.
Nyt kysynkin sitä, miten saisin ilon takaisin itseeni? Nyt tuntuu etten jaksa ihmisiä ollenkaan, vaikka eivät ole sinänsä pahaa tehneet. Ymmärrän että tämä on minun päänsisäinen prosessi joka täytyisi käsitellä jotenkin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kilttejä ihmisiä hyväksikäytetään ja jymäytetään.oma syynsä miksi ovat kilttejä.luonto rankaisee.
Harvoin se oma syy on, yleensä syy löytyy nöyryyttävästä kasvatuksesta.
Yleismiehenä joka omistaa työkaluja, ilmoitin kaikille rehellisesti että nyt riittää, ja jos haluaa pitää yhteyttä niin saa pitää. Luulin että olisin ollut ihmisenä arvokkaampi, ainostaan yksi ystävä on pitänyt yhteyttä sen jälkeen. Toisaalta voin paljon paremmin ja olen tehnyt parempia ystäviä. Ihmiset jotka haluavat sinulta aina jotain, eivät ole ystäviä. Hyvä ystävä soittaa tai tulee käymään ilman mitään taka ajatusta.
Ap jos saan suositella, mene mettään ja haista kukkanen:) Talvi on tulossa joten rämmi lumessa, halaa puuta, pistä talvihaalarit päälle ja makaa lumessa katsoen tähtiä. Luonto ja metsä rauhoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kilttejä ihmisiä hyväksikäytetään ja jymäytetään.oma syynsä miksi ovat kilttejä.luonto rankaisee.
Jos mulkeroa lyö, ei se siitä muutu. Onneksi en syntynyt mulkeroksi.
Varmaan riittää, että tietää suunnan, tuntee rajat ja on hereillä. Jonakin päivänä vain huomaa, että ilo on tullut.
Surullista eikä se ole itsellä parempaa. Olen kuin valuva kuolema. Ainoa frendi on kuolema ja sekään ei ota mukaansa. Koska en jaksa niin valun kun pitää siirtyä. Kohta voi onneksi valua nukkumaan.