Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tällä palstalla kansankynttilät kehuskelevat osaavansa viisarikelloa lukea ja kengät solmia, niin osaattekos vaihtaa autoon sulakkeet

Vierailija
26.10.2025 |

Ja öljyt, renkaat yms.? Tuntemani nuoret tekevät nuo asiat kuin itsestään.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän huoltamon palveluksia, Toki osaisin, jos olisin opetellut. Löytävätkö tuntemasi nuoret helposti metsästä aterian ainekset tuntevat esimerkiksi ruokasienet? Osaavatko he huoltaa vaatteensa ja pitää asuntonsa siistinä? Riittääkö kielitaito?

Ei huoltamoilla mitään palveluita ole ollut enää vuosiin, onko boomerin muisti mennyt?

Vierailija
42/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyvapaa vertaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aja niin paskoilla autoilla, joista joutuu sulakkeita vaihtamaan. Sulakkeen hajoaminenhan johtuu virtapiirin oikosulusta, mitä ei ehjässä autossa tapahdu. Eikä öljykään kulu, koska sähköauto. M2006

Vierailija
44/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne itsevaihtavat nuoret laittaa käytetyt suodattimet ja öljyt?  Itse asun sellaisella seudulla  että voin ne polttaa roviolla.  Palaneen suodattimen voi laittaa vaikka metallin keräykseen tai häviää ruostumalla siellä nuotiopaikallakin nopeasti.

Renkaat vaihdan itse tallissa rengas koneella, mutta nykyisin vien käytetyt renkaat kierrätykseen, niitä en ole aikoihin polttanut.

Vierailija
45/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan joutunut vaihtamaan autoon sulaketta, lamppuja kyllä aikanaan vanhempiin autoihin mutta nykyisin nekin on sen verran syvälle piilotettu että helpompi vaan käyttää korjaamolla. 

Mä hoidan aina motonetissä, tais olla 5 euroo. 

Vierailija
46/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään nuorta joka osaisi ap:n mainitsemia asioita, poislukien nauhojen solminta

Vierailija
47/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtään nuorta joka osaisi ap:n mainitsemia asioita, poislukien nauhojen solminta

Mainitut ovatkin lantasaappaita, joilla ei muuta tekemistä ole.

Vierailija
48/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän huoltamon palveluksia, Toki osaisin, jos olisin opetellut. Löytävätkö tuntemasi nuoret helposti metsästä aterian ainekset tuntevat esimerkiksi ruokasienet? Osaavatko he huoltaa vaatteensa ja pitää asuntonsa siistinä? Riittääkö kielitaito?

Ei huoltamoilla mitään palveluita ole ollut enää vuosiin, onko boomerin muisti mennyt?

En tiedä, missä hornassa sä asut, mutta ainakin Pääkaupunkiseudulla on vielä huoltiksia, jotka palvelee, mm vaihtaa niitä öljyjä.

Vierailija
49/49 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo viitsinyt opetella kun on ammattilaset jotka tekee hommat mun puolesta.

Onko sulla sitten varaa arvostella nuoria, jos et itsekään osaa?

- ap

Tietenkin, viisarikellot ja kenkien nauhat ovat ihan perusosaamista... alakoululaiselle 😌