Kun tällä palstalla kansankynttilät kehuskelevat osaavansa viisarikelloa lukea ja kengät solmia, niin osaattekos vaihtaa autoon sulakkeet
Ja öljyt, renkaat yms.? Tuntemani nuoret tekevät nuo asiat kuin itsestään.
Kommentit (49)
Olishan se surkeeta jos ei osaisi solmia kengännauhojaan. Useimmilla on jalat, mutta harvemmilla auto. Ja vielä harvemmat huoltavat sitä itse, ja miksi pitäisikään?
Kansankynttilät olivat muuten opettajia. Termi on peräisin 1950-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo viitsinyt opetella kun on ammattilaset jotka tekee hommat mun puolesta.
Onko sulla sitten varaa arvostella nuoria, jos et itsekään osaa?
- ap
Kerrotko meille pösilö, missä kohtaa on arvosteltu?
Melkein jokaisessa nuoria ja vanhoja koskevissa keskusteluissa. Paras kehuskelunaihe kansankynttilältä on ollut, kun osaa perunan kuoria.
- ap
Idiootti.
Niin useimmat vanhukset ovatkin.
- ap
Iskä opetti vuonna 85 tarpeelliset asiat, jotka autonomistajan pitää tietää. Öljynvaihto ei kuulunut niihin, mutta sen tsekkaaminen kyllä, että on tarpeeksi ja miten lisätään. Renkaat, polttimot, sulakkeet - kaikkia oon joutunut vaihtamaan.
Onko ap joku superosaaja, joka osaa kaiken mitä maailmassa on.
Ei minun tarvitse tietää missä Volkswagen ID.7:ssa on sulakkeet. Jos auto ei toimi, niin hinuri hakee korjaamolle ja samalla kyydillä tulee sijaisauto.
Renkaat on rengashotellissa ja ei autossa ole vararengasta.
Huoltoon kuuluu raitisilmasuodatin ja jarrunesteet kahden vuoden välein, jonka tekee merkkiliike.
Kaikki tämä kuuluu yksityisleasingin hintaan, joten miksi edes yrittäisin tehdä itse?
ei ne mamman nössöpössölapset osaa kuoria perunaa, sitoa kengännauhoja edes armeijassa, tulkita kellotaulua tai laittaa edes nappeja kiinni. Siinä ne tarralenkkareissa, vetoketjuvaatteissaan ja hamppariateriaa ahmien seisoo ylipainoisina tukka silmillä kyvyttöminä huutamassa ilmaista rahaa kun linnunpojat emolta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Melkein jokaisessa nuoria ja vanhoja koskevissa keskusteluissa. Paras kehuskelunaihe kansankynttilältä on ollut, kun osaa perunan kuoria.
- ap
Idiootti.
- ap
Osuvasti osasit itseäsi arvioida 😂
En tunne yhtäkään nuorta, joka osaisi tehdä esim. öljynvaihtoa autoonsa. Ap taitaa liikkua jossain pillurallipiireissä, joissa vain auton ja munien räplääminen on jokin meriitti.
En osaa vaihtaa autoni sulakkeita: BMW 118i vm 2023.
Sulakkeen palamiseen on etsittävä syy, jottei satu pahempaa. Luullakseni.
Vierailija kirjoitti:
Iskä opetti vuonna 85 tarpeelliset asiat, jotka autonomistajan pitää tietää. Öljynvaihto ei kuulunut niihin, mutta sen tsekkaaminen kyllä, että on tarpeeksi ja miten lisätään. Renkaat, polttimot, sulakkeet - kaikkia oon joutunut vaihtamaan.
Onko ap joku superosaaja, joka osaa kaiken mitä maailmassa on.
Eihän AP osaa lukea analogista kelloa eikä solmia kengännauhoja.
En ole koskaan joutunut vaihtamaan autoon sulaketta, lamppuja kyllä aikanaan vanhempiin autoihin mutta nykyisin nekin on sen verran syvälle piilotettu että helpompi vaan käyttää korjaamolla.
Vierailija kirjoitti:
Kenkiä ja kelloa käyttää kaikki, autoja vain ne, joilla on auto (duh). Vähän on taas erikoinen vertaus ja esim. öljyjä ja auton sulakkeita ei vähän väliä vaihdella.
Kuka näitä tämän tyylisiä aloituksia tänne oikein suoltaa??!!
Joku uusavuton joka ei tunne edes lähihistoriaa eikä tunne viisarikelloa ja ostaa kengät ilman nauhoja. Kyllä on aivan aivoton vertaus auton sulakkeisiin.
Kuuluu sarjasn kaivoin 1988 salaojan joten olen osani kotitöistä tehnyt.
Montanko kertaa ap vaihtoi tänään ne sulakkeet? Kannattaa vaihtaa auto.
Suuron osa nuoridta ei osaa kun hacalla teinillä edes autoa on.
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä saati bensalenkkari, niin nuo hommelit hoitaa ne sun tutut nuoret siellä autopajalla matalalla palkalla.
Nätti servaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Idiootti.
- ap
Sinäkin viimeistään 50v päästä (itse asiassa vahvasti baikutat olevan jo nyt)..
Ei pitäisi käyttää sanoja joiden merkitystä ei ymmärrä.
Autoa en omista, mutta osaan kyllä vaihtaa tavallisen sulakkeen ja palaneen lampun.
Ja tänään juuri katsoin digitaalisesta kellosta aikaa ja käänsin viisarikellon samaan aikaan. Minä taidan olla supernero nykystandardeilla kun ymmärrän sekä numerot että viisarit kellossa.
Ei ole autoon tarvinnut sulakkeita vaihdella. Kerran piti ottaa irti yksi. Koska jarruvalo jäi palamaan. Enkä tiennyt kerkeänkö samana päivänä alkaa etsimään syytä.
Se syy löytyi penkkiä siirtämällä. Jostain syystä joku neropatti oli teipannut pedaalin yläpäähän ohuen puunpalasen ja se oli irronnut.
Teippasin paikoilleen, laitoin sulakkeen takaisin. Kävin sisällä ja riisumatta kenkiä. Palasin autolle takaisin.
Revin teppipuupalasen pedaalista pois. Ja nykyisin jarruvaloanturista napit alemmas.
Ei se jarruvaloanturin säätäminen sen vaikeampaa ole. Eikö?
Öljyt vaihdatan korjaamolla, kun tekevät jotain muuta hommaa, mihin tarvitaan 400 eurolla työkaluja ja hallitunkki tai nosturi.
Meidän lapset ei omista autoa, koska liikkuvat MaaS:n avulla.
Idiootti.