Kello kohta 17 ja pimeää on. Tämäkö nyt on teidän mielestä mukavaa?
Toisessa ketjussa 62% kannatti talviaikaa ja loput 38% kannatti kesäaikaa. Ei mene minun kaaliin mitä hyvää tässä ihmiset näkee? Meillä syttyi ulkovalot tänään hämäräkytkimestä 15:50.
Kommentit (241)
Ei ole mukavaa. Mutta olisi hyvä syy pistää pää tyynyyn vaikka heti seitsemän jälkeen, koska eihän sitä eteensä näe.
Minulla kuten monella muullakin on liukuva työaika (aamulla 7-9). Jos haluaisin, voisin jatkaa täsmälleen samassa kesäajan rytmissä koko talven.
Oispa kesä ja 30 astetta, silloin on ongelmia vain jossain kerrostalo Kämpissä. Mutta nyt ei voi ulos mennä taas kuuteen kuukauteen ni se ahdistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille kaikille kesäaikafanaatikoille.
Mihin te nyt rehellisesti käyttäisitte sen ylimääräisen valoisan tunnin jos vielä oltaisiin kesäajassa? Jos vastauksena ei ole mitään ulkona tehtävää niin sitä luonnon valoa ette silloin tarvitse.
Olisin istuttanut satoja tulppaaneita ja haravoinut. Keräisin puolukoita,vieläkin löytyy hyviä. Kantarellejakin. Ehkä viritellyt muikkuverkon,mikäli sää pysyy lauhana. Lenkkeillyt kauniissa iltavalossa,raivannut lepikkoa jne.
Nyt multa varastettiin tunti päivän parhaasta ajasta ja joudun vastoin tahtoani kököttämään sisällä keinovalojen armoilla. Kroppa ja aivot mätänee ja muutun ehkä nykysuomalaiseksi. Vinkuvaksi kalpeaksi nahjukseksi.
Voit edelleen herätä niin aikaisin kuin haluat, että varmasti
Voi kiitos kovasti. Voin samalla kohteliaimmin ilmoittaa,että olen varmasti hereillä viimeistään aamuviideltä odottamassa päivän verkkaista valkenemista. Kesäaika nyt vain on aktiivisille ulkoilmaihmisille sopiva aika. Jatka sinä huilimista,ettet väsyisi liikaa.
Valitettavasti Aurinkokunta on muodostunut näin epätäydelliseksi, että Maan pohjoisissa osissa on talvikaudella pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän kun on pimeää iltaisin. Uni tulee syksyisin aikaisemmin mutta nukkuminen on mukavaa. Sit voikin 4-6 välissä heräillä viettämään tk eläkeläisen päivää virkeänä ja hyvin levänneenä.
m42
Minulla on verhot, niin on ihan sama onko ulkona valoisaa vai pimeää.
Pimeän määrä ei vähene vaikka ap niin luulee.
Vierailija kirjoitti:
On, nautin kun saa nukuttua paremmin!
Niin, siis aamuisinhan on nyt valoisaa, kun pitäisi vielä nukkua. Kesäaika sopii mulle paljon paremmin. Inhoan pimeitä iltoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille kaikille kesäaikafanaatikoille.
Mihin te nyt rehellisesti käyttäisitte sen ylimääräisen valoisan tunnin jos vielä oltaisiin kesäajassa? Jos vastauksena ei ole mitään ulkona tehtävää niin sitä luonnon valoa ette silloin tarvitse.
Olisin istuttanut satoja tulppaaneita ja haravoinut. Keräisin puolukoita,vieläkin löytyy hyviä. Kantarellejakin. Ehkä viritellyt muikkuverkon,mikäli sää pysyy lauhana. Lenkkeillyt kauniissa iltavalossa,raivannut lepikkoa jne.
Nyt multa varastettiin tunti päivän parhaasta ajasta ja joudun vastoin tahtoani kököttämään sisällä keinovalojen armoilla. Kroppa ja aivot mätänee ja muutun ehkä nykysuomalaiseksi. Vinkuvaksi kalpeaksi nahjukseksi.
Voit edellee
Tekeekö kesäaika ihmiset noin ilkeiksi? Mikset salli muille mitään mukavaa?
Vuonns -79 oli sama, pimeää ,kun tulin kirjastoautosta ulos, kesäaikaa ei ollut.
Ihmiskunnan enemmistö on aina I.D.io.ot.teja ja k.e.h.a.reita noin 70/30-hajonnalla, mikä muu on uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hyvä puoli tässä pimeydessä on, että ei tarvi potea huonoa omaatuntoa siitä ettei ole ulkoilemassa. Kesällä jos on sisällä, niin on jatkuva huono omatunto siitä ettei ole ulkoilemassa. Nyt ei tarvi miettiäkään ulos menemistä, kun on pimeää ja kylmää.
Olen asunut Irlannissa ja Ranskassa, eikä kummassakaan ollut samanlaista ulkoilupakkomiellettä kuin Suomessa. Täällä tuntuu kuin ihmisarvo olisi kiinni siitä kuinka paljon ulkoilee. Ihan kuin elämässä ei olisi mitään muuta kuin ulkoilu.
Tuo on kyllä totta. Samoin tosin myös Norjassa, kaverini mukaan. Mutta miksi tällainen päähänpinttymä?
Aamulla tulee aikaisemmin valoisaa. Se on tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla tulee aikaisemmin valoisaa. Se on tärkeämpää.
Ei ainakaan minulle, joka valvoo yöt ja nukkuu päivät.
AP huomasi tänään, että syksyllä on pimeää. :) onnittelut.
No mitä vetun väliä? :D En minä elä elämääni sen mukaan, että milloin tulee pimeää. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Meillä Pohjois-Pohjanmaalla on kesällä yötön yö ja talvella on suht vähän valoisaa aikaa, mutta ihan sama. On kesäkuu tai joulukuu, niin elän elämääni, oli valoisaa tai pimeää.
Kannatan talviaikaa ja mitä väliä sillä on kun en mistään mitään päätä. Pimeä on kamalaa on se sitten aamulla tai iltapäivällä. Muiden mielipide ei auta sua yhtään koska tässä näytetään pysyvän eli aika vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Oispa kesä ja 30 astetta, silloin on ongelmia vain jossain kerrostalo Kämpissä. Mutta nyt ei voi ulos mennä taas kuuteen kuukauteen ni se ahdistaa
Voithan mennä kun onhan sulla vapaapäivät.
Ihan tutkitusti parempi on normaali- eli talviaika juuri sen takia, että tulee pimeä ja ei kukuta niin pitkään ylhäällä. Tulee uni aiemmin, paremmat unet, ja jaksaminen sekä terveys kohenee. Suomalaisetkin nukkuu liian vähän.
Aamulenkille lähdet niin käynnnistyy päivä sutjakasti.
Tämä kellojen kääntely pitäisi jo lopettaa, ei tässä ole mitään järkeä.