Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekee ihmiset jotka kerrostalossa ramppaa ees taas koko ajan tömistellen?

Vierailija
26.10.2025 |

Olen oikeasti aivan ymmälläni. Yläkertaamme muutti vähän aikaa sitten uusi ihminen, joka vaikutti aivan tavalliselta työssäkäyvältä mieheltä. Jostain syystä hän kuitenkin päiväsaikaan tamppaa 5 minuutin välein kotona ollessaan jatkuvasti johonkin suuntaan. 

Yöaikaan on kuitenkin hiljaa, niin eihän tuollaisesta kehtaa valittaa, elämisen ääniä. Mutta en vaan ymmärrä että mitä ihminen tekee ylipäänsä kun pitää rynniä ympäriinsä asunnossa vähän väliä tuolla lailla? Yleensähän ihmiset kotonaan ovat sohvalla, pöydän ääressä, tietokoneen ääressä tms. Ei tuo mitään urheiluakaan ole kun on minuuttien taukoja välissä ja sitten taas tulee kymmenen askelta hirveää vauhtia tömistellen.

No ei siinä, omakotitaloonhan sitä pitäisi varmaan muuttaa kun olen varmaan sitten jokin erityisherkkä kun totuin vanhan naapurin kanssa hiljaisuuteen, mutta ihmetyttää silti.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuta ap metsän keskelle omakotitaloon. Siellä ei ole muita ihmisiä.

AP: n tömistelijä naapuri paikalla? 🤣😂 Tämä on AINA vakio häiriköillä; Muuta omakotitaloon !!! 

Minulla oli kerrostalossa asuessani aina vastaaviin juttuihin vakiovastaus: rakenna sinä minulle omakotitalo, niin muutan sinne mielelläni asumaan. 😁

Vierailija
22/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pyrkimys nousta ylös (tuolilta tai sohvalta) 15 minuutin välein. Usein nousen useamminkin, koska teen samalla jotain muuta. Esimerkiksi, jos on puuro tulossa liedellä, niin en tokikaan seiso koko aikaa siinä lieden ääressä hämmentämässä puuroa, vaan usein laitan aamulla 1. puuron tulemaan, sitten käyn aamutoimilla, käyn hämmentämässä puuroa, käyn pesemässä hampaat, hämmentämässä puuroa, riisun yövaatteet, hämmennän puuroa, puen päivävaatteet, hämmenän puuroa, menen laittamaan tietokoneen päälle, palaan hämmentämään puuroa, katan pöydän, menen hämmentämään puuroa ja niin edelleen. 

Tällaisia pieniä ravaamisia on aika lailla päivä täynnä. Keho pysyy virkeänä ja nivelet notkeina. Josain vaiheessa päivää tulee kyllä tunninkin paikallaan istumisaika, joskus useitakin, mutta muuten olen aika aktiivisesti ravaamassa ympäri kämppää. naapurini ei näitä kyllä kuule, koska mnulla on matot lattialla ja vielä kotioloissa käytän sellaisia isoja hauskoja ja lämpimiä hupitossuja jalassa (ja olen kysynyt naapurilta, että häiritseekö ravaaminen, on sanonut ettei kuulee koskaan mitään, ellei sitten selvästi jotain tipu lattialle).

Meillä asuu myös kissa, joka sitten ravaa usein pitkiäkin aikoja älypallonsa perässä, kun stä on niin kiva jahdata. Että kissakin ravaa meillä. Mies käy töissä kodin ulkopuolella ja on työpäivän ajan ulkoruokinnassa. Metelöi illalla sitten yleensä, kun etsii kuumeisesti tavaroitana puolen unnin ajan ja juokseen kotia ympäriinsä ja penkoo laatikoita 

Illalla rauhoitutaan koko konkkaronkka sohvalle yhteen kasaan katsomaan android-tv:n tarjontaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: n tömistelijä naapuri paikalla? 🤣😂 Tämä on AINA vakio häiriköillä; Muuta omakotitaloon !!! 

Minulla oli kerrostalossa asuessani aina vastaaviin juttuihin vakiovastaus: rakenna sinä minulle omakotitalo, niin muutan sinne mielelläni asumaan. 😁

Miksi toisten ihmisten pitäisi sinulle rakentaa omakotitalo, kun niitä on netissä ostettavissa jo valmiiksi rakennettuna

Vierailija
24/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmien kasvu näkyy ja kuuluu arjessa, erityisesti kerrostaloissa. 

Vierailija
25/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo naapuri ei muuta? Miksi yhteisiä sääntöjä noudattavalle aina ehdotetaan muuttoa, kun muuttaa pitäisi muita häiritsevien. Metsän keskellä voivat omakotitalossa tömistellä vuorokauden ympäri.

Vierailija
26/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä harrastaako tanhuamista kun on niin kova töminä. Käykö jossain seurassa tanssimassa. Jatkat kyselyä jos tömistely jatkuu aina tavatessasi. Voit myös keertoa miten norsuista lähtee kova töminä kun ne laukkaa savannilla. Hymyilet ja olet kohtelias. Yöaikaan soitat poliisin neuvomaan miten kerrostalossa ollaan.

Vierailija
27/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanta-astujat ovat pahimpia naapureita!!!

Vierailija
28/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo naapuri ei muuta? Miksi yhteisiä sääntöjä noudattavalle aina ehdotetaan muuttoa, kun muuttaa pitäisi muita häiritsevien. Metsän keskellä voivat omakotitalossa tömistellä vuorokauden ympäri.

Koska suomessa nöyristellään kiusaajille maantapa ja osa kulttuuria.

Vierailija
29/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja huonokuuloiset yöeläjät että musiikki napsahtaa täysillä päälle yön koittaessa tai sellaiset joilla on paiskomispakko motorinen vaikeus yöaikaan pitää jokaista esinettä hakata pöytään. Mitään sille ei kerrassaan itse voi.

Vierailija
30/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäköhän sääntö kieltää omassa asunnossa kävelyn vaikka sitten viiden minuutin välein? Itse käppäilen ympäri kämppää noin vartin välein kun käyn juomassa vettä, siivoilen, käyn vessassa, keittelen kahvit tai etsin jotain tavaraa.

Vierailija
31/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä harrastaako tanhuamista kun on niin kova töminä. Käykö jossain seurassa tanssimassa. Jatkat kyselyä jos tömistely jatkuu aina tavatessasi. Voit myös keertoa miten norsuista lähtee kova töminä kun ne laukkaa savannilla. Hymyilet ja olet kohtelias. Yöaikaan soitat poliisin neuvomaan miten kerrostalossa ollaan.

Suposepon lempiaihe, tanhuaminen. Vain vanhat, moni jo eläkkeellä, puhuvat tanhuamisesta. Menneiden aikojen juttuja, tanhuaminen. Ei nuoret puhu tanhuamisesta.

Vierailija
32/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää normaalia elämää. Teidän asunnossa ei ole äänieristystä, jos normaali kävely kuuluu töminänä alakertaan.

Vierailija
33/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin kannattaa olla tarkka keiden kanssa. Nk. työmiehet paiskoo ovia niin että peräseinä soi. Eivät ole huosikymmenien jälkeenkään huomanneet ovessa käännettävää kahvaa. Hiljaisuudesta tietoakaan.

Vierailija
34/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu kun te olette tyhmiä! Mene itse kävelemään yläkertaan ja käske kaverisi kuuntelemaan, niin samanlailla tömistelet sinäkin koska äänieristys on olematon.

Vierailija
35/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin kannattaa olla tarkka keiden kanssa. Nk. työmiehet paiskoo ovia niin että peräseinä soi. Eivät ole huosikymmenien jälkeenkään huomanneet ovessa käännettävää kahvaa. Hiljaisuudesta tietoakaan.

Silloin on varmaan ovien korvien välissä jotain vikaa. Kuulee harhoja tms. 

Vierailija
36/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläkerran kävely kuuluu alakertaan, valittakaa isännöitsijälle ja käskekää taloyhtiön tehdä paremmat äänieristykset taloon, lattiaan ja kattoon.

Normaalisti rakennetussa talossa ei kävely kuulu muualle, ei puhe eikä nauru.

Vierailija
37/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt tämä mummojen valitus kAntA-aStUjIsTa taas alkoi 🤣

Vierailija
38/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu kun te olette tyhmiä! Mene itse kävelemään yläkertaan ja käske kaverisi kuuntelemaan, niin samanlailla tömistelet sinäkin koska äänieristys on olematon.

Tai sitten sieltä ei kuulu mitään. Vika on omien korvien välissä ja omassa asenteessa.

Vierailija
39/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmien kasvu näkyy ja kuuluu arjessa, erityisesti kerrostaloissa. 

Yksinäisillä vegaaninaisilla on tutkimusten mukaan eniten mt-ongelmia.

Vierailija
40/51 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin on varmaan ovien korvien välissä jotain vikaa. Kuulee harhoja tms. 

Vanhuksilla ihan päinvastainen ongelma kuulemisen kanssa 😲

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä