Mikä ihmeen Turvaviesti- tekstiviesti?
Minulle tuli äsken puhelimeen lähettäjältä Turvaviesti viesti jossa luki PIN: jonka jälkeen neljä numeroa. Koittaako joku kirjautua tiedoillani johonkin viranomaissivuille vai mikä juttu?
Kommentit (9)
Eikä sähköpostiin ole tullut mistään viranomaistaholta minulle mitään ilmoitusta että olisi jossain luettavia viestejä. Ap
Eikai se tekstiviesti itsessään voi tehdä puhelimessa mitään. Siinä ei ole mitään linkkiä ja alhaalla lukee pienellä että Lähettäjän osoite ei tule vastaamista. Minusta tuo lukee esim terveyskeskuksen ajanvaraus-viesteissä, mutta mikä tämä Turvaviesti on. Mihin tuon PIN koodi on tarkoitettu? Joku jossainko kirjautumassa minuna mutta hänen homma tyssäsi tuohon että minun numerooni tuli turvaviesti..? Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikai se tekstiviesti itsessään voi tehdä puhelimessa mitään. Siinä ei ole mitään linkkiä ja alhaalla lukee pienellä että Lähettäjän osoite ei tule vastaamista. Minusta tuo lukee esim terveyskeskuksen ajanvaraus-viesteissä, mutta mikä tämä Turvaviesti on. Mihin tuon PIN koodi on tarkoitettu? Joku jossainko kirjautumassa minuna mutta hänen homma tyssäsi tuohon että minun numerooni tuli turvaviesti..? Ap
Hohhoijaa. Tilisi on tyhjennetty ja asuntosi irtisanottu kun luit tuon viestin.
Salattu sähköposti viranomaiselta ja viestin saa auki erillisellä koodilla. Viesti sisältää todennäköisesti henkilötietoja ja siksi se lähetetään sinulle salattuna sähköpostina.
Joskus mietin, mihin meistä on, kun yksinkertaisin nettihakukaan ei osalta onnistu.
Onko kyseinen puhelinliittymä uusi? Voisiko siis kyseessä olla puhelinnumero, joka on jokin aikaa sitten ollut käytössä toisella ja on asetettu puhelinnumeroksi asiakastietoihin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseinen puhelinliittymä uusi? Voisiko siis kyseessä olla puhelinnumero, joka on jokin aikaa sitten ollut käytössä toisella ja on asetettu puhelinnumeroksi asiakastietoihin?
Ei ole uusi liittymä/numero. Tämä puhelinnumero on ollut minulla jo melkein 10-vuotta. Ap
Poista heti se viesti.