Jos huomaat että joku yrittää saada sinut suuttumaan eli reagoimaan jollakin tavalla vastineeksi, miten reagoit reagoimatta
Vaikea selittää mutta käsittänette sosiaalisen tilanteen mitä tarkoitan.
Kommentit (44)
Eräätkin jankkaajat täyttävät tämän määritelmän. Mä mä mä huomioikaa suuttukaa edes
IRL lasken viiteen tai siemaisen kupista kahvia, saatan hymyillä ja naurahtaa, enkä sano mitään.
Hiljaisuus toimii aina. Tai lyhyt tauko, ennen kuin sanoo jotakin lyhyesti ja asiallisesti. Vaihtaa vaikka aihetta. Sellaista palautuspalloa antaisin.
Kylmän viileästi on kuin ei huomaisikaan tai sitten vittuilee reilusti takaisin.
Jätän huomioimatta, lähden tilanteesta, vaihdan aihetta, sanon suoraan jos reaktion kalastelu menee omien rajojeni yli, annan meuhkaajan meuhkata keskenään.
Ei, sä yrität saada mua valtiolle töihin eli ensiksi kaupungille töihin ja siitä sitten valtiolle töihin tai ensiksi Issille töihin ja siitä sitten valtiolle töihin.
Vierailija kirjoitti:
IRL lasken viiteen tai siemaisen kupista kahvia, saatan hymyillä ja naurahtaa, enkä sano mitään.
Hiljaisuus toimii aina. Tai lyhyt tauko, ennen kuin sanoo jotakin lyhyesti ja asiallisesti. Vaihtaa vaikka aihetta. Sellaista palautuspalloa antaisin.
Tai sanon "Hmm, mietitäänpä / katsotaanpa". Ikään kuin muutan sen heitetyn syytöksen ongelmaksi, joka on hänellä, mutta jonka olen valmis ratkaisemaan yhdessä toisen kanssa.
Tämä tekniikka toimii lapsellisiin provoilijoihin, useimmiten rauhoittaa hermoja siellä toisessa päässä. Vähän kuin pistäisi neulalla ilmapalloa, puff.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nolaa vähäsen sitä kiihdytyskaistalle hypännyttä vastapuolta. Antaa aikaa nähdä huonon käytöksensä ja ylireagointinsa.
Vauvalla tätä dilemmaa voi testailla Winnerin ja Nimeämättömän riidanhaastajan kanssa. Molemmilla on elämässä vaikeaa, joten jos haluat ilahduttaa heille ja tarjota mielenterveysongelmia vilisevään arkeen iloa ja valoa niin matsaa nyt niiden kanssa verbaalisesti edes vähän. 😆💪
Vierailija kirjoitti:
Vauvalla tätä dilemmaa voi testailla Winnerin ja Nimeämättömän riidanhaastajan kanssa. Molemmilla on elämässä vaikeaa, joten jos haluat ilahduttaa heille ja tarjota mielenterveysongelmia vilisevään arkeen iloa ja valoa niin matsaa nyt niiden kanssa verbaalisesti edes vähän. 😆💪
Kiitos neuvosta, junner. Hyppään yli lukematta viestisi enkä vastaa niihin. Kiitos kun allekirjoitat viestisi, yleensä.
Hymähdän ja kysyn "oliko muuta?" ja vaihdan puheenaihetta tai jatkan tekemisiäni.
Kauhunaapurit itkettää mua (onneks vaan kerran, sen jälkeen oon pokkani pitäny), rähisee, kutsuu ilkeillä nimillä, ilkeilee ja puhuu keksittyjä juoruja. Korvaani en lotkauta, kävelen ohi kuin en olis kuullutkaan vaikka tietty kuulen kaiken. Kesä oli pahin, ne päivysti koko ajan pihassaan eli menin sitte postilaatikolle ja roskiksille kadun kautta. Nyt vähän helpottaa kun ne ei oo pihalla koko ajan, uskallan mennä lyhkäsempää reittiä. Mutta olen päättänyt että en laskeudu heidän tasolleen, en säti takasin. Terkkuja vaan teille joilla on ruotsinkielinen sukunimi kun ootte niin paljon parempia kuin muut ihmiset...
Vierailija kirjoitti:
Kylmän viileästi on kuin ei huomaisikaan tai sitten vittuilee reilusti takaisin.
Vittuilemalla takaisin antautuu mutapainiin ja on käytännössä hävinnyt. Vain samanhenkinen jankkaaja voi nauttia mutapainista ja kenties voittaakin. Jos nämä kaksi liittoutuvat, saadaan häiriintyneitä koomikkokaksikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Eräätkin jankkaajat täyttävät tämän määritelmän. Mä mä mä huomioikaa suuttukaa edes
Jotkut jankkaajat saavat siitä kiksejä, jankkaamisesta siis. Siitä tulee or gas mi kun jankkaa ja jankkaa jotain itselleen kiihottavaa sanaa tai lausetta.
Vierailija kirjoitti:
Kauhunaapurit itkettää mua (onneks vaan kerran, sen jälkeen oon pokkani pitäny), rähisee, kutsuu ilkeillä nimillä, ilkeilee ja puhuu keksittyjä juoruja. Korvaani en lotkauta, kävelen ohi kuin en olis kuullutkaan vaikka tietty kuulen kaiken. Kesä oli pahin, ne päivysti koko ajan pihassaan eli menin sitte postilaatikolle ja roskiksille kadun kautta. Nyt vähän helpottaa kun ne ei oo pihalla koko ajan, uskallan mennä lyhkäsempää reittiä. Mutta olen päättänyt että en laskeudu heidän tasolleen, en säti takasin. Terkkuja vaan teille joilla on ruotsinkielinen sukunimi kun ootte niin paljon parempia kuin muut ihmiset...
Eli reagoit suoltamalla raivosi vauvapalstalle. Keinonsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla kans tommosia ollut. Niiden tavoitteena on savustaa töistä ulos ja saada toisaalle töihin tai sitten savustaa muuttamaan pois ja saada sitä kautta muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut jankkaajat saavat siitä kiksejä, jankkaamisesta siis. Siitä tulee or gas mi kun jankkaa ja jankkaa jotain itselleen kiihottavaa sanaa tai lausetta.
Tourettea tai epätervettä stressinhoitoa.
Helpointa olisi vain poistua paikalta, tietysti se ei aina ole mahdollista.
Hymyilen "nätisti", tuijotan pistävästi suoraan silmiin, pamautan Tummelipurkin pöytään ja avaan vetoketjun vapauttaen jämäkän erektion...
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen "nätisti", tuijotan pistävästi suoraan silmiin, pamautan Tummelipurkin pöytään ja avaan vetoketjun vapauttaen jämäkän erektion...
Juuri tämänlaista toimintaa tarkoitan. Huomaatko? -AP
Ja kannattaako suututtamista harrastavalle ihmistyypille edes olla huomiollinen? Huomioimattomuus saattaa villitä.