Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vanhemmksi elää, sitä enemmän tajuaa miten paljon bull***ä on ja miten vähän järkevää toimintaa työelämässä

Vierailija
25.10.2025 |

Onni on jos pääset hommiin jossa edes 20% on oikeaa asiaa. Yleensä miltei kaikki " työ" on jotain jonninjoutavaa asioiden pyörittelyä ja ihmettelyä miksi mikään ei toimi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsulttipöhinää ja bisnesjargonia. 

Vierailija
2/5 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Olet herännyt ja hereillä. Hienoa. Turhaa juoksua osa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ennen mua kans otti päähän tuo. Mutta mulla on juuri nytkin menossa monen päivän putki aivan turhimmasta turhimpaa duunia. Ei enää haittaa. Jos olisin "oikeissa töissä", niin kysehän olisi selviytymisestä ja/tai kovista vastuista. Nyt pysyn ruuassa, lämpimässä ja leppoisassa elämässä, eikä tarvitse kuitenkaan ponnistella eikä ahdistua. 

Vierailija
4/5 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajan ammatissa (ja varmasti monien muidenkin) saa kuluttaa kaikenmaailman kirjauksiin puolet työajasta. Aivan turhaan, koska on aivan sama, mitä lööperiä kirjoittelet. Miksi ei ole esim. painon, verensokerin, verenpaineen, happisaturaation ym. mittareihin systeemiä, joka kirjaisi suoraan pilveen asiat, tai litteroisi puheen "Marja kävi pöntöllä"? Halvempaa, kun hoitsu mittailee, ja manuaalisesti siirtää tiedot tietokoneelle, pahimmillaan moneen eri paikkaan?

Vierailija
5/5 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt aina duunarihommia, joissa työaika on 100 % työntekoa. Edellisessä työpaikassa tauot kirjaimellisesti kellotettiin, nykyisessä sentään voi ottaa siellä rennommin ja vartti on monesti 25 min ja puolituntia 40 min. Mutta kun palataan "sorvin ääreen" työ on taas 100% työtä ilman joutavia huhhailuja.

Monesti tätä olen puhunut puolisollenikin, että oikeasti duunarit painaa enemmän työtunteja kuin ns. asiantuntijat, joilla päivissä on paljon kaikenlaista säätöä, jolloin ei tuoteta yhtään mitään, ei välttämättä edes liity työhön mitenkään. Silti palkat tuplat. Puolisokin myönsi tämän, että jos hänen työtään mitattaisiin ajassa, niin todellisia työtunteja tulee päivässä ehkä puolet siitä työajasta, josta palkka maksetaan. Välillä toki heilläkin sitten jaksoja, jolloin työpäivän tunnit ei tahdo riittää, mutta omassa työssäni ei taas koskaan ole niitä hiljaisia aikoja.