HELPPO tapa muistaa mihin suuntaan kelloja pitää siirtää
Keväällä kelloja siirretään taaksepäin kohti valoa, koska valo tulee aamuisin aikaisemmin, ja syksyllä eteenpäin pimeään, jotta illat pysyvät pidempään valoisina.
Kommentit (53)
Kannattaa siirtää vain puolet kelloista, silloin siitä ei tarvitse enää huolehtia, puolet kelloista on aina oikeassa ajassa. Minä tein sen jo vuosia sitten
Sokerijuurikas ei mua kiinnosta. En halua tarttua aseeseen
Vierailija kirjoitti:
Lähintä kesää kohti, se on helpoin.
Eli kumpaan? Viime kesä on syksyn takana ja seuraava kesä talven takana? Eteen- vai taaksepäin? Ja jos tulee kuuma kevät, kuten 2024, niin kesä 2026 on sitäkin lähempänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähintä kesää kohti, se on helpoin.
Eli kumpaan? Viime kesä on syksyn takana ja seuraava kesä talven takana? Eteen- vai taaksepäin? Ja jos tulee kuuma kevät, kuten 2024, niin kesä 2026 on sitäkin lähempänä.
Mennyt on jo mennyt eli tietysti aina eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tartu kelloon siis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesään päin, aina.
Onko tää oikea neuvo?
No mieti hetki itse. Kaiken helpoin muistisääntö. Tietenkin saman vuoden kesään päin.
Siirrät kelloa aina lähintä juhannusta kohti, niin menee oikein. Keväällä se on edessäpäin ja syksyllä takana.
Eli tänään pitää siirtää kelloa eteenpäin????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesään päin, aina.
Onko tää oikea neuvo?
Kyllä, kohti kesää eli etelään päin siirrät.
Mikä ihme etelään päin? Kesää kohti tarkoittaa että syksyllä taakse ja keväällä eteen. Helppoa.
Ei etelään päin, nakkikioskia kohti, kallion suuntaan tai metsikön suuntaisesti. Kesää kohti. Riittää.
Vierailija kirjoitti:
Et aio mennä syksyllä opistoon?
Miten ihmeessä kohti kesää on muistisääntönä helpompi kuin tunti taaksepäin tai tunti eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä kohti kesää on muistisääntönä helpompi kuin tunti taaksepäin tai tunti eteenpäin.
Yhtä hyvin voisit muistaa että joko tunti tai 23 tuntia eteenpäin niin ei tarvitse suuntaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesään päin, aina.
Onko tää oikea neuvo?
Kyllä, kohti kesää eli etelään päin siirrät.
Mikä ihme etelään päin? Kesää kohti tarkoittaa että syksyllä taakse ja keväällä eteen. Helppoa.
Ei etelään päin, nakkikioskia kohti, kallion suuntaan tai metsikön suuntaisesti. Kesää kohti. Riittää.
Heh nakkikioskia kohti. :D
Sanassa syksy on yksi k-kirjain, joten siitä muistaa helposti että "taaKsepäin".
Vierailija kirjoitti:
Koska yksi sääntö pätee aina. Kaikkein simppelein. Kaksi sanaa: Kesää kohti.
Voi vielä lyhentää jos katsoo tarpeelliseksi ja haluaa tehdä tosi monimutkaiseksi. Ke-ko. Keko. Kekoon päin. ;)
Vielä yksinkertaisemmin: kelloja
siirretään sen vuoden kesää kohti. Eli
nyt kesä on takana, taakse. Keväällä
kesä on edessä, eteen.
Tämon hyvä. 😚
Vierailija kirjoitti:
Sanassa syksy on yksi k-kirjain, joten siitä muistaa helposti että "taaKsepäin".
😅
En siirrä aikaa mihinkään suuntaan, seinä kellosta tiedän että se edistää tunnin ja tietone, kännykkä siirtyy automaattisesti oikeaan aikaan.
Siirrät etelään niin liikkuu aina kesää kohti.