Olen hakenut viimeksi heinäkuussa töitä, kun ei vaan ole sellaisia paikkoja, jotka edes etäisesti olisivat sopivia!
Uskomatonta mihin tää maa on menossa. Töitä ei vaan yksinkertaisesti ole.
Kommentit (28)
Tilanne on jo pahempi kuin 90-luvun lama.
Koulutuksesi, ikäsi ja työkokemuksesi?
Jos olisin työtön ja työkkäri korvausten viemisen uhalla pakottaisi hakemaan, minä lähettäisin vakiohakemukseni jotain edes etäisesti kokemustani vastaavaan ilmoitukseen. Hölmöä, mutta minä ottaisin rahat pois.
Vierailija kirjoitti:
Avaa vähän millaiset hommat olisivat etäisesti sopivia, ja missä asut.
Miksi? En kaipaa nyt apuja työpaikkojen löytämiseen. (Koska niitä ei ole tarjolla)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan et melkein tunnin matkat suuntaansa on liikaa ja liian aikaiset herätykset.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön ja työkkäri korvausten viemisen uhalla pakottaisi hakemaan, minä lähettäisin vakiohakemukseni jotain edes etäisesti kokemustani vastaavaan ilmoitukseen. Hölmöä, mutta minä ottaisin rahat pois.
Okei. Miten tämä liittyy aiheeseen?
Ap
Pitää sitten uudelleen kouluttautua. Sote.alalla kyllä töitä riittää, eikä koulutus kestä kuin muutaman vuoden. Myös oppisopimuskoulutus on vaihtoehto monissa paikoissa.
Mikäs näitä epäsopivia työpaikkoja yhdistääkään?
Aivan, se olet sinä!
Nyt pää pois sieltä hanurista ja otat paikan kuin paikan.
Ei minullekaan ole yhtään sopivaa työpaikkaa, vaikka töitä olisi tarjolla. En halua tehdä töitä viikonloppuisin, voin olla töissä vain 8-16 enkä yhtään pitempään, en voi töissä seistä enkä istua, en halua yli 10 minuutin työmatkaa enkä halua, että työtiimissä on yli 7 henkilöä. Enkä suostu tekemään töitä, joissa ei saa olla oma puhelin mukana enkä suostu työhön, jossa tuijotetaan ruutua.
Ei vaan löydy töitä, vaikka on peruskoulusta päättötodistus ja olen miellyttävä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Pitää sitten uudelleen kouluttautua. Sote.alalla kyllä töitä riittää, eikä koulutus kestä kuin muutaman vuoden. Myös oppisopimuskoulutus on vaihtoehto monissa paikoissa.
Ei riitä töitä sote-alallakaan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, se olet sinä!
Mikähän on sellainen paikka, joka vaan otetaan? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kai sitten mitenkään. Jospa perustaisit yrityksen ja työllistäisit muita työttömiä itsesi lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, se olet sinä!
Ap
Provikapalkkainen puhelinmyynti. Kommenteistasi päätellen sinulle tuskin jatkossakaan on mitään parempaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, se olet sinä!
Ap
Provikapalkkainen puhelinmyynti. Kommenteistasi päätellen sinulle tuskin jatkossakaan on mitään parempaa tarjolla.
Pitäisi olla sellainen työ, jonka palkalla voi elättää itsensä. Puhelinmyyntityöstä saa itselleen vaan ongelmia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kai sitten mitenkään. Jospa perustaisit yrityksen ja työllistäisit muita työttömiä itsesi lisäksi.
Ja mikähän tällainen firma on? Ettei yhtäkkiä ole niiden tuhansien tänäkin vuonna nurin menneiden kanssa samassa tilanteessa.
Kerro tai muuten vaan möliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja mikähän tällainen firma on? Ettei yhtäkkiä ole niiden tuhansien tänäkin vuonna nurin menneiden kanssa samassa tilanteessa.
Kerro tai muuten vaan möliset.
Alat myymään seksipalveluita, jos ei oma mielikuvituksesi parempaan riitä. Niille on aina kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, se olet sinä!
Mistä näitä sikiää, jotka laittaisivat siivoojan kauppaan myyjäksi ja insinöörin hoitamaan sairaita. Tai kenet vaan siivoamaan toimistoja. Wc-rätillä pyyhittäisiin pöydät.
Osatyökyvyttömillä se on vielä vaikeampaa.