Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttää ihmisten proteiini-tuotteiden mussutus

Vierailija
24.10.2025 |

On rahkaa, pirtelöä, moussea, patukoita, kananmunaa, raejuustoa, jauheita... Ja kaikkia usein vielä vedetään saman päivän aikana. Tähän päälle vielä liha. Ei normaali ihminen tarvitse järkyttäviä määriä proteiinia. Miten ihmisillä on edes varaa näihin protskujuttuihin, kun kalliitakin ovat? 

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lihavana uskalla mennä salille, kun treenaajat niin avoimesti vihaavat läskejä. Ja saa minut miettimään, tuleeko minustakin ilkeä, jos alan treenaamaan ja laihdun? Ennemmin olen kaikille kiva pullukka kuin mulkku treenihirmu. 

Mitkä ne muut tekosyyt ovat että saat ylipainon ylipäätään pidettyä.

Vierailija
82/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuvat. vakavaa, väärä tietous

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lihavana uskalla mennä salille, kun treenaajat niin avoimesti vihaavat läskejä. Ja saa minut miettimään, tuleeko minustakin ilkeä, jos alan treenaamaan ja laihdun? Ennemmin olen kaikille kiva pullukka kuin mulkku treenihirmu. 

Kuka vihaa?

Oon hoikka, jopa laihahko, ja lenkillä käydessäni siellä tulee kaikenlaista vastaan. Mua pulleammat ihmiset viheltää musta ohi reippaasti ja musta se on mahtavaa kun ihmiset uskaltaa liikkua. Ihailen.

Eikai aikuiset ihmiset ole enää tuollaisia.

Vierailija
84/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulla ja karkki maistuu liian hyvältä, että siitä sokerikoukusta pääsisi ikinä eroon. Kylläisenä pitävä proteiini voisi auttaa ja sillä parjatulla proteiinivanukkaalla saisi kuitenkin nautiskella makeastakin, mutta kun pitää jankuttaa että proteiini on pahasta. Ihan oma valinta.

Vierailija
85/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä treenaajat on heti läskittelemässä, kun joku kyseenalaistaa proteiinin tankkauksen?

Suurin osa teistä hiilareiden tankkaajista on läskejä. Aika harva on ylipainoinen plösö siksi että syö liikaa proteiinia. Suurin osa mässyttää karkkia, sipsejä ja pullaa. Ja tietty kaljaa. 

Väärin. Me syödään kokojyvähiilaria esimerkiksi kauraa. Siitä saa kuitua ja hyvää hidasta energiaa, jota aivotkin tarvitsee. Hiilaria syömällä voi laihduttaakin tai sitten ihan vaan pitää painonsa vakiona. Hyvin onnistuu, kun ruokavalio ei jätä sua nälkäiseksi. 

Vierailija
86/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pulla ja karkki maistuu liian hyvältä, että siitä sokerikoukusta pääsisi ikinä eroon. Kylläisenä pitävä proteiini voisi auttaa ja sillä parjatulla proteiinivanukkaalla saisi kuitenkin nautiskella makeastakin, mutta kun pitää jankuttaa että proteiini on pahasta. Ihan oma valinta.

Höpö höpö. Tasapaino ruokavaliossa on hyväksi. Prosessoidut tuotteet voi käyttää kokonaan pois ja kokata itse. 

Vierailija
87/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä treenaajat on heti läskittelemässä, kun joku kyseenalaistaa proteiinin tankkauksen?

Suurin osa teistä hiilareiden tankkaajista on läskejä. Aika harva on ylipainoinen plösö siksi että syö liikaa proteiinia. Suurin osa mässyttää karkkia, sipsejä ja pullaa. Ja tietty kaljaa. 

Väärin. Me syödään kokojyvähiilaria esimerkiksi kauraa. Siitä saa kuitua ja hyvää hidasta energiaa, jota aivotkin tarvitsee. Hiilaria syömällä voi laihduttaakin tai sitten ihan vaan pitää painonsa vakiona. Hyvin onnistuu, kun ruokavalio ei jätä sua nälkäiseksi. 

Pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkään yhtään ja sitten ahmitaan lisää ja lisää sokeria kun vatsassa kurnii puolen tunnin päästä.

Vierailija
88/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ihmislaji on elänyt hoikkana ja jäntevänä tuhansia vuosia ennen tätä proteiinin tankkausta. 

Kyllä. Siksi nykyajan lapsetkin on rapakuntoisia pullukoita. Syövät liikaa protskupatukoita. 

Tuntemani lapset ovat samanlaisia laiheliineja kuin mekin oltiin lapsena. Syövät vanhanaikaista kotiruokaa ja liikkuvat paljon. Kyllä hiilari kuuluu ehdottomasti lasten ruokavalioon, eikä ylettömiä protskumääriä heillekään. Lasun paikka, jos lapsen laittaa jollekin vinoutuneelle erikoisruokavaliolle. 

Vierailija
89/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä kaurapuuro ei pidä nälkään yhtään ja sitten ahmitaan lisää ja lisää sokeria kun vatsassa kurnii puolen tunnin päästä.

Jankkaaja iski taas. Sulle on kerrottu ainakin viisisataa kertaa, että siihen kaurapuuroon yhdistetään paljon muutakin. Mulla kombo pitää hyvin nälkää 4-6 tuntia. En tykkää syödä kovin usein. 

Vierailija
90/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehonrakentajilla on munuaisongelmia liika proteiinin takia. Dialyysissä käyminen rajoittaa elämää paljon joten miettikää. Proteiinia voi saada normaali ruoasta.

Kehonrakentajien munuaisongelmat johtuvat steroidien käytöstä, koska ne nostavat verenpainetta, joka vahingoittaa munuaisia. 

Vierailija
91/91 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa normaalia ihmistä, lopeta jo. Minun normini on, että ihminen käy salilla ja pyrkii kasvattamaan lihasta sekä kasvattamaan kuntoaan. Se vaatii elokilogramman kertaa kaksi, olevan proteiinimäärän

Mitä normaalia tuossa on? Sairaalloista ylipainon tavoittelua sekin.

Ilman kiellettyjä aineita ei pääse lihaksia kasvattamalla sairaalloisen ylipainoiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän