Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri irtisanoi itsensä ja lähti verkostomarkkinoimaan vitamiineja. Nyt ihmettelee kun mies vihainen kun joutui yksin perheen elättäjäksi

Vierailija
24.10.2025 |

Kaveri sanoi itsensä irti vakituisesta, hyväpalkkaisesta etätyöstä jossa oli säännölliset työajat. Kaipasi ns vapautta ja suuria unelmia ja johtajuutta. Nyt on sitten elämä yhtä humua ja glitteriä, esiintymistilaisuuksia ja HUIPPUA ja UPEAA. Verkostomarkkinapulju on yhtä perhettä ja kannustaa mitä muut ei kuulemma tee. Kaikki on vaan kateellisia ja negatiivisia, puolisonsakaan ei ole valmis kasvamaan ja kehittymään. Kaveria vaan arvostellaan lähipiirissä eikä mitään tukea tule.

Nyt koko monihenkisen lapsiperheen talous lepää yksin miehen harteilla, kun kaveri viilettää hurmostilaisuudesta toiseen. Muakin yritti rekrytoida mukaan. Samalla on tullut aggressiivisuus ja ylimielisyys kuvioon; muut ei ole valmiita kehittymään, mutta onneksi on Soluni-perhe (entinen Arctic Nutrition ja Ecoway). On niiiiin upeeta teknologiaa jossain hemmetin aktiivisuusrannekkeessa jota kovalla tohinalla tuputetaan kaikille, suomalaisten yliopistojen yhteistyössä kehitettyjä vitamiineja jne.

Kaverista on tullut kertakaikkisen vastenmielinen koijari, en tunnista koko ihmistä enää. Paraneeko tuo koskaan enää ennalleen? 

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun se mittaa niin siiyä lähtee sähkömagneettisia parantavia impulsseja. Paransi äitini rintasyövän. Ei ole humpuukia.

Vierailija
122/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometuttu on mukana tässä firmassa, kaupittelee noita tuotteita. Oli viikon Dubain reissulla myyntikavereiden kanssa, näytti olevan ihan hyvät hotellit sun muut. Kiinnostaa tietää, että maksavatko nuo myyjät itse tuollaiset matkat, vai onko ne jotain ns. palkkioreissuja tietyn määrän myyneille? Itse en ole noita tuotteita ostanut, kun pidän niitä sekä ylihintaisina että tarpeettomina. Minulla on pakkanen täynnä itse poimittua mustikkaa, lakkaa, karpaloa, tyrniä, herukkaa, vadelmaa jne., teen niistä smoothieta, en tarvitse mitään prosessoituja marjavalmisteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo firma myy myös ihonhoitotuotteita, jotka ovat ihan poskettoman hintaisia. Karkkipäivä-blogisti kirjoitti niistä mielenkiintoisen jutun. Totesi että tuotteet ovat itse asiassa aivan hyviä. Mutta hän ei ostaisi niitä, koska hinta on suhteessa liian kova. Halvemmalla saa yhtä hyviä. 

Vierailija
124/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005-2010 nämä olivat muodissa. Muistan, kun itseäni yritettiin värvätä tällaisiin juttuihin, ja kun olin sitä mieltä, että kyllä rehellinen työ kannattaa enemmän, niin nämä niinsanotut kaverit olivat sitä mieltä, että ei mikään ihme, etten saavuta ikinä mitään suurta, koska minulla ei ole kunnianhimoa ja halua edetä elämässä. :D No mieluummin sitä tasaisen varmaa ja paksua puurtamista kuin jotain epämääräistä huithapelointia. Äkkiä näille kavereille oli sitten kuitenkin tullut lähtö takaisin sinne normityöhön, vaikka niin olivat puhuneet, ettei sellaiseen tarvitsisi enää ikinä palata. Niin, ja isot velat niskassa myös, kun olivat joutuneet ottamaan lainaa tuohon touhuun.

Vierailija
125/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vaikuttaa ihan siltä luin olisi liittynyt johonkin lahkoon tai kulttiin. Hehkuttaa että elämä on nyt paljon parempaa, ja on löytänyt yhteisön jossa kannustetaan ja tuetaan toisia ja ollaan positiivisia jne. En ihan ymmärrä tuota kannustamisjuttua, kun moni myy noita tuotteita samalla, suht pienellä paikkakunnalla... kyllä siinä aika äkkiä rajat tulee vastaan myynnissä ja myyjien rekrytoinnissa kun on kauhea määrä noita myyjiä.

Vierailija
126/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se huolestuttaa että tunnen noita tuotteita myyvän Toisella asteella työskentelevän terveydenhoitajan, sekä vanhuksia hoitavan lähihoitajan... käykö siinä niin, että tuputtavat noita tuotteita asiakkailleen? 

Vierailija
127/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat itse..sain urkittua

Vierailija
128/162 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sometuttu on mukana tässä firmassa, kaupittelee noita tuotteita. Oli viikon Dubain reissulla myyntikavereiden kanssa, näytti olevan ihan hyvät hotellit sun muut. Kiinnostaa tietää, että maksavatko nuo myyjät itse tuollaiset matkat, vai onko ne jotain ns. palkkioreissuja tietyn määrän myyneille? Itse en ole noita tuotteita ostanut, kun pidän niitä sekä ylihintaisina että tarpeettomina. Minulla on pakkanen täynnä itse poimittua mustikkaa, lakkaa, karpaloa, tyrniä, herukkaa, vadelmaa jne., teen niistä smoothieta, en tarvitse mitään prosessoituja marjavalmisteita. 

Uusi yritys vastata..siis maksavat itse, yhden myyjän somessa oli maininta, että nyt on enemmän kuluja kun Dubain matka maksettu (omasta pussista)

Vierailija
129/162 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teki jotain tuollaista muutaman vuoden. Sai hyviä bonuksia. Hän ei ikinä tyrkyttänyt tuotteita. Hänellä oli kyllä toinenkin työ.

Vierailija
130/162 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoiden saturaatiopiste tulee nopeasti tämmöisissä vastaan. Eli maksavia asiakkaita on yhä vaikeampi löytää. .ne jotka ovat ensimmäisenä tämmöiseen pyramidihommaan alkaneet, saavat isot tuotot. Seuraavat pennosia, ja jälkijunassa villiintyneet jäävät miinukselle. Harmi niiden kannalta jotka tosiaan ovat irtisanoutuneet ns. vakityöstä tämän Soluni- homman takia. 

Vierailija
131/162 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että Oriflamen meikit on ihan hyviä.

No on, periaatteesta vaan en tykkää verkostomarkkinoinnista.

Mä en laske Oriflamea samaan sarjaan, koska siellä ei tarvitse maksaa mitään liittymismaksuja tai ostaa aloituspaketteja. 

Vierailija
132/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ternimaitokapselit, anyone?

Ne markkinointitilaisuudet oli suoranaisia hurmostilaisuuksia. Aiheesta tehty dokkari jätti lähinnä hämmentyneen fiiliksen.

Joo katsoin aikanaan "Kansalainen Jussila" vml dokumenttielokuvan Petteri Jussilasta ja ällistyin sitä tilaisuutta mikä elokuvassa näytettiin ko tilaisuudesta, kuinka moni ili tosiaan ihan hurmiossa, ihan kuin jonkin uskonlahkon käännytystilaisuutta olisi katsonut. Itseeni ei vedonnut aggressiivinen, tunteisiin vetoava esiintymistapa, päinvastoin, koin sen hyvin epämiellyttävänä ja luotaantyöntävänä eikä kaikki se hehkutus vakuuttanut lainkaan.

Vierailija
133/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joku persu/incel noihinkin haksahtaa.

En ole persuja koskaan äänestänyt mutta ärsyttää suunnattomasti kun on ketjun aihe mikä tahansa niin aina siihen tulee joku kommentoimaan "persu sitä, persu tätä".

Vierailija
134/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yksi esitteli meille niitä golden produks tai mikä lie oli, saataisiin köyhät opiskelijat lisätienestejä. Kuuntelin ihmeissäni kun tämä esiintyi kuin joku TV pappi, hyvä ettei puhelinnumero pyörinyt siinä pöydällä mihin voi rahansa lahjoittaa ja pesuaine taivas aukeaa. 

Vieläkö niitä Golden Products-tuotteita markkinoidaan? Luulisi että kyllä jos ne niin erinomaisia ovat, tosin tuntuu että kadonneet ovat.

Vierailija
135/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö niitä pyramidi huijauskia pyörii mihin naiset hairahtuu?  Luulin että se oli vain -90 luvun ja 2000 luvun alun juttu. Ei naiset näköjään historiasta opi mitään kun samat huijaukset pyörii vuosi kymmeniä

hahhah, otapa selvää miten paljon noissa on miehiä eivätkä kaikki tosiaan siellä pyramidin huipulla.

Vierailija
136/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amwayta myyvä muori kerran yritti vaimoani saada koukkuun. Vaimoni oli jo rimpuillut irti Partylitesta. Melkein kävin kääkkään käsiksi, että sain hänet heitettyä pihalle. Partylitesta on aikaa jo 15 vuotta, vieläkin on komerot täynnä haisukynttilöitä 

Partylitessä oli juurikin tuollaista yhteisöllisyyttä, erilaisia arvonimiä ja iltapukugaaloja.

Ressukat ostivat itse puuttuvan myynnin täyteen päästäkseen rubiineiksi ja safiireiksi.

"Ressukat ostivat itse puuttuvan myynnin täyteen päästäkseen rubiineiksi ja safiireiksi."

Jos tuollaista on ollut, kuten lopussa viittaat, niin sääliksi käy. Jos aloitat jonkun bisneksen ja olet varsinkin alussa tiukoilla, niin omat menot kannattaisi minimoida eikä missään tapauksessa "pönkittää" bisnestä henkilökohtaisilla jo verotetuilla ja vähissä olevilla nettoeuroilla.

Vierailija
137/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suku joutui katkaisemaan välit tällaisen pakkomyyntitoimman vuoksi sukulaiseensa. Surullista. Joka tapaamiskerralla ja viesteissä oli aina samaa flow myyntiä.

Entinen työkaveri sai varoituksen, kun ahdisteli ihmisiä työpaikalla luontaistuotemyynnillään. Häiritsi työntekoa ja häiritsi muutenkin. Syöpäkin oli kuulemma mahdollista parantaa niillä ihmepillereillä.

Se on jännä, kuinka verkostomarkkinointiin hurahtaneet ovat aivan kuin jonkin lahkon aivopesemiä. Mitään rajoja tai käytöstapoja ei ole, ihmissuhteet muuttuvat hyötysuhteiksi ja normaalit tapaamiset rekrytointitilaisuuksiksi. 

Minua yritettiin vuosia sitten houkutella mukaan Amwayhin. Kävin kutsuttuna jopa yhdessä "maistiaisseminaarissa" mutta jokin siinä vaikutti olevan liian hyvää ollakseen totta. Lisäksi sain koko konseptis

Eikös se yksi Fitlinen myyjä myöntänyt, että sai bisneksen alkuun höyläämällä luottokorttia: 

"Päivän aikana toistuu useasti sama tarina: olin skeptikko ja kieltäydyin tuotteista, kunnes olin epätoivoinen, kokeilin ja en enää vaihtaisi niitä pois.

Se on myös Merosen tarina. Hän sai värvättyä mukaan myös miehensä. Meronen kertoo avoimesti höylänneensä alkuun päästäkseen surutta luottokorttiaan. Menestyksen eteen täytyy ottaa riskejä.

Puheessaan hän hehkuttaa, kuinka hyvästä tuotteesta on suorastaan velvollisuus kertoa ja auttaa ihmisiä saavuttamaan unelmansa. Tästä tulee myös suoramyynnin toinen nimitys: suosittelubisnes."

https://yle.fi/a/3-11264066

Juttu on muutaman vuoden takaa enkä tiedä, ovatko nämä ihmiset enää edes tuossa bisneksessä mukana. Tämä Meronen ainakin nykyään kirjoittaa self help -kirjoja ja vetää podcastia. 

Luin tuon linkatun jutun ja tuli ihan huono olo. Video hurmaantuneine pomppimisineen oli kuvottava. Mikä saa ihmiset, siis jotkut, hurahtamaan tuollaiseen? Tarve sokeasti seurata suurta johtajaa ja kuulua laumaan? Äkkirikastumisen toiveen lisäksi.

Vierailija
138/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemuksia millaiset ihmiset hairahtuvat näihin useimmiten?

Matalasti koulutetut.

Tai ylipäätään sellaiset jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan. Voi olla matalasti kouluttamaton tai vaikka vain peruskoulun käynyt mutta silti fiksu, älykäs ja kriittisesti ajatteleva.

Vierailija
139/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalasti koulutettu tai täysin kouluttamaton tarkoitin tietysti.

T: Kommentoija 138

Vierailija
140/162 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arctic Nutrition eli SOLUNI tekee yhteistyötä Oulun Yliopiston kanssa ja tuotteet on kehitetty heidän kanssaan .Marjat on kylmä puristettu joten kaikki vitamiinit saadaan talteen.Xelo ranneke on tehty myös yhdessä Oulun Yliopiston kanssa  ja se mittaa solujen kiihtyvyyttä joten se osaa ohjaa oikeisiin elintapoihin .Kyse on mullistuksellisesta nanoteknologiasta !

Nyt suut suppuun kateelliset ihmiset!

Mitä tarkoittaa "solujen kiihtyvyys" eikö siihen kuole, jos solut lähtevät kiihtymään kropasta omille teilleen.

Ja jos vaikka verisolut alkavat kiihdyttää suonissa, niin eikö nosta verenpainetta?

(joo, ymmärsin ironian)