Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Manuaalivaihteisella autolla ajaminen on vanhanaikaista

Vierailija
24.10.2025 |

Kuka jaksaa säätää aina ja missä tilanteessa tahansa kytkimen kanssa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin ihanhyvin vaihtaa takaisin manuaaliin jos sopiva yksilö tulee vastaan,ei se automaatti nyt niin autuaaksi tee.

Vierailija
22/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manuaalilla ei ole mitään jakoa automaattia vastaan.

Ei vaihtojen nopeuden tai tasaisuuden suhteen. Ja se automaatin mukavuus...ahh!

Eikä mitään kunnon autoja ole edes pitkään, pitkään aikaan saanut kuin automaattina.

Uusissa 911 porscheissa manuaali on lisävaruste joka maksaa extraa.

Siltikin PDK on kaikessa parempi.

(Ajamisen hauskuus ja 911:n tapauksessa jopa jälleenmyyntiarvo ovat joidenkin mielestä manuaalin hankkimisen arvoista ja lompakollaan noitten ostaja äänestävät.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatit ovat vikaherkkiä ja talvenliukkailla arvaamattomia. Lisänä vielä kalliit öljynvaihdot, joita manuaalilaatikkoon ei tarvitse tehdä.

Vierailija
24/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, mutta vanhanaikainen on autokin. Urheiluautoon kyllä jotenkin sopii manuaalivaihteilla kiihdyttely. 

Vierailija
25/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan manuaalia. Tulee tunne, että itse ajan sitä autoa enkä vaan kääntele rattia kuin jossain leluautossa. 

Vierailija
26/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on tarkoitettu nelikymppisille papparaisille.

Vierailija
27/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tänään pitkästä aikaa kun ajoin, niin sai koko ajan muistuttaa itelle että siellä on se 3 poljon myös. 😀 Alan polkemaan pelkkää jarrua ja sitten ihmettelen kun auto sammuu.

Vierailija
28/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3.7 miljoonaa takana 16 vaihteisella manuaalilla. Seuraava on 12 vaihteinen automaatti.

Vierailija
29/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH!

En ole koskaan ajanut automaattivaihteisella autolla. En ikinä. En, vaikka olen ajanut useilla eri autoilla sekä työni puolesta että muuten vain - rakastan autoja. En kuitenkaan pidä siitä, että auto tekee liikaa kuljettajan puolesta. Haluan ajaessani olla kuljettaja, en matkustaja. Odotan kauhulla aikaa, jona manuaalivaihteisia ajokkeja ei enää saa. Myöskään en voi sietää ajatusta siitä, että kännykkää tarvittaisiin ajamiseen. Auto autona, muut laitteet erikseen.

N33

Vierailija
30/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAH!

En ole koskaan ajanut automaattivaihteisella autolla. En ikinä. En, vaikka olen ajanut useilla eri autoilla sekä työni puolesta että muuten vain - rakastan autoja. En kuitenkaan pidä siitä, että auto tekee liikaa kuljettajan puolesta. Haluan ajaessani olla kuljettaja, en matkustaja. Odotan kauhulla aikaa, jona manuaalivaihteisia ajokkeja ei enää saa. Myöskään en voi sietää ajatusta siitä, että kännykkää tarvittaisiin ajamiseen. Auto autona, muut laitteet erikseen.

N33

Jaa, minä taas haluaisin, että auto ajaisi kokonaan minun puolesta.

M47

Vierailija
31/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikaisuus ei haittaa minua. Jääkiekossakin teen aina vanhanaikaisen.

Vierailija
32/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslaa ei saa manuaalisena. Vw id4 saa manuaalina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä