Ruotsi osaa rahastaa sodalla, nytkin möi pommikoneita Ukrainaan. Suomi osaa vain antaa ilmaista rahaa.
Siksi Suomen talous on kuralla ja Ruotsin ei. Noin niin kuin isommassa mittakaavassa. Vaikka meillä olisikin jotain aseita myytäväksi, me moraaliposeeraajat antaisimme ne ilmaiseksi.
Kommentit (157)
Ei se raha ole meille ilmaista!
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu kohta kuukauden vanha ja vieläkään EI ruotsi ole ukrainaan myynyt yhtään mitään !
mitä potaskaa täällä jauhetaan pvästä toiseen
Nyt jo joulukuuvieläkään EI ole myynyt Ruotsi Ukrainaan mitään !!
Olet ää-li-ö.Suomalaisen puolustusteollisuuden vienti on kasvanut jyrkästi ja se Ruotsikin teki juuri Patrialta jättitilauksen.
Vierailija kirjoitti:
Pommikoneita?
Rahoitus puuttuu Ruotsin hävittäjistä.
Samaa mieltä kuin aloittaja. T. Työttömäksi jäänyt 47
Ilman teitä venäläisiä ei olisi näitäkään huolia. Eli siivotkaa ihan avan se oma pesä ensin.
Ruotsi ei ole vieläkään myynyt yhtään ilman rahoitusta olevaa hävittäjää sinne.Patria kyllä sai ennätystilauksen Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Typerä Orpon hallitus antaa Ukrainalle miljardeja, taas uusi tukipaketti. Omien kansalaisten oloja kurjistetaan. Miksi emme MYY tietotaitoa/aseita Ukrainalle kuten fiksu Ruotsi??!!
Ruotsi on turvassa, suomi on puskurimaa venäjää vastaan kuten ennenkin historiassa. Voivat myydä ihan vapaasti kun mikään ei ole uhka.
Vierailija kirjoitti:
Onko Ap:lla linkki näistä kaupoista?
Täällä Ruotsin median puolella lukee ettei kauppoja tullut..mutta Av palstalla tiedetään paremmin ? ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ei myöskään osallistu 400 mrd eur yhteisvelkaan koska eivät kuulu yhteisvaluttaan euroon.
Ne poimii niinsanotusti vain rusinat pullasta antamatta itsekkääsi mitään muille koskaan takasin tai jakamatta osaa mistään kuluista itselleen.
Yksilötasolla tuollaista pidettäisiin täydellisenä kusipäänä.
Ja Suomen päättäjät nöyrinä hölmöläisinä suostuvat mihin vain, Ruotsin päättäjät ovat älykkäämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaivoslaki ja tuen antaminen Googlen datakeskukselle ovat myös esimerkkejä siitä, miten Suomen päättäjät tekevät Suomesta uutta Kongoa.
tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Ap:lla linkki näistä kaupoista?
Täällä Ruotsin median puolella lukee ettei kauppoja tullut..mutta Av palstalla tiedetään paremmin ? ?
"Ruotsi ja Ukraina ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka myötä Ruotsi sekä myy että lahjoittaa Gripen-hävittäjiä Ukrainalle.
Pääministeri Ulf Kristerssonin mukaan Ruotsi lahjoittaa 16 kappaletta käytettyjä JAS 39 Gripen -hävittäjiä Ukrainalle. Koneet ovat Gripenin C- ja D-malleja.
Lahjoitettujen koneiden luovutus alkaa ensi vuoden alussa, Kristersson kertoi.
Lisäksi Ruotsi myy Ukrainalle 20 kappaletta Gripen-koneen uutta E-mallia."
Vierailija kirjoitti:
Suomen kaivoslaki ja tuen antaminen Googlen datakeskukselle ovat myös esimerkkejä siitä, miten Suomen päättäjät tekevät Suomesta uutta Kongoa.
Typerin hallitus ikinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan oma kansa on tehty kärsijän rooliin.
Olet ääliö
kansallisomaisuuden myynti ulkomaille? idästä otettu mallia..köh köh..kaivoslaki..hyvä veli (mafia) järjestelmä.. köh köh no linnanjuhlia linnajuhlia.. eduskunnan kyselytunteja propagandapaskaa..linnaan joutaisivatkin nuo.. maamme tuhoajat ja en ole igor.. ai niin belgiasta sveitsiin rahat mennessään oi suomi synnyinmaamme kultainen.. en usko
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole koskaan kuullut esimerkiksi Patriasta?
Onko se se firma joka myi osan liiketoiminnastaan arabeille ja ...........
Ja tämä uusis puolustusalan konsortio Summa Defence taitaa jäädä miljoonien taalojen mahdollisuuksista huolimatta tussahdukseksi.