Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut ovat flunssassa ihan työkykyisiä?

Vierailija
24.10.2025 |

Mulla oli juuri flunssa ja makasin neljä päivää sängynpohjalla, vaikka kuumetta ei edes ollut paljon. Samaan aikaan käly oli myös kipeä, mutta veti viikon askarteluleirin lapsille. Samoin mies on flunssassa melko työkykyinen. Miksi mulla menee aina ihan kanttuvei?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään laiskan ja tunnollisen ero.

Vierailija
2/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yleensä flunssassa nenä vuotaa, mikä on ärsyttävää, mutta muuten olo on ihan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kai tämäkin on joku geenijuttu. Itse en ole flunssassa ollut koskaan kovin kipeä, olen ihan normaalisti tehnyt kaikkia asioita kuin muutenkin, paitsi kuntosalin jättänyt väliin. Etätyötäkin jaksan tehdä kuten muutenkin -  toimistolle en toki tartuttamaan mene. Mies taas on semmoinen, että on ihan valtavan kipeä flunssassa, eikä hän selvästi teeskentele, on vaan tosi heikko ja huonovointinut. Mulla taas - särkylääkettä, nenä auki Otrivinillä ja taas mennään kuin ei mitään. Korona oli ihan samanlainen harmiton pikkutauti mulla. Mies kävi hengitysvaikeuksien takia sairaalassakin.

Vierailija
4/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yleensä flunssassa nenä vuotaa, mikä on ärsyttävää, mutta muuten olo on ihan ok.

Mulla myös nenän tukkoisuus ja vuotaminen oli ne ärsyttävät oireet. Mutta sitten joku täällä suositteli Otrivin Comp valmistetta, joka sekä avaa nenää että estää vuotamista. Aivan loistava tuote. 8 tuntia helppoa hengittämistä ja räkävapautta suihkauksella.

Vierailija
5/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee flunssassa yleensä hirveä lihassärky ja lisäksi tauti menee usein keuhkoihin. Olen ihan tuhottoman väsynyt ja todellakin kaipaan lepoa. Pari vuotta sitten menin flunssassa töihin ja sain sitten keuhkokuumeen.

Ap

Vierailija
6/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Itse olin koronassa, niin saunoin mökillä eristyksessä ja join kaljaa. Tauti oli hyvin lievä. 

Isäni oli sairaalassa ja sidottu sänkyyn kiinni, ettei harhaillut ympäri sairaalaa. 

Vierailija
7/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lämmönnousu vaikuttaa toimintakykyyn. Palelen heti, jos lämpö ylittää tavallisen, ja 38:n asteen kuumeessa on jo niin kylmä että on pakko ottaa kuumelääke. Lääke parantaa olon, mutta en pidä järkevänä tehdä töitä siinä tilanteessa, jos mahdollista.

Muistan lukeneeni, että miesflunssa on todellinen ilmiö, eli flunssa on miehillä jotenkin rankempi tauti kuin naisilla.

Vierailija
8/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet nainen, ap. 

Vierailija
9/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli koronassa kuumetta, jota kesti muutama päivä, ja elämäni pahin nuha, joka ei onneksi kestänyt monta päivää.

Vierailija
10/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisflunssa. Koko perheen pitäisi olla vieressä voivottelemassa ja palvelemassa. 

Vierailija
11/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nähdään laiskan ja tunnollisen ero.

Ei, vaan viisaan ja tunnollisen ero. Miksi mennä tartuttamaan ?

Vierailija
12/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parhaillaan flunssassa, en jaksaisi fyysistä seisomatyötäni, mutta kotona kevyttä puuhastelua eikä tee edes mieli jäädä sänkyyn makoilemaan. Kuumetta ei tosin ole.

Vierailija
13/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole flunssia ollut about kymmeneen vuoteen. Koronaakaan ei ole ollut.

Vierailija
14/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olet nainen, ap. 

Meni vähän pieleen https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/miesflunssako-muka-vitsi-tutkimukse…;

"Tutkimus vahvisti todellakin sen, että miehiin virustaudit iskevät usein kovempina.

Jollain tavalla virustaudit aiheuttavat naisille selvästi vahvemman immuunireaktion. Eli miesten immuunireaktio on heikompi. Myös jälkitauteja ja ongelmia tulee useammin. Toipuminen virustaudeista kestää naisilla keskimäärin puolitoista päivää, siis vakavasta tilanteesta toipuminen ja miehillä puolestaan kolme päivää. Mehän tiedämme esimerkiksi covidin yhteydessä, että kuolleisuus oli selvästi yleisempää miehillä, eikä se selittynyt pelkästään muilla riskitekijöillä, Knuuti muistuttaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän