Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavat: Saari oli koulukiusattu ja syrjäytynyt (HS)

Vierailija
24.09.2008 |

eikö asiasta löydy mitään uutista enää?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voivat lapset/nuoret sitten olla raakoja!

Vierailija
42/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan hyvästä perheestä, pukeuduin normaalisti, olin hyvä koulussa mutta ujo. Kiusaamiseen johti se, että eräs tytöistä (vahva persoona) puhui minusta aivan olemattomia toisille tytöille ja sai kaikki käännettyä minua vastaan. Ja se miksi hän puhui niin oli se, että ei halunnut jakaa omaa parasta kaveriaan minun kanssani! Hänhän oli kuitenkin ollut ekana paras kaveri... Joo, lässyn lässyn mutta tätä kesti 5 vuotta ala-asteella. Kukaan ei puuttunut tähän vaikka oireilin. Ei vanhemmat, eikä opettajat. Tästä on kyllä aikaa kohta 30 vuotta mutta kyllä se vieläkin vaivaa. Kuitenkaan ikinä, ei koskaan käynyt mielessä että mun pitäisi listiä ketään sen takia. Siis, pointti on se, että koulukiusaaminen ei minun käsitykseni mukaan yksin tee kestään massamurhaajaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vaan vanhemmille kehdannut kertoa, että koulussa syrjitään, jätetään ulkopuolelle, ei puhuta, ja jos puhutaan, niin haukutaan, nälvitään ja vinoillaan. Arka, herkkä ja ujo olin kyllä aina aikuisuuteen asti, ja itsetuntokin ehti yläasteen aikana jo mennä kokonaan.

Jos suhteesi vanhempiin olisi ollut oikeanlainen, olisit kehdannut kertoa heille kiusaamisesta.

Vierailija
44/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ovat juuri niitä joiden hiljaisella hyväksynnällä jonkun kiusaaminen jatkuu ja jatkuu. Valitettavasti näin on, jos on suosittu niin on mahdollisuus vaikuttaa siihen kiusataanko jotakin vai ei. Jos kiusattu pääsee luokan suosittujen hyväksymäksi, käy usein niin että muutkin lopettavat kiusaamisen.

Vierailija
45/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta mielestäni vielä kiusaaminen ei aiheuta tälläistä, siihen tarvitaan vielä tarpeeksi käsittelemätöntä vihaa ja ärsyke. Todennäköisesti taustalla on ollut kiusaamista, vanhemmat hyvin ankaria tunteiden ilmaisussa (vihaa, kiukkua ei ole saanut kotona ilmaista), tunteet patoutuneet ja lopulta ajatus kostosta on saanut miehen kokemaan mielihyvää että hän hallitsee elämäänsä eikä kukaan muu ja lopulta kävi näin. Itse ainakin tunnen erään ihmisen joka ei ole saanut ilmaista lapsena tunteitaan ja on heti lyöty tai muuta jos on tehnyt pahaa ja tämä kyseinen mies käyttää nyt väkivaltaa omiin lapsiin ja välillä on uhannut tappaa kiusaajansa. Lisäksi Saatanalla on osuutensa.

Vierailija
46/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilässä tätä on tutkittukin (täällähän asiasta ei saa puhua, koska "meidän kouluissamme ei ole koulukiusaamista"), ja kaikkien kouluammuskelijoiden taustalta löytyi koulukiusaamista.

Kummasti vaan nuo ilmeisesti kiusaajien äidit yrittävät täällä taas väheksyä koulukiusaamisen vaikutusta.

Kiusaaminen vaan on nyt niin yleistä, että lähestulkoon jokaista on kiusattu, varsinkin kun objektiivinen raja siitä mikä ylipäätään on kiusaamista on vaikea vetää. Jos lähes kaikkia kiusataan tavalla tai toisella, ei ole yllättävää, että ampujien taustalta löytyy kiusaamista.

Tietääkö kukaan prosentteja, että moniako on kiusattu kouluvuosinaan?

Vierailija
47/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on mukavinta, mitään ei tarvi tehdä.

Vierailija
48/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiselle pitää kyllä tehdä jotain, myös minun mielestäni. Sitä suuremmalla syyllä, että kyse on ongelmasta, joka koskettaa lähestulkoon jokaista koululaista. Tosin en tiedä mitä voidaan tehdä.

Siltikin tuo viittaus jenkkitutkimukseen on mielestäni tyhmä. Tottakai ampujien taustalla on kiusaamista, koska lähes kaikkien ihmisten taustalla sitä on. Tavalla tai toisella.

Vierailija
49/52 |
24.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saartahan oli kiusattu lukiossa.

Jossain taas oli joku "ystävä" sanonut, että

koko. tyyppi oli sosiaalinen ja hauska...

Vierailija
50/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluampujaa. Yleensä kiusaamiseen liittyy muuta huono-osaisuutta, kiusatuksi (vaikka myös kiusaajaksi) valikoituu lapsia, joilla on muita heikompi tuki kotoa. Lapsi saattaa käyttäytyä poikkeavasti, olla hassusti puettu tai likainen, puhua kirjakieltä jne. kaikki varmaan muistavat näitä esimerkkejä omasta lapsuudestaan.

Kiusatulla koululaisella on usein alkoholistivanhemmat, jyrkän uskovaiset vanhemmat, mielenterveydeltään horjuvat vanhemmat tai muuten vaan oudot vanhemmat. Tällaisilla vanhemmilla ei ole osaamista / kiinnostusta auttaa lasta, jos häntä kiusataan koulussa. Voi olla ettei isompi lapsi edes kerro siitä kotona, koska ei odotakaan sieltä mitään apua.

Kääntäisinkin katseen opettajiin. Luulen, että moni opettaja mielellään ummistaa silmät kiusaamiselta ja lapsen kotiolojen puutteelta, koska ei jaksa ottaa asiasta itselleen vaivaa.

Päättäjät ovat hakoteillä, puhutaan miten paeta koulusta ja pitäisikö koulujen ovet lukita ja muutama keskustelija täällä syyllistää vanhempia, kun pitäisi pyrkiä oikeita syitä saamaan selville ja puuttua todellisiin syihin. Ammuskelujen syyt ovat erilaisia eri ammuskelutapauksissa.

Tässä Oriveden tapauksessahan ei ollut kyse kiusaamisesta, vaan ihan jostain muusta. Tämähän oli jokin tyttöystävään liittyvä juttu. Kiusaaminen ei oikeuta ampumaan, mutta se on syy ainakin kolmeen kouluammuskeluun. Sitten on vielä nämä puukotukset. Myös muiden syiden takia ammutaan niinkuin tässä Oriveden tapauksessa. Lopettakaa se kiusaaminen. koska ilman sitä ei olisi Raumalla, Jokelassa ja Kauhajoella ammuttu.

Vierailija
51/52 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kova ja kylmä ihminen, ennen heikko. Minä kyllä mietin jo ala-asteella kuinka tappaisin kiusaajani yksi kerrallaan. Todella murhanhimoisia fantasioita, mutta enpä tietenkään toteuttanut niitä, mutta...ehkäpä olisinkin jos olisi ollut käsillä aseita, kuka tietää.

Mulla tosin vaikutti se, että en saanut mistään tukea, kotona mitätöitiin vähintään yhtä pahasti kuin koulussa - siis helvetissä kasvanut ja ainoan ihmisenmallin saanut.

Toivon ihmiskunnan tuhoutumista.

T: normaalia leikkivä äippä, voin olla sun lapsesi kaverin äiti.

Vierailija
52/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näitä ei ole enää sattunut.

Nykyisin poliisi on todella tehokas netissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi