Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä oikein löydätte lihaliemikuutioita? Kaupoissa on vain niitä litteitä palikoita

Vierailija
23.10.2025 |

Moneen hyvään reseptiin tulee lihaliemikuutio, mutta  mistä niitä oikein saa?? Olen käynyt läpi jo kaikki lähellä olevat kaupat, mutta kuutioita ei ole missään. Löytyy vain roppakaupalla niitä litteitä kantikkaita palikoita, jotka siis eivät ole kuutioita. Myyjätkään eivät ole osanneet auttaa, mistähän niillekin maksetaan 😠

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litteä palikka? Kuutiot liemitiivistehyllyssä?

No ei ole kuutioita hyllyssä, sanoinhan että olen etsinyt. Joissain paketeissa lukee joo kuutio, mutta kun avaa, eipä ole kuution muotoisia. Lukuisia paketteja mennyt hukkaan harhaanjohtavien tekstien takia. T. Ap

Vierailija
22/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on myrkkyä. eikö kannattaisi ihan itse maustaa mausteilla.

Aa siis kuutiot ovat jotain erityistavaraa? Ilmankos ei löydy, jos niissä on jotain myyntirajoituksia. Mikä niistä tekee ns. myrkkyä muihin liemikuutioaineksiin verrattuna? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat sellaista pehmeähköä, muovailtavaa massaa juuri sitä varten, että sinun kuuluu puristaa ne kuution muotoon ennen kuin heität ne kattilaan.

Miksi ne pitää heittää? 

Vierailija
24/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat sellaista pehmeähköä, muovailtavaa massaa juuri sitä varten, että sinun kuuluu puristaa ne kuution muotoon ennen kuin heität ne kattilaan.

Miksi ne pitää heittää? 

Se testaa osumatarkkuuttasi.

Vierailija
25/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika tätä uusavuttomuuden määrää. Eihän kaupoissa myydä suolaakaan hyppysellisittäin, vaikka resepteissä mitä lukisi. Joten leikkaa se palikka vaan kuutioksi, kuten muutkin tekevät!

Vierailija
26/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaliemikuutio on kyllä aika paljon. Missä sinä sitä ruokaa laitat, pihalla paljussako? 

Vierailija
27/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietis nyt vähän. Kuutio. KUUTIO. Eli 1 m x 1 m x 1 m. Ei tusinan paketti sellaisia nyt juuri mahdu perus kaupanhyllyyn. Menehän rautakaupasta tilaamaan kotiintoimituksena. 

Vierailija
28/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että kaupat myyvät myrkkyä.

Vierailija
29/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet palikka. Lihaliemisuorakulmaisiasärmiöitä kutsutaan kuutioiksi historiallisista syistä ja siksi, että se on helpompaa. Ketjussa on kuitenkin esitetty jo näppäriä niksejä kuutiomaisuuden palauttamiseksi, mikäli kovin ahdistaa.

Vierailija
30/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis eiväthän ne myykään kuutioita, sehän se tämän ketjun pihvi olikin :D Ja nyt selvisi syykin, ne ovat myrkkyä. Eli kannattaa varmaan mennä apteekista kyselemään. 

Vierailija
31/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuution ei tarvitse olla yhtä pitkä kaikkiin suuntiin.

Kuutio on säännöllinen heksaedri, jonka kaikki 12 särmää ovat yhtä pitkiä ja kaikki 6 tahkoa ovat neliöitä.

Vierailija
32/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet palikka. 

Ihminen on sitä mitä hän syö

Vierailija
33/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaliemikuutio on kyllä aika paljon. Missä sinä sitä ruokaa laitat, pihalla paljussako? 

Onko tää joku loisteputkineliön alter ego?

Vierailija
34/34 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis eiväthän ne myykään kuutioita, sehän se tämän ketjun pihvi olikin :D Ja nyt selvisi syykin, ne ovat myrkkyä. Eli kannattaa varmaan mennä apteekista kyselemään. 

Apteekissa varmaan kysyvät että onko reseptiä. Onneksi ap:lla on, montakin hyvää!