Mistä oikein löydätte lihaliemikuutioita? Kaupoissa on vain niitä litteitä palikoita
Moneen hyvään reseptiin tulee lihaliemikuutio, mutta mistä niitä oikein saa?? Olen käynyt läpi jo kaikki lähellä olevat kaupat, mutta kuutioita ei ole missään. Löytyy vain roppakaupalla niitä litteitä kantikkaita palikoita, jotka siis eivät ole kuutioita. Myyjätkään eivät ole osanneet auttaa, mistähän niillekin maksetaan 😠
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ne on myrkkyä. eikö kannattaisi ihan itse maustaa mausteilla.
Aa siis kuutiot ovat jotain erityistavaraa? Ilmankos ei löydy, jos niissä on jotain myyntirajoituksia. Mikä niistä tekee ns. myrkkyä muihin liemikuutioaineksiin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat sellaista pehmeähköä, muovailtavaa massaa juuri sitä varten, että sinun kuuluu puristaa ne kuution muotoon ennen kuin heität ne kattilaan.
Miksi ne pitää heittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat sellaista pehmeähköä, muovailtavaa massaa juuri sitä varten, että sinun kuuluu puristaa ne kuution muotoon ennen kuin heität ne kattilaan.
Miksi ne pitää heittää?
Se testaa osumatarkkuuttasi.
Voi hyvänen aika tätä uusavuttomuuden määrää. Eihän kaupoissa myydä suolaakaan hyppysellisittäin, vaikka resepteissä mitä lukisi. Joten leikkaa se palikka vaan kuutioksi, kuten muutkin tekevät!
Lihaliemikuutio on kyllä aika paljon. Missä sinä sitä ruokaa laitat, pihalla paljussako?
Mietis nyt vähän. Kuutio. KUUTIO. Eli 1 m x 1 m x 1 m. Ei tusinan paketti sellaisia nyt juuri mahdu perus kaupanhyllyyn. Menehän rautakaupasta tilaamaan kotiintoimituksena.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että kaupat myyvät myrkkyä.
Itse olet palikka. Lihaliemisuorakulmaisiasärmiöitä kutsutaan kuutioiksi historiallisista syistä ja siksi, että se on helpompaa. Ketjussa on kuitenkin esitetty jo näppäriä niksejä kuutiomaisuuden palauttamiseksi, mikäli kovin ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis eiväthän ne myykään kuutioita, sehän se tämän ketjun pihvi olikin :D Ja nyt selvisi syykin, ne ovat myrkkyä. Eli kannattaa varmaan mennä apteekista kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuution ei tarvitse olla yhtä pitkä kaikkiin suuntiin.
Kuutio on säännöllinen heksaedri, jonka kaikki 12 särmää ovat yhtä pitkiä ja kaikki 6 tahkoa ovat neliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet palikka.
Ihminen on sitä mitä hän syö
Vierailija kirjoitti:
Lihaliemikuutio on kyllä aika paljon. Missä sinä sitä ruokaa laitat, pihalla paljussako?
Onko tää joku loisteputkineliön alter ego?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis eiväthän ne myykään kuutioita, sehän se tämän ketjun pihvi olikin :D Ja nyt selvisi syykin, ne ovat myrkkyä. Eli kannattaa varmaan mennä apteekista kyselemään.
Apteekissa varmaan kysyvät että onko reseptiä. Onneksi ap:lla on, montakin hyvää!
No ei ole kuutioita hyllyssä, sanoinhan että olen etsinyt. Joissain paketeissa lukee joo kuutio, mutta kun avaa, eipä ole kuution muotoisia. Lukuisia paketteja mennyt hukkaan harhaanjohtavien tekstien takia. T. Ap