Moniko ehti tavata isoisovanhempiaan?
Minä ehdin yhden. Isoisän äidin. Olin niin nuori 70 luvun alussa etten oikein muista enää, harmittaa se.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että aika moni. Jos lasketaan sukupolveksi 25- 30 vuotta niin isoisovanhemmat ovat 75- 90 vuotiaita kun lapsenlapsenlapsi syntyy.
Tästä ketjustakin huomaa että aika harva. Ihmiset kuolivat ennen paljon nuorempina.
En tavannut äitini mummoa koska asui Kanadassa. Kävi Suomessa viimeisen kerran 60-luvun lopussa jolloin mun äiti oli lapsi. Mä olen syntynyt -79. Isoisoäiti kuoli -97 ja on haudattu Kanadaan.
En ehtinyt tavata kuin toisen ukkini ja molemmat mummut, toinen ukki kaatui sodassa.
Mulla oli yksi isoisoisä, mun pojalla neljä isoisovanhempaa. Kaikki em. kuolivat noin satavuotiaita.
Heheh, äidin isoäiti kuoli 1947 ja äidin isoisä 1907.
Isän puolelta kuolivat jo 1800-luvun puolella.
Itse syntynyt 1966.
Äitini äidin ehdin tavata alle kouluikäisenä muutaman kerran, asui toisella puolella Suomea ja oli aika sairas. En osannut oikein tehdä tuttavuutta. Muut isovanhemmat olivat jo kuolleet ennen syntymääni.
Vierailija kirjoitti:
Äitini äidin ehdin tavata alle kouluikäisenä muutaman kerran, asui toisella puolella Suomea ja oli aika sairas. En osannut oikein tehdä tuttavuutta. Muut isovanhemmat olivat jo kuolleet ennen syntymääni.
Joten edellistä sukupolvea en tietenkään ehtinyt tavata...
Olen tuntenut hyvin isoisoäitini. Myös äidin puolelta ukin äiti eli pitkään ja isä ei niin pitkään, mutta lapsuudessa vietin aikaa äidin puolen iso ja isoisovanhempien kanssa.
Meitä on ollut elossa samaan aikaan isoisoäitini, isoäitini, äitini, minä ja minun tytär eli viisi sukupolvea.
Isoisoäiti tosin kuoli kun tyttäreni oli alle vuoden eivätkä ehtineet tavata pitkän välimatkan takia.
Tulevaisuudessa niitä riittää kun lapsella 2 - 4 isää helposti.
Kaksi ehdin tavata, toisella olin hoidossakin lapsena. Aika vähän heistä kuitenkaan tiedän, hurjaa ajatella kuinka nopeasti ihminen katoaa ajan virtaan
Olen tavannut isoisoäitini ja oma poikani on tavannut mummoni.