Verkkopankkimaksamisen uudistus
Verkkopankkiin tulee kaikkiin maksutapahtumiin väite, ettei tilinhaltija ja tilinumero ole sama vaikka todellisuudessa on sama. Paljonkohan tämäkin maksu-uudistus on aiheuttanut hämminkiä. Tilinumero sekä maksunsaaja ovat täsmälleen oikeat, niin pankki ilmoittaa, ettei nämä pidä paikkaansa. Pankki saisi ilmoittaa minulle mikä sitten on oikea nimi ja tilinumero. Täydellinen floppi uudistus !
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
"Hauskinta" tässä on kun maksaa samassa pankissa oleville tileille, jolloin pankki itse on jo vuosikaupalla tarkistanut ja muuttanut saajan nimen omia tietojaan vastaavaksi. Esimerkiksi kun yhdellä yrityksellä on monta tiliä, ja pankki itse on tarkistanut ja muuttanut ne saajat, että tämä tilinumero on "Yritys Oy / Lisätieto 1" ja toinen tilinumero onkin "Yritys Oy / Lisätieto 2". Niin nyt uudistukseen jälkeen pankki herjaa, että tämä saajan nimi, jonka pankki itse muutti vastaamaan saajan nimeä sen omissa tiedoissa, ei vastaakaan saajan nimeä sen omissa tiedoissa.
Huh huh joo!
Juosten kustu koko uudistus. Ei viivakoodin lukumahdollisuutta vaan näppäilet joka ikisen numeron käsin ja jos nimi ei täsmää tilinumeroon niin ei kerrota miksi ei täsmää. Yhtään ei tiedä onko näppäillyn tilinumeron takana paikallinen vesilaitos vaiko joku Nigeian arpavoitto tyyppi.
Kaikki tällaiset uudistukset ovat hyviä, jotka vaikeuttavat huijarien toimia. Ei mitään haittaa laskun maksajalle, päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
ilmotti väärää nimeä, maksu meni silti perille
Omalla vastuulla urpo niinhän siinä pankin tiedotteessa lukee.Eli maksa vahinkossa väärälle tilinne hyvästi rahasi pankki ei ole siitä vastuussa kun et vihreää valoa usko.
Vierailija kirjoitti:
Juosten kustu koko uudistus. Ei viivakoodin lukumahdollisuutta vaan näppäilet joka ikisen numeron käsin ja jos nimi ei täsmää tilinumeroon niin ei kerrota miksi ei täsmää. Yhtään ei tiedä onko näppäillyn tilinumeron takana paikallinen vesilaitos vaiko joku Nigeian arpavoitto tyyppi.
Älä jauha paskaa viivakoodi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten aivan totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ihan hyvä uudistus.
Olisi oikein hyvä uudistus, JOS se toimisi!
Hyvinhän se näyttää toimivan.
Testi mielessä tein, oli ihan uusi laskunlähettäjä kaikki meni ok.
Op ilmoitti että nimi on lähes sama. Vaati toisenkin etunimen, sitten kelpasi olisi mennyt yhdelläkin eteenpöin kun vaan hyväksyy
Joo mun vuokraisännän nimikin oli vaihtunut kun ei kelvannut. Hyvä tietää näin kolmen vuoden jälkeen. Aivan naurettava paskasysteemi. Nimi pitää olla ISOLLA ja SUKUKIMI ETUNIMI, mitä hiton väliä oikeasti.
Minä keskeytin koko maksutapahtuman ja katson tilanteen uudelleen joku päivä. Yhtään maksua en laita eteenpäin ennenkuin olen laskuttajan kanssa keskustellut ja he saavat olla yhteydessä pankkiini puolestani, en tuhlaa yhtään aikaa tällaisen uudistuksen vuoksi, jos ei nimi ja numero täsmää, vaikka täsmää, en kyllä arvailemaan tai lottoamaankaan ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Joo mun vuokraisännän nimikin oli vaihtunut kun ei kelvannut. Hyvä tietää näin kolmen vuoden jälkeen. Aivan naurettava paskasysteemi. Nimi pitää olla ISOLLA ja SUKUKIMI ETUNIMI, mitä hiton väliä oikeasti.
Niin samahan se on oletko wi..u lena vai LEENA,mitä väliä sillä on.
Pitäisi saada siihen vielä ääni joka huutaisi ,saata...n idiootti koitahan nyt edes vähän saada hommaan jotakin tolkkua, myöskin nettikamera olisi hyvä joka tutkisi oletko tarpeeksi tajuissa maksamaan laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspojen digitalisointi chatboteilla osui kyllä kreivin aikaan, voin kuvitella millaista tuubaa olisi olla puhelinaspassa töissä pankissa nyt kun tuo maksun nimivahvistus tuli voimaan.
Sinne soittelisi päivittäin puoli miljoonaa ärtynyttä eläkeläistä jotka luulevat että heidän järjestelmiinsä on tunkeuduttu tai joku yrittää viedä heidän rahojaan kun nimi ei täsmää.
Pankin kuuluu olla niin valveutunut, että osaa heittää asiakkaalle ne oikeat nimet ja tilinumerot mikäli laskussa olevat ei pankille kelpaa. Se on jumalauta heidän työtään, eli voisivat tehdä jotain muutakin kuin kaupata rahastoja.
Ei ne nyt mitään selvännäkijöitä ole.
Kun laskussa lukee maksun saajana Kirkkonummen kunta/Vesi, tilinomistaja on oikeasti KIRKKONUMMEN KUNTA.
HSY:lle menee maksu HSY Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä
Asiakaspalvelu on siirretty Ropo Suomi Oy:lle, missä asiakaspalvelija ei tiedä tarkkaa nimeä tilinomistajalle.
Että semmoista tällä kertaa.
Tosi kiva, kun numero on eri. Kun maksaa Minna Möttöselle. Niin on toki ihan täysin eri henkilö, kuin Minna Susanna Karoliina Eframintytär Möttönen.
Koitin siirtää omalta S-pankin tililtäni Nordeaan. Tuli ilmoitus, että väärä henkilö. Kun ei sitä hemmetin toista nimeä TIETENKÄÄN joka paikassa ole.
Eikä varsinkaan jos maksaa jollekin torimyyjälle tms kauppiaalle facebookissa tai muualla.
Ei ihan loppuunharkittu uudistus tosiaankaan
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa e-laskuiksi niin problem solved.
E-laskuksi satunnaiset nettikirppisostokset?
Uudistus sinänsä varmaan ihan OK, mutta ei se nyt jumalauta niin voi mennä, että pankki hyväksyi 2 viikkoa sitten juurikin samat maksunsaajat ja tilinumerot mutta tänään ei, vaan ehdottaa että väärin meni, vastuu on minun. Jokin tässä uudistuksessa meni pieleen, siis käytännön kannalta. Olen laittanut täydellisen oikean nimen ja edelleen pankki ei tunnista maksua samalle yritykselle ja samalle tilinumerolle kuin 2 viikkoa sitten. Jos kirjoitan siihen Ankkalinna Oy, pankki väittää, että ei se noin mene, se menee näin Ankka-Linna Oyj, jaa.