Tuntuu että mies näyttelee koko ajan
Olen ollut mieheni kanssa kauan, ja monta vuotta meillä meni hyvin. En osaa sanoa, milloin minusta alkoi tuntua että jokin on "off". Silmäni ovat nyt kuitenkin auenneet sille, että mieheni vaikuttaa jotenkin näyttelevän melkein koko ajan. Esimerkiksi lastemme kanssa moodi on joko hauskuuttaja, joka laittaa kaiken leikiksi, tai opettaja. Sellaista normaalia rentoa jutustelua heillä ei oikeastaan ole. Hänen naurunsakin kuulostaa epäaidolta. Samoin hänen itkunsa, jos hän joskus itkee. Tunneälyä hänellä ei juurikaan ole. En osaa sanoa, onko hän ollut tällainen aina. Ehkä olen pystynyt tämän huomaamaan vasta kun olen etääntynyt hänestä muutenkin. En tunne häneen mitään yhteyttä enää.
Mies olisi valmis menemään pariterapiaan, mutta ei koe tarvitsevansa mitään muuta terapiaa. Minä taas en usko että pariterapiasta olisi tässä tilanteessa edes hyötyä. En ole miehelle sanonut näistä havainnoistani mitään, koska en halua kuitenkaan häntä loukata eikä sanoja saa ikinä takaisin. Ja ehkä hän kieltäisi kaiken. Välillä epäilen itseäni ja mietin että ylitulkitsenko häntä. Vai olenko itse epänormaali?
Jos olen oikeassa, mistä voi olla kyse? Olisiko joku ollut samassa tilanteessa?
Kommentit (9)
Hanki jotain muuta sisältöä elämääsi kuin nämä tönköt tarinat
0/5
Onkohan tuo kuinkakin yleistä miehille..
Tuohan on vasta alkua, kokeile tuntea sitä että tämä koko paska on kosmista näytelmää.
ATTENTION CITIZEN!
This is the Central Intelligentsia of the Chinese Communist Party. YOUR INTERNET ACTIVITY HAS ATTRACTED OUR ATTENTION. DO NOT DO THIS AGAIN! If you do not comply, more Social Credits ( -11115 Social Credits ) will be subtracted from your profile, resulting in the subtraction of ration supplies. (You'll also be sent into a re-education camp in the Xinjiang Uyghur Autonomous Zone.) Glory to the CCP!
Vierailija kirjoitti:
Yrität siis yleistää???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrität siis yleistää???
Ei kun musta tuntuu välillä samalle..
Narsistit ainakin vetävät teatteria tunteillaan ja ovat kaveripiirin hauskuuttaja ja kotona vaimolle hirviöitä, mutta et nyt mainitse muita narsistisia piirteitä, niin ei taida olla tästä kyse. Jospa hän ei vain osaa olla lasten kanssa ja on sosiaalisesti kömpelö, vetää jotain ihme noloa roolia luullen, että näin pitää lasten kanssa olla eikä näe sitä itse. Onhan se ärsyttävää puolisona huomata, että mies vetää tuollaista hölmöä roolia eikä ole tietoinen siitä itse.
Kyllähän me sinänsä esitämme kaikki rooleja elämässämme. Työminä esittää esim. sitä työroolia. Mutta se kuuluu asiaan toisin kuin miehesi käytös. Kuulostaa, että tunteet ovat ainakin sinun puoleltasi viilentyneet ellei lähes kuolleet. Miehelle pitää kuitenkin antaa vähintään mahdollisuus muuttaa käytöstään. Pakkohan sinun on asia esiin ottaa. Sano, että lopettaa roolin vedon lasten kanssa ja on oma itsensä vaan.
Eiköhän tuossa ole kyse siitä, että olet alkanut inhota miestäsi jostain syystä, ja näet kaikki hänen tekemiset ja olemiset vääristyneinä ja negan kautta. Lisäksi kaikki ihmiset esittää rooleja muille ihmisille, ei kukaan pysty olemaan täysin oma itsensä muuten kuin yksinään.