Osta halpakahvia
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan kahvini papuina ja jauhan. Toissapäivänä tuli just 3 kg papuja. Riittää joksikin aikaa.
Mitäh!!!
Onko todellakin ihmisiä, jotka eivät itse paahda (tai siis paahdata kotibaristallaan) oman plantaasin kahvipapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon kahvia maun, en hinnan perusteella. En joisi juhlamokkaa vaikka se maksaisi 2 euroa.
Laatu korvaa määrän. Ja ikääkin alkaa tulla niin, että iltapäivällä juotu kahvi häiritsee unta, joten pari kuppia laadukasta kahvia, josta itse tykkään ei vie minua vararikkoon.
Ei 3€ ja 20€ kahvilla niin isoa eroa ole.
20 e kahvipaketti on kuin Rolex kellona. Joillekin tärkeä tai jopa välttämätön. Persoonan rakenneosana lähinnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon kahvia maun, en hinnan perusteella. En joisi juhlamokkaa vaikka se maksaisi 2 euroa.
Laatu korvaa määrän. Ja ikääkin alkaa tulla niin, että iltapäivällä juotu kahvi häiritsee unta, joten pari kuppia laadukasta kahvia, josta itse tykkään ei vie minua vararikkoon.
Tai haluaisin korjata, että en _ostaisi_ juhlamokkaa. Tarjoiltuna esim kylässä tietenkin joisin kitisemättä.
Höpö höpö taas. Teimme testin, hankimme 5 eri kahvia ja eroa maussa tuskin huomasi. Enemmän vaikutti porojen määrä suhteessa vesimäärään.
"Olen niin uniikki lumihiutale etten hanki kahvia, joka on Suomen suosituinta, Katsokaa nyt kaikki mua!"
Yleensä kaikki suomessa myytävä kahvi on ihan hyvää kunhan katsoo että paahtamisesta on alle kuukausi aikaa. Sellaisen paketin löytäminen kaupasta onkin taas haastavampi homma, jonka takia kannattaa suosia pienpaahtimoita.
Miten kukaan voi juoda 2-3 pakettia viikossa ? Ei ihme että kahvi kallista. Siis satanen kuussa kahviin.
Ostin tänään puolen vuoden kahvit paikallisesta Prismasta hintaan 3,45€, siis yhteensä, eli siis kolme puolen kilon pakettia XTRA kahvia 1,15€ kipale. Vieressä oli Juhla-Mokka tarjouksessa 6,45e. Ei tarvinut kauaa miettiä kumpaa otan, nimittäin olen kyseistä XTRA kahvia juonut jo useamman vuoden. Köyhän kannattaa totuttaa itsensä halpoihin tuotteisiin. Itse asiassa XTRA kahviin totuttelemiseen, ei mennyt edes kauaa. Yks paketti riitti ja sen jälkeen olen käyttänyt sitä vakkariin ja sikäli toi 1,15€ tarjous osui kuin nappi silmään.
Meillä menee paketti 8-10 päivää. Elikkä noin euron verran päivässä. Juhlista käytetään. Ei ole kallista.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voi juoda 2-3 pakettia viikossa ? Ei ihme että kahvi kallista. Siis satanen kuussa kahviin.
Mulla kestää paketti vähintään kaks kuukautta. Juon joka ainut aamu mukillisen ja se on siinä, eli yksi muki päivässä riittää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai haluaisin korjata, että en _ostaisi_ juhlamokkaa. Tarjoiltuna esim kylässä tietenkin joisin kitisemättä.
Höpö höpö taas. Teimme testin, hankimme 5 eri kahvia ja eroa maussa tuskin huomasi. Enemmän vaikutti porojen määrä suhteessa vesimäärään.
"Olen niin uniikki lumihiutale etten hanki kahvia, joka on Suomen suosituinta, Katsokaa nyt kaikki mua!"
Ja mitähän kahveja teidän testissä oli?
Joku Juhla Mokka ja KultaKatriina on keskenään ihan yhtä kitkeriä.
Jostain syystä suomalaiset pitää vaaleapaahtoisista kahveista ja kuvittelevat tummapaahdon tarkoittavan kitkerää, vaikka asia on ihan päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän kahveja teidän testissä oli?
Joku Juhla Mokka ja KultaKat
Suomalaiset pitävät vaaleasta paahdosta siksi että niin saadaan parasta kahvia. Muualla maailmassa ollaan vasta muutama vuosi sitten alettu heräilemään tähän faktaan, ja maailmalla onkin nykyään kovaa huutoa "nordic roast" kahvit. Italialaisista kitkeristä myrkyistä ei kannata edes puhua kahvina.
En osta kumpaakaan vaan pienpaahtamokahvia. Laadukas kahvi on sellaista mistä en tingi.
Vierailija kirjoitti:
menen lidliin sitten kun siellä on palveleva lihatiski, sekä tunnettuja tuttuja brändejä.
Ja kiitos ei kiitos halpiskahvit, meille maistuu nuo kaupunkikahvit.
Mutta on se Lidl halpa, taas tänään kävin. Meni rahaa 5,80€. Käyn lähes joka kuukausi ja joskus on kyllä mennyt rahaa yli kymppikin.
Typerää maksaa kahvista ylihintaa kun halvempi on yhtä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Typerää maksaa kahvista ylihintaa kun halvempi on yhtä hyvää.
En ole vielä Lidlin Emiliaa maistanut koska sitä ei ole ollut saatavilla kun siellä olen asioinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah! Niin kuin joku kahvi olisi muka hyvää. No, ei ole. Kaikki samaa pahanmakuista kusta. Juoda pitää, kun on tottunut näin lapsesta asti tekemään. Ei muuten aamusta oikein herää. Mutta ns. "Hyvää kahvia" en ole vielä koskaan maistanut ja montaa merkkiä olen kokeillut ja saanut maistaa. Kaikki olleet yhtä työni samaa lehmän kusta.
juotko useinki kusta, kun tiedät miltä se maistuu
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kahvinjuonnin kokonaan, niin eipä tarvitse ostaa halpaa eikä kallista. Nyt juon vain vihreää teetä ja yrttihaudukkeita. Unen laatu parani 100%.
t. mielisairas vihervassarilättäpilu
"Suomalaiset pitävät vaaleasta paahdosta siksi että niin saadaan parasta kahvia. Muualla maailmassa ollaan vasta muutama vuosi sitten alettu heräilemään tähän faktaan, ja maailmalla onkin nykyään kovaa huutoa "nordic roast" kahvit. Italialaisista kitkeristä myrkyistä ei kannata edes puhua kahvina."
Jaa, että sellainen kahviasiantuntijan lausunto. Totuushan on, että suomalaiset ovat vasta viime vuosina oppineet juomaan kahvia, joka on paahdettu kypsäksi. Sitä keskipaahtoa kun on juonut ensimmäisen paketin, niin näitä vaaleita kaiken hapokkaimpia ei siedä enää ollenkaan. Se on todellakin niin päin, että tumma paahto, jossa maku on voimakas, niin se on vähiten kitkerä.
" Mitään markettikahvia en todellakaan suuhuni ota" ihmisistä 95% ei erottaisi Emiliaa omista high end laatukahveistaan sokkotestissä.