Tilasin työn pikku firmalta, maksun kanssa ongelmia
Tarkistin firman tiedot ja ihan näyttää olevan virallinen firma ja kelpaa kotitalousvähennykseen verosivuilla.
Kun työ oli tehty, yrittäjä vaati käteismaksua, olisi antanut kuitin. Mulla ei ollut sellaista summaa käteisellä. Sain firman tilinumeron ja maksu oli tehtävä heti, koska niin oli kuulemma sovittu. Sitä ei kyllä lue sopimuksessa.
Voin sen kuitenkin heti maksaa mutta pankin sivuilla tulee teksti ettei tilinumero ja firman nimi vastaa toisiaan. Ja, jos jatkan, ei ole varmuutta, että maksu menee firmalle. Soitin yrittäjälle joka sanoi että menee kyllä oikein, maksa vaan. Firmassa on vain kaksi työntekijää.
Uskaltaako maksaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se maksu mene edes läpi, jos nimi ja tilinumero eivät vastaa.
Noin se on suunniteltu, mutta kun se ei toimi. Tilin haltija pystyy itse ohittamaan tuon turvatoimen ja niin täytyykin tehdä, kun tämä homma ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäänhän ei ap:tä estä nostamasta rahaa pankista ja sitten voi käydä heti maksamassa laskun käteisellä ja kuittia vastaan.
Monilla yrittäjillä on tiukkaa näinä aikoina.
Joidenkin mielestä asiakkaat ovat olemassa yrittäjiä varten. Ehkäpä niiden huonommin menestyvien yrittäjien mielestä?
Kyseessähän on joko huijaus tai vähintään veronkierto. Pistä ap vinkkiä sinne verottajalle.
Hyvä tipsi. Ihan ehdottomasti pitää käräyttää. Saadaan taas yksi firma konkkaan lisää. Suomi nousuun!!!!!!
Veronkiertäjät eivät edistä taloutta ja vähentävät rehellisten yrittäjien työtä. Todellakin käräytys ja Suomi ja verotulot nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Toi firman nimen ja tilinumeron vastaavuus on hyvä uudistus, mutta ihan täysi soppa. Kun yritys on opittu arkikielessä tuntemaan jollakin yleisellä nimellä, niin se virallinen nimi voi olla jotain aivan muuta tai jokin aputoiminimi. Maksu menee oikeaan paikkaan, mutta verkkopankki herjaa asiasta.
Herjaa mulla myös kun verkkopankkiin itse luodussa valmiissa maksupohjassa on saajan nimi hiukankin erilainen kuin laskuttajan/saajan virallinen nimi, esim DNA vs. DNA Oyj. Antaa ilmoituksen että "saajan nimi on LÄHES sama". Yksityishenkilölle maksupohjan kautta tehdyssä tilisiirrossa herjaa samaa kun pohjassa ei olekaan saajan koko nimeä vaan esim. Pirkko Pirteä tämän koko nimen Pirkko Irmeli Pirteä sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se maksu mene edes läpi, jos nimi ja tilinumero eivät vastaa.
Menee. Vaikka siitä tulee herja, aina voi valita: Luo maksu (tai miten se nyt kunkin pankissa ilmaistaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäänhän ei ap:tä estä nostamasta rahaa pankista ja sitten voi käydä heti maksamassa laskun käteisellä ja kuittia vastaan.
Monilla yrittäjillä on tiukkaa näinä aikoina.
Joidenkin mielestä asiakkaat ovat olemassa yrittäjiä varten. Ehkäpä niiden huonommin menestyvien yrittäjien mielestä?
Kyseessähän on joko huijaus tai vähintään veronkierto. Pistä ap vinkkiä sinne verottajalle.
Hyvä tipsi. Ihan ehdottomasti pitää käräyttää. Saadaan taas yksi firma konkkaan lisää. Suomi nousuun!!!!!!
Yrittäjien joukossa on todella vähälahjaisia porukkaa. Firman ja omat rahat menee sekaisin ja verot unohtuu maksaa. Eläkettäkään ei tietenkään itselle makseta. Samalla kuitenkin ollaan olevinaan joku talouden selkäranka.
Siis onko sinulla lasku vai pelkkä tilinumero?
Ilman laskua et tietenkään maksa mitään mihinkään random-tilinumeroon. Jos sulla on lasku missä on asiallinen alv-erittely, yrityksen tiedot (y-tunnus, osoite tms) ja muut lakisääteiset tiedot samoin kuin tilaussopimuksessa, voit maksaa. Sopimus, lasku ja pankin tiliote riittävät kyllä kuitiksi, jos jostain syystä et pyynnöstä huolimatta sellaista saisi.
Yrittäjä ei halua maksua Mobile Paylla, koska ko. maksutapa vetää firmoilta välistä n. 4% alvillisesta hinnasta (eli yrittäjälle jäävästä osuudesta vielä enemmän) vaikka kuluttajille onkin ilmainen. Pankkiuudistus on susi, se ei ole yrittäjän vika. Lasku pitää toki saada kaikkine asianmukaisine tietoineen.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjä ei halua maksua Mobile Paylla, koska ko. maksutapa vetää firmoilta välistä n. 4% alvillisesta hinnasta (eli yrittäjälle jäävästä osuudesta vielä enemmän) vaikka kuluttajille onkin ilmainen. Pankkiuudistus on susi, se ei ole yrittäjän vika. Lasku pitää toki saada kaikkine asianmukaisine tietoineen.
Kaikkein vähiten se on asiakkaan vika. Se lasku sitten korjataan sellaiseksi, että saajan nimi on sama kuin pankin järjestelmissä tai pyydetään pankkia vaihtamaan tilin haltijan nimi. Kun homma selvitetään nyt, niin ei tarvitse kenenkään enää jatkossa arpoa.
Mulla oli kaikki (KAIKKI) ostopalvelujen paperilaskut mapissa maksupäivän mukaisessa järjestyksessä. Eikö teillä ole?
Nyt kun on monessa paikassa siirrytty sähköiseen laskutukseen, laskutustiedot on siellä verkkopankissa, johon olen ne laskut tilannut. Eli ne on myös siellä. Viittä vuotta vanhemmat paperilaskut silppuan. Onhan mulla niistäkin edelleen kuitti tallessa siellä verkkopankissa.