Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan olla masentunut.

Vierailija
23.10.2025 |

Kerron vähä itsestäni noin 40 v mies asun Vantaalla ja  taidan olla masentunut. On kaikenlaista ongelmaa elämässä, tuntuu että olen kuopassa, lähdetään hyvistä asioista on vakituinen työ missä viihdyn ja se on hyvä, mutta kaikkee ongelmia olen tehnyt elämässä ja tuntuu pahalta miks on niin käynyt, juon paljon alkoholia melkein joka vloppu. Mulla on huonoja kavereita jotka juo paljon, mä olen heittänyt niitä pihalle ja tuntuu ettei ole ollenkaa kavereita enään. No on ollut peliongelmia ja hävinnyt tuhansia euroja, olen velkakierteessä ja velka ei lyhene, velkaa 45 tuhatta, ulosotossa en ole. No kaikenlaisia mt ongelmia on, ihmiset ei enää jaksa minua, seurustelen kyllä ja se hyvä mut koen olevani ulkopuolinen ja vähän yksin. Olen pitkä mutta kaljuuntunut ja kaljamaha en ole, on sanottu et ota itseäs niskasta kiinni ja muuta ittees ja tee asioille jotain, no on aika vaikeeta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ensimmäisenä se alkoholin lipittäminen, se sotkee sun aivokemiat pahasti, ja aiheuttaa just masennusta. 

Se on mulle vaikeeta kun se on ongelma olen tehnyt sitä jo vuosia ja vuosia

Totta kai se on vaikeeta. Ei sun ongelmaan ole mitään ihmepilleriä joka parantaisi kaikki sun ongelmat. Ihan itse niitä pitää alkaa ratkaisemaan. Mene A-klinikalle saamaan apua.

Vierailija
22/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tämä vuodenaika. Osta vaikka pienet värivalot. Hienoa jos on seurustelukumppani. Auttaisiko vertaistuki, vaikka A-kilta, AA tai al-anon. Älä anna juoppojen vetää sua mukaansa. Jos harrastaa liikuntaa parhaimmillaan tulee niin hyvä olo ettei halua pilata sitä viinamyrkyllä. Reipas puolen tunnin kävelylenkki. Tai kuntosali tai uimahallin poreisiin lillumaan. Piristyksen ei tarvi olla mitään suurta ja kallista vaan vähän vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vain itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
24/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat vain itseäsi niskasta kiinni.

Yritän välillä mut sit työt uuvuttaa ja väsyy niin en jaksa.

Vierailija
25/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on tämä vuodenaika. Osta vaikka pienet värivalot. Hienoa jos on seurustelukumppani. Auttaisiko vertaistuki, vaikka A-kilta, AA tai al-anon. Älä anna juoppojen vetää sua mukaansa. Jos harrastaa liikuntaa parhaimmillaan tulee niin hyvä olo ettei halua pilata sitä viinamyrkyllä. Reipas puolen tunnin kävelylenkki. Tai kuntosali tai uimahallin poreisiin lillumaan. Piristyksen ei tarvi olla mitään suurta ja kallista vaan vähän vaihtelua.

Mä käyn lenkeillä mutta ei se auta minua.

Vierailija
26/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta ensimmäisenä se alkoholin lipittäminen, se sotkee sun aivokemiat pahasti, ja aiheuttaa just masennusta. 

Se on mulle vaikeeta kun se on ongelma olen tehnyt sitä jo vuosia ja vuosia

Totta kai se on vaikeeta. Ei sun ongelmaan ole mitään ihmepilleriä joka parantaisi kaikki sun ongelmat. Ihan itse niitä pitää alkaa ratkaisemaan. Mene A-klinikalle saamaan apua.

Olen sitä miettinyt ja miten hoidan velkaani en tiedä.

Vierailija
27/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain että olen kuopassa, varmaa se liikunnan lisääminen ja alkoholin vähentäminen olisi nyt numero 1 

Vierailija
28/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli, onko tämä nyt joku joka jauhaa täällä täyttä sontaa joka päivä vai oikea aloitus?

Tämä on se palstajulkkis Allu.

Vierailija
29/29 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkki kiinni ja vapaaehtoishommiin harrastuksena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi