Siis mistä näille kansanedustajille oikein maksetaan?!
Koululainen kysyy videolla Keskisarjalta, meneekö työ vapaa-ajan päälle.
No, sanoisin ennemmin niin, että vapaa-aika menee töiden päälle. Täällä on aika vähän mitään hyödyllistä tekemistä. Tänään jos mä tulin taloon yhdeksältä ja lähden neljältä, niin siitä ajasta mä oon ehkä pari tuntia kuntosalilla, yhden tunnin kävelyllä hautausmaalla, ja senkin ajan, mitä mä istun valiokunnissa ja täysistunnossa, niin kirjoittelen jotakin historiajuttua, joka ei liity eduskuntaan, Keskisarjaa paljastaa.
Minun mielestäni on ihan väärin, jos joku kansanedustaja valittaa, että hänellä on liikaa töitä. Tämä on aika vähätöinen paikka verrattuna ulkomaailman oikeisiin töihin, Keskisarja päättää.
Kommentit (21)
Persujen kansanedustajille lähinnä siitä, että kertoilevat satuja ja painelevat äänestyksissä niitä nappeja, mitä Kokoomus käskee
Nykyisille maksetaan Suomen alasajosta.
Pitäisköhän aloittaa keskustelu siitä, montako kansanedustajaa oikein tarvitaan, kun kaikille ei näköjään riitä töitä?
Tuntiperusteinen palkka pitäisi näilläkin olla
Tehtyjen päätösten perusteella kyllä helppo uskoa tuo paneutumisen aste.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän aloittaa keskustelu siitä, montako kansanedustajaa oikein tarvitaan, kun kaikille ei näköjään riitä töitä?
100 ehdoton maksimi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntiperusteinen palkka pitäisi näilläkin olla
Tulos tai ulos.
Kiva tietää, että verorahoillani kustannetaan keskisarjan kävelyjä hautausmaalla. Kannustaa käymään kyllä töissä.
Eihän niille työstä makseta vaan siitä, että ovat onnistuneet huijaamaan keskimäärin 5000 äänestäjää. Jokainen voi tykönään seuraavissa vaaleissa kokeilla, miten helppoa tai vaikeaa se on.
Teemulle pisteet tästäkin, että kertoo suoraan, millaista löysäilyä tuo "eduskuntatyö" useimmilla on.
Nämä samat tyypit sitten valittaa työttömistä? Itse elävät niillä samoilla verorahoilla eivätkä näköjään edes tee mitään!
Teuvokin oli sitten useamman vuoden eu:ssa ja valitteli jälkeenpäin Suomessa, että pitkiä päivät oli siellä, ei mitään tekemistä. Että mieluummin teen kotisuomessa metsurin hommia! Mitä hittoa se siellä edustajana edes oli jos ei miellyttänyt?? Money talks and so on...
Keskisarja ja muut on myös eduskunnassa vaan rahan takia.
Ja eduskunnasta poisjäädessä sopeutumisraha 3000-4000 euroa kuussa.
No ek, on tehnyt valmiit ohjelmat, äänestää niiden mukaan jos ja kun kuntosalilta ehtii paikalle.
Olisi kohtuullista että ennen äänestystä olisi tentti, mistä pitäsi päästä läpi, että saa äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Puolet veke koko sakista, ei tarvita sellaista mitä oli 100 vuotta sitten
Kuvitellaan että meillä olisi firma nimeltä Oy Suomi Ab. 200 työntekijää yhteensä. Firman eri osastot olisi kuin puolueet nyt.
Jos firmassa riideltäis, kiusattais, haukuttais ja puhuttaisiin työkavereista yhtä paljon paskaa kuin kansanedustajat tekevät, oltaisiin ekana vuonna konkurssissa.
Se on kumma juttu että oikeissa työpaikoissa on kaiken maailman eettiset ohjeet, miten puhutaan toisille ja miten käyttäydytään ym, mutta eduskunnassa ei moisia ole. Joka Jampan tärkein tehtävä on keksiä työkavereista jotain mahdollisimman törkyä tai päästä näpäyttämään virheistä.
Eduskunta säätää lait. Elämä olisi aika lailla toisenlaista jos meillä ei olisi lainkaan lainsäädäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu, onko se kaikilla muillakin tuollaista? Tuollaista lusmusakkia meidän verorahoilla sitten elätetään?
Kyllä, se on juuri tuota. Kansanedustajathan eivät edusta kansaa, vaan sitä paskaa puoluettaan, siitä pitää huolen puoluekuri/ryhmäkuri. V*tuttaa maksaa veroja, koska niillä elätetään näitä rikkaita päättäjiämme.
Voi v*ttu, onko se kaikilla muillakin tuollaista? Tuollaista lusmusakkia meidän verorahoilla sitten elätetään?