Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvantappaja ei jäänyt lastensuojelun haaviin?

Vierailija
22.10.2025 |

Synnyttikö edes sairaalassa? 

Vai miten on mahdollista että mikään ei herättänyt viranomaisten ja terveydenhuollon huolta, jos oli normaalissa neuvolaseurannassa?! 

Vai onko meillä terveydenhuollon säästöt menneet jo niin pitkälle, että neuvolassa ei seurata eikä lasuja tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vakavasti masentunut lapsen syntymän jälkeen enkä jäänyt mihinkään "haaviin" vaikka pyysin itselleni apua (jota en saanut). En muista muutamasta ekasta kuukaudesta mitään, yksinäni yritin vaan selviytyä koliikkivauvan kanssa ja vieläkin ihmettelen miten selvittiin kumpikin hengissä.

Sama. Kyllä ihan yksin sait pärjätä. Jos menit jotain sanomaan, niin enemmän vaan syyteltiin ja syynättiin. Tukea sen sijaan ei tullut mihinkään.

Mikä luulet olevasi, että sinua olisi pitänyt ymmärtää joka käänteessä. Rahaa ja peruspaketin olet yhteiskunnalta saanut. Lisää vaan olisi muiden pitänyt sinua huoltaa. Ei se kuule niin mene, että te lapsinenne olette niin tärkeitä, ettei muilla ihmisillä ole enää väliä.

Vierailija
22/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasuja tehdään niin paljon ettei lastensuojelu ehdi perehtyä tapauksiin. Yli 200.000 lasun joka vuosi ja määrä kasvaa lisäksi useamman kymmenen prosentin vuositahtia. Harvoin ehditään edes tehdä tarkastusta perheen kotiin vaan homma saattaa olla ohi pelkällä puhelinsoitolla.

JÄrjetön määrä lasuja joista osa aiheettomia ja osa suorastaan kiusantekoa. Lastensuojelu saa p:aa niskaan jos puuttuu aiheetta, jos ei puutu aiheesta tai jos tutkii onko aihetta. perhe-elämä on sillä tavoin suojattua ja suojassa katseelta, ja ja on hyin tunnepitoinen juttu jos vanhemmuuteen puututaan tai sitä arvostellaan. 

Siinä muutama syy miksi ei ehkä jäänyt haaviin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin vakavasti masentunut lapsen syntymän jälkeen enkä jäänyt mihinkään "haaviin" vaikka pyysin itselleni apua (jota en saanut). En muista muutamasta ekasta kuukaudesta mitään, yksinäni yritin vaan selviytyä koliikkivauvan kanssa ja vieläkin ihmettelen miten selvittiin kumpikin hengissä.

Sama. Kyllä ihan yksin sait pärjätä. Jos menit jotain sanomaan, niin enemmän vaan syyteltiin ja syynättiin. Tukea sen sijaan ei tullut mihinkään.

Sama. Mulla oli alle 2-vuotias ja vastasyntynyt, joita hoidin yksin. Mursin jalkani ja sitten vasta haastavaa olikin. 

Kaksi vaippaikäistä ja kainalosauvat. Mies ei selviytyisi siitä. Minä selvisin, söin masennuslääkkeitä (jotka ei auttaneet).

Lapsetkin, kumma kyllä, jäivät eloon. 

Vierailija
24/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää minkälainen elämä tuolla vauvalla olisi ollut ellei olisi kuollut

Vierailija
25/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään vauva-ajasta. Vain sen, että halusin kuolla ja olisin voinut tappaa.

Lähinnä naapurit, jotka mekastivat ja polttivat ketjussa. Ei voinut tuulettaa kun tuli joka ikkunasta savut. Ei voinut nukuttaa vauvaa ulkona. 

Vierailija
26/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä luulet olevasi, että sinua olisi pitänyt ymmärtää joka käänteessä. Rahaa ja peruspaketin olet yhteiskunnalta saanut. Lisää vaan olisi muiden pitänyt sinua huoltaa. Ei se kuule niin mene, että te lapsinenne olette niin tärkeitä, ettei muilla ihmisillä ole enää väliä.

Miesvauva on se ainoa vauva, jota pitää paapoa. Awwwww!

Ja seuraavaksi hiukan synnytyspakotusta ja sun lisääntymisulinaa pallit sinisinä, eiköstä.

Vierailija
27/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortti on murha

Totta. Abortti on murha, samalainen murha kuin tämäkin.

Huvittavaa, että abortin kannattajat parkuvat jos abortti tehdään kohdun ulkopuolella:D

Tästä parkuu lähinnä viranomaiset. Laki kieltää tämän

Vierailija
28/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasuja tehdään niin paljon ettei lastensuojelu ehdi perehtyä tapauksiin. Yli 200.000 lasun joka vuosi ja määrä kasvaa lisäksi useamman kymmenen prosentin vuositahtia. Harvoin ehditään edes tehdä tarkastusta perheen kotiin vaan homma saattaa olla ohi pelkällä puhelinsoitolla.

Kertoo meidän pienestä kansasta nää määrät. Tää kansa on aivan järkyttävän pahoinvoiva

Vierailija
29/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen nainen on opiskellut lähihoitajaksi ja työskennellyt hoitoalalla. Luultavasti hänet on mielletty liian hyväkuntoiseksi ja toimintakykyiseksi jos on pystynyt opiskelemaan ja työskentelemään säännöllisesti.

Ei kuitenkaan valmistunut lähihoitajaksi.

Vierailija
30/30 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista mitään vauva-ajasta. Vain sen, että halusin kuolla ja olisin voinut tappaa.

Lähinnä naapurit, jotka mekastivat ja polttivat ketjussa. Ei voinut tuulettaa kun tuli joka ikkunasta savut. Ei voinut nukuttaa vauvaa ulkona. 

Miksi Suomessa ei koskaan osata ilota ja nauttia elämästä sellaisenaan? Tää kansa on jotenkin niin sairas kun iloisista asioista mennään huonoon kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi