Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko toimeentulotuki tulee laskemaan ensi vuonna?

Vierailija
22.10.2025 |

Oliko siihen perusosaan luvassa jokin parin prosentin nosto ja sitten taas Orvon suunnittelema 5 prosentin lasku? Eli, kun on nyt saat kahden hengen aikuistalouteen n. 300 euroa, pienenisiköhän tuo ehkä kympin verran? 

Vuokra on nousemassa 40 euroa, eli ehkä viisikymppiä vähemmän joka kuukausi muuhun, siis ruokaan? 

Joko muut olette pähkäilleet noita? Juu, ja töihin me kuusikymppiset ollaan varmasti heti valmiita, kun kutsu käy.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulliset luvut selvinnevät vasta loppuvuodesta. Kurjistaminen jatkuu. 

Vierailija
2/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Teen pimeitä töitä ja tienaan vuoden aikana joku 8000 euroa kuten tänäkin vuonna. Olen noin 8900 euroa tienannut käteen tänä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nousee" ensin korotuksen myötä noin 3 euroa jonka jälkeen tulee kolmen prosentin pudotus eli noin 20 euroa.

Eli käytännössä laskee 17 euroa ja koko korotus on täyttä silmänlumetta.

Vierailija
4/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että tuon ikäiset elävät tukien varassa?

Vierailija
5/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voitkin maksaa maksakirroosileikkaukset ja sytostaattihoidot aivan itse. 238000e lasku lähetetään suoraan sinulle ilman Kela-korvausta 14pv maksuajalla.

Vierailija
6/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voitkin maksaa maksakirroosileikkaukset ja sytostaattihoidot aivan itse. 238000e lasku lähetetään suoraan sinulle ilman Kela-korvausta 14pv maksuajalla.

Miten tuo vastaus liittyy kysymykseen? Maksakirroosi on muuten itse aiheutettu sairaus.

Vierailija
7/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo vastaus liittyy kysymykseen? Maksakirroosi on muuten itse aiheutettu sairaus.

Mihin kysymykseen? Missä kohtaa ketjua kukaan on edes maininnut ikäänsä? Itse olen 14.

Vierailija
8/8 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maksakirroosia ei aiheuta pelkästään alkoholin käyttö. Maksan virustulehdukset (etenkin B- ja C-hepatiitti) sekä vyötärölihavuuden aiheuttama rasvamaksa aiheuttavat maksakirroosia. 

Myös tietyt autoimmuunisairaudet, kuten primaarinen biliaarinen kirroosi, ja tietyt geneettiset sairaudet voivat aiheuttaa maksakirroosia täysin raittiille potilaalle."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän