Mies-vauva ei tykännyt kun ehdotin Lapin matkaa hikisen ja meluisan auton sijasta lentäen
Miehen mielestä on säästöä ajaa Lappiin loskakelissä ja yöpyä jossain luteisessa motellissa puolessa matkassa.
Kommentit (133)
Onneksi meidän auto ei ole hikinen ja meluinen. Enkä todellakaan lentäen Lappiin lähtisi, Lapin rajalle on noin 60-70 kilometriä.
"VR:n autopaikka maksaa 39€.
Toki, tuloista riippuen, voi tuntua "poskettoman kalliilta."
Jaa, itse olin perheen kanssa joitain vuosia sitten Ylläksellä, autojunalla Kolariin. Ei se kyllä mikään 39 euron paukku ollut, vaan kokonaisuudessaan aika lailla saman hintainen kuin olisi ollut lennot+auton vuokra siellä.
En ole koskaan käynyt Lapissa, mutta jos menisin, menisin lentäen. Inhoan autossa kökkimistä melkein yhtä paljon kuin talvea ja kylmyyttä.
Meilläkin varmaan mies haluaisi ajaa, koska pitää siitä. Saisi mennä yksin autolla ja minä tulisin lentäen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole meluisa auto vaan mukava ja Uudeltamaalta Lappiin ajetaan kerralla eikä yövytä missään. Voitte miettiä auton vaihtoa.
Joillekin miehille on kauhean tärkeää näyttää jaksavansa, vaikka oikeasti vaarantaa kaikki matkustajat.
Jos miehellä seisoo ja lompakossa on rahaa, sitten lentäen
Monen mielestä ilman autoa ei pärjää perillä. Miksei? Me lennätettiin koko 7-henkinen perheemme ulkomailta Saariselälle. Taksia tarvittiin lentokentältä mökille ja takaisin kentälle siirtymiseen.
Ruoat ja viinit sun muut juomat oli tilattu mökkiin valmiiksi ensimmäisiä päiviä varten, eikä ollut mikään ongelma kävellä kilometrin päässä olevaan kauppaan täydennyshankintoja tekemään. Hiihtoladut kulkivat mökin vierestä ja bussilla pääsi rinteeseen.
Ja joku sanoi, että pienet koneet ovat meluisia ja ahtaita kotimaan lennoilla. Lappiin kyllä lennetään ainakin sesonkiaikana laajarunkokoneella, paljon isompi se oli kuin kone, jolla Helsinkiin tulimme Suomen ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Autojuna on aika hyvä kompromissi. Mutta ei sillä Lappiin toki pääse. Lähelle kuitenkin.
Mitä nyt kukin arvostaa. Lentokentällä pitää odotella ja jonotella, ja vuokrata auto. Taksit ei oo koskaan silloin paikalla kun tarvii ja bussit nyt on perseestä muuten vaan.
Joten ei se oma auto kovin huono vaihtoehto ole. Valitsee vielä sellaisen reitin ja pysähdyspaikat missä on jotain nähtävää matkan varrella.
Rovaniemikö ei ole Lappia?
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö ne lennot olisit maksanut?
Taitaa tulla halvemmaksi kuin hotelliyö ja matkat, lounaat ym. Ajankohdasta tietysti riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisen aloituksen tekijä on saletisti Porvoon kansalainen ja parisuhteeton.
Miksi Aina Porvoo? Täysin merkityksetön pieni paikkakunta, kuten Helsinkikin.
Vierailija kirjoitti:
Monen mielestä ilman autoa ei pärjää perillä. Miksei? Me lennätettiin koko 7-henkinen perheemme ulkomailta Saariselälle. Taksia tarvittiin lentokentältä mökille ja takaisin kentälle siirtymiseen.
Ruoat ja viinit sun muut juomat oli tilattu mökkiin valmiiksi ensimmäisiä päiviä varten, eikä ollut mikään ongelma kävellä kilometrin päässä olevaan kauppaan täydennyshankintoja tekemään. Hiihtoladut kulkivat mökin vierestä ja bussilla pääsi rinteeseen.Ja joku sanoi, että pienet koneet ovat meluisia ja ahtaita kotimaan lennoilla. Lappiin kyllä lennetään ainakin sesonkiaikana laajarunkokoneella, paljon isompi se oli kuin kone, jolla Helsinkiin tulimme Suomen ulkopuolelta.
Kaikki eivät majoitu laskettelukeskuksissa. Meilläkin lähimpään kauppaan 40km
Minä lähtisin mielelläni mieheni kanssa meidän hikisellä, meluisalla retkeily autolla Lappiin, vaikka onkin kylmät ilmat. Tulisi ihana reissu 😘
Saariselkä alkaa olla pieni kaupunki. Kävellen pääsee keskustassa. Turisteille on rakennettu majoitustiloja kyllä. Työntekijöiden vaikea löytää asuntoja, on yhteismajoitusta ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöisen aloituksen tekijä on saletisti Porvoon kansalainen ja parisuhteeton.
Miksi Aina Porvoo? Täysin merkityksetön pieni paikkakunta, kuten Helsinkikin.
Porvoo on anagrammi sanasta provo. Lyhenne sanasta provokaatio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoat ja viinit sun muut juomat oli tilattu mökkiin valmiiksi ensimmäisiä päiviä varten, eikä ollut mikään ongelma kävellä kilometrin päässä olevaan kauppaan täydennyshankintoja tekemään. Hiihtoladut kulkivat mökin vierestä ja bussilla pääsi rinteeseen.Ja joku sanoi, että pienet koneet ovat meluisia ja ahtaita kotimaan lennoilla. Lappiin kyllä lennetään ainakin sesonkiaikana laajarunkokoneella, paljon isompi se oli kuin kone, jolla Helsinkiin tulimme Suomen ulkopuolelta.
Kaikki eivät majoitu laskettelukeskuksissa. Meilläkin lähimpään kauppaan 40km
No se on sitten oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin mielelläni mieheni kanssa meidän hikisellä, meluisalla retkeily autolla Lappiin, vaikka onkin kylmät ilmat. Tulisi ihana reissu 😘
Harmi ettei sun mies lähde
Suomen sisällä Lappiin ajo on juuri sopivan kompakti matka, ei siinä välillä tarvitse yöpyä.
Autossa on mukava ja luontevaa keskustella ihan kaikesta, sellaisestakin mistä ei yleensä tule välttämättä puhuttua. Itse olen esim. kuunnellut avautumista lapsuuden kipeistä asioista tuollaisella Lappi-Helsinki-ajomatkalla. Sama ihminen ei muutoin puhu mistään vaikeista asioista, mutta pidempi ajomatka sai avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Lapissa, mutta jos menisin, menisin lentäen. Inhoan autossa kökkimistä melkein yhtä paljon kuin talvea ja kylmyyttä.
Meilläkin varmaan mies haluaisi ajaa, koska pitää siitä. Saisi mennä yksin autolla ja minä tulisin lentäen.
Mä taas tykkään. Olen tottunut yksinkin ajamaan, mutta viihdyn myös vänkärissä napostelemassa, jutustelemassa ja ihailemassa maisemia.
Arvio neljän hengen perheen Helsinki - Kittilä matkan kustannuksista on noin 500 - 650 euroa.
Polttoaine 196 e
Majoitus (1 yö) 125 e
Ruokailut (3 x 4 henkeä) 240 e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autojuna on aika hyvä kompromissi. Mutta ei sillä Lappiin toki pääse. Lähelle kuitenkin.
Mitä nyt kukin arvostaa. Lentokentällä pitää odotella ja jonotella, ja vuokrata auto. Taksit ei oo koskaan silloin paikalla kun tarvii ja bussit nyt on perseestä muuten vaan.
Joten ei se oma auto kovin huono vaihtoehto ole. Valitsee vielä sellaisen reitin ja pysähdyspaikat missä on jotain nähtävää matkan varrella.
Rovaniemikö ei ole Lappia?
Kemissäkin voi jo junasta jäädä Lappiin.
Toivottavasti mies valitsee parempaa seuraa kuin sinut. Lennä ihan yksin Lappiin ja muille lomille. Saat valita kaiken juuri kuinka haluat. Yhdessä eläminen vaatii kompromisseja. Sinä et niihin kykene,vai onko mies vain paksu lompakko. Nyt sitten nuukaili ja vedit herneen nenään.