Taloyhtiön laajakaistasta eroaminen?
Miten vaikeaa on erota kun kaikilla alkaa olla mobiililaajakaista ja nopeuksiltaan talon netti on jälkeen jäänyt. Turha kulu.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön 10..20M laajakaista riittää käytännössä lähes kaikkeen verkon käyttöön.
Paitsi isojen tiedostojen siirtoon koskien 3D mallinnusta. Kyllähän 10M riittää sanomalehden lukuun rauhallisella tahdilla.
10m riittää laskujen maksuun, muttei suoratoistoon. Ei tuollaista voi hyväksyä pakkomyyntinä.
Älä puhu kukkua. Kylläpä toimii kaikki suoratoistopalvelut ja vielä HD-laadulla! 4K:hon ei riitä, mutta ei eroa edes huomaa jollain 55-tuumaisella telkkarilla, ellei istu metrin päässä.
Jos sinä et sitä huomaa, se ei tarkoita, etteikö joku muu huomaisi ja kauempaa kuin metrin päästä.
Meillä taloyhtiön laajakaistalle on 3 vuoden sopimus ja sen jälkeen sen voi lakkauttaa. 3 vuoden sopimus tuli käytännössä halvemmaksi tavaksi ottaa valokuitu kuin olisi erikseen vaan vedetty valmius. Valokuitu on kuitenkin nykyaikaa. Meillä ei nettikulut lisääntyneet valokuidun myötä, koska meillä oli jo aiemmin saman operaattorin netti käytössä. Mobiililaajakaista ei ole meille vaihtoehto, koska se kyykkää, kun käyttäjiä on enemmän.
"Omasta puhelimesta netin jakamalla olisi netti toiminut heti eikä olisi tarvinnut kuvailemaasi eeposta ja ostaa 180 euron modeemia."
Ja siitä puhelimesta tulee laittaa netinjako päälle joka kerta kun haluaa käyttää. Ja ottaa pois päältä kun lopetat. Ja se puhelin tulee olla laturissa tai akku tyhjenee nopeasti.
Vähemmällä säädöllä pääset modeemin hankkimalla ellei se netinkäyttösi sitten todella ole erittäin satunnaista.
No miksi kaikkiin taloyhtiöihin ei asenneta tuota nopeaa 200M laajakaistaa? Sehän on kertakustannus. Asukas hoitaa itse asiakassuhteen operaattorille ja maksaa siitä. Minulle on tuputettu tuota 400M liittymää, mutta kun en tiedä mitä tuosta taloyhtiön TV pistorasiasta saadaan ulos.
Vierailija kirjoitti:
No miksi kaikkiin taloyhtiöihin ei asenneta tuota nopeaa 200M laajakaistaa? Sehän on kertakustannus. Asukas hoitaa itse asiakassuhteen operaattorille ja maksaa siitä. Minulle on tuputettu tuota 400M liittymää, mutta kun en tiedä mitä tuosta taloyhtiön TV pistorasiasta saadaan ulos.
Operaattorisi tietää että 400M. Eivät muuten liittymää tuputtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole siitä mitään kuluja, on "ilmainen" eli sisältyy vuokraan. Eikä vuokra pienene vaikka pistäisin netin poikki.
Joissain taloyhtiöissä peritään erillinen "laajakaistavastike", törmättiin yhteen tällaiseen juuri kun etsittiin tyttärelle uutta asuntoa.
Ok. En ennen ole kuullutkaan moisesta.
Yleensä se on tosi halpa, euron tai pari, ainakin niissä paikoissa, missä minä olen noita nähnyt. Jos se siis on eroteltu hoitovastikkeesta. Usein se sisältyy tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vie yhtiökokoukseen asia nopeuden päivittämisestä jos ei muuten etene! ole ajoissa liikkeellä.
Ja kun yhtiö kilpailuttaa niin todennäköisesti hinta putoo ja nopeus nousee
Perusnetin arvot on noussut automaattisesti ajan kuluessa. Maksullisen lisänopeuskin on useampaan otteeseen nousut hinnan pysyessä samana. Kyllä se operaattori tietää kilpailijoiden hinnat, että millä hinnoilla taloyhtiö rupeaa harkitsemaan toimittajan vaihtamista.
Eikä mitkään mobiililiittymät tuota päihitä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön 10..20M laajakaista riittää käytännössä lähes kaikkeen verkon käyttöön.
Paitsi isojen tiedostojen siirtoon koskien 3D mallinnusta. Kyllähän 10M riittää sanomalehden lukuun rauhallisella tahdilla.
10m riittää laskujen maksuun, muttei suoratoistoon. Ei tuollaista voi hyväksyä pakkomyyntinä.
Älä puhu kukkua. Kylläpä toimii kaikki suoratoistopalvelut ja vielä HD-laadulla! 4K:hon ei riitä, mutta ei eroa edes huomaa jollain 55-tuumaisella telkkarilla, ellei istu metrin päässä.
Turhaan alapeukutatte. Operaattorit myyvät ylinopeita liittymiä. 10 megaa muka vähäiseen netin käyttöön ja laskujen maksamiseen.
Jotta päästäisiin tästä "Pelottavan sekalaista tietämättömyyttä taloyhtiöstä" ongelmasta, niin voisiko joku selittää miten tuo kytkentä on tehty meidän taloyhtiössä. Annas kun arvaan. Veikkaan, että jakokaapille on tuotu kuitu. Siitä lähtee joka huoneistoon TVkupari, kuten on lähtenyt jo 50 vuotta. Kuitu on kytketty jokaiseen huoneistoon menevään kupariin. Taloyhtiö maksoi tämän kytkennän. Huoneistossa on kaapelimokkula, jonka DNA saa auki tai kiinni tarpeen mukaan. Minulla oli puoli vuotta kiinni. Halusin sen auki, niin myyjä sanoi, että "tänä iltana se on auki." Arvasinko oikein?
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole siitä mitään kuluja, on "ilmainen" eli sisältyy vuokraan. Eikä vuokra pienene vaikka pistäisin netin poikki.
Heh, "ilmainen"... Onhan se minullakin "ilmainen", hinta on lisätty yhtiövastikkeeseen. Maksu peritään vaikka en käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vuokranantaja veloita sitä vuokrassa niinkuin kaikki asunnosta koituvat kulut? Maksaako omalta tililtä?
Jos sisältyy vuokraan niin mitä luulet sen tarkoittavan? Minulla vuokraan sisältyy 100M kiinteä kaista. Vuokraan tuo kaista ei kyllä pahemmin vaikuta kun vuokranantaja on tehnyt ison sopimuksen operaattorin kanssa useisiin taloyhtiöihin. Huomattavasti enemmän maksaisi jokainen itse suoran sopimuksen operaattorin kanssa tehneenä. Aika perusjuttu monessa taloyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, "ilmainen"... Onhan se minullakin "ilmainen", hinta on lisätty yhtiövastikkeeseen. Maksu peritään vaikka en käyttäisi.
Minä ainakin maksan Elisalle, en taloyhtiölle.
Muuta omakotitaloon sen mobiilisi kanssa. Yleensä netin saa taloyhtiössä ihan pikkurahalla. Meillä 3 euroa ja risat, ei ole kovin iso raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no en minä noista ymmärrä.. muuta kuin varmasti on eroa jos puhelimessa on 500 jotain diipadaaba ja netti taloyhtiössä 25 niin onhan sillä eroa ku
Saat varmasti lisänopeutta siltä operaattorilta siihen kiinteään kaistaan pienellä hinnalla halutessasi. Kysy siltä. Itse en todellakaan hankkisi kotiin vielä erillistä mokkulaa kaistoineen kun on kerran kiinteä yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Jotta päästäisiin tästä "Pelottavan sekalaista tietämättömyyttä taloyhtiöstä" ongelmasta, niin voisiko joku selittää miten tuo kytkentä on tehty meidän taloyhtiössä. Annas kun arvaan. Veikkaan, että jakokaapille on tuotu kuitu. Siitä lähtee joka huoneistoon TVkupari, kuten on lähtenyt jo 50 vuotta. Kuitu on kytketty jokaiseen huoneistoon menevään kupariin. Taloyhtiö maksoi tämän kytkennän. Huoneistossa on kaapelimokkula, jonka DNA saa auki tai kiinni tarpeen mukaan. Minulla oli puoli vuotta kiinni. Halusin sen auki, niin myyjä sanoi, että "tänä iltana se on auki." Arvasinko oikein?
Voi olla noinkin. Meidän talossa on kuitu vedetty talojakamosta asuntoihin erillisenä, ja sille on oma pistoke johon voi laittaa modeemin, tai ottaa suoraan ethernetkaapelilla koneeseen. 100 meganen Taloyhtiönetti sisältyy asumiseen eli on ilmainen kaikille. Operaattorivaihdoksessa operaattorilta tuli jokaiselle asukkaalle kirje jossa tiedustelu haluaako tilata yhteyden. Tilasin ja sain reitittimen ilmaiseksi, modeemi olisi maksanut vajaan satasen. Moni naapuri otti myös, ja operaattori ilmoitti päivän jolloin käyvät kytkemässä. Kaikki eivät ottaneet, käyttävät mobiilia, ja jotkut tosi vanhat eivät käytä nettiä. Operaattorilta tulee tarjouksia nopeammasta netistä silloin tällöin henkilökohtaisesti, sen jos ottaa sen myös maksaa itse. Televisio tulee omaa kaapeliaan ja sille on oma pistoke. En katso suoratoistoja joten reititin on kaapissa, en käytä, vaan otan ethernetkaapelilla suoraan koneelle. Tälläinenkin systeemi on varsin yleinen kerrostaloissa.
Miksi te jauhatte tätä
Jatkuvasti tulee tarjouksia jolla saa päivitettyä nopeampaan.