Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perusteella äänestät seuraavissa eduskuntavaaleissa?

Vierailija
20.10.2025 |

Musta tuntuu, että koskaan en ole kokenut äänestämistä näin vaikeaksi. Saatan jopa jättää äänestämättä. Viimeksi äänestin sillä perusteella, mikä puolue todennäköisimmin kohtuullistaisi ansioverotusta, mutta nyt tässä muodossa se oli mulle henkilökohtaisesti yhtä tyhjän kanssa ja oikeastaan vain huijaus.

Ehkä jos joku puolue lupaisi ajaa aikuiskoulutustuen palauttamista, se voisi riittää äänestyspäätökseen. 

Mites teillä?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon, että leikataan yritystuista. Lisäksi että julkisten palveluiden osalta palataan vanhaan eli poistetaan rönsyjä ja keskitytään hoitamaan jäljelle jäävät tehtävät paremmin. Kalliit it-kulut myös karsittava pois. Ei jatkuvia uudistuksia, jotka rasittavat käyttäjiä ja vievät rahaa. Peruselintarvikkeiden hinnat alemmaksi vaikka valtion tukemana. Terveellinen lista peruselintarvikkeista alennettuun hintaan saataville, sillä ihmisen on kyettävä syömään köyhänäkin. Terveydenhuolto, kirjastot ja koulutus kaikkien saataville.   Huumekielteisyyttä lisää eli  ei vapauteta mitään päihteitä  ja alkoholin ja tupakkatuotteiden  käyttöäkin tulisi rajoittaa.

Vierailija
22/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rehellinen, en äänestä. Kaikki puolueet ovat jotain liibalaabaa. Tavoitteeni ovat muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän oma etu edellä kuten kokoomuslaiset tekee. Äänestän demareita. Turha ruikuttaa Sannasta tai valtion velasta. Vähätuloisella ei ole muuta vaihtoehtoa. 

Mene töihin niin on rahan paskkaa.

Vierailija
24/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kuin ennenkin. Puolue se joka on eniten tavallisen ihmisen asialla ja inhimillisin. Siitä puolueesta sitten valitsen ehdokkaan joka on jollain tavoin lähelle tuleva tunnepuolella, vakuuttava, ennestään tuttu tai jo vahvuuksistaan tunnettu.

Vierailija
25/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankkaa äänestään.

Vierailija
26/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaisin jonkinlaista sivistyspuoluetta. Jossa ihmisiä yritettäisiin saada töihin koulutuksen, innovaation ja kannustamisen avulla. Tieteelle, ympäristölle, tuotekehitykselle, yrityskehittämöille ym. jaettaisiin tukia. Taiteen ja urheilun rahat suunnattaisiin ihmisten harrastamiseen, ja kilpaurheilu ym. saisi tulla toimeen omilla tuloillaan.

Edes jotenkin toimintakykyisten ihmisten tuet voisivat olla vastikkeellisia, esim. opintopisteiden suorittamista tai työharjoittelua, työnteosta keikkaluonteisestikaan ei rangaistaisi. Opiskelu avoimessa pitäisi olla maksutonta kaikille, esim. mooc-tyyppisesti, jolloin kulut eivät nousisi kohtuuttomasti opiskelijoiden määrän kasvaessa.

En vaan oikein tiedä mikä puolue tällaista ajaisi. Ehkä rkp eniten?

Vierailija
27/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea: PS. Ulkkisloiset ja -jengirikolliset kuriin.

Samalla saadaan myös huumeiden käyttöä kuriin. Kuten tänäänkin uutisista kuulimme, maamut diilaavat Suomeen huumeita. Perussuomalaisia siis äänestän. Muut vain hyysäävät.

Vierailija
28/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se mene vihreille tai vasemmistolle. Nykyisille hallituspuolueille ei missään tapauksessa.

Vierailija
29/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan PS:n äänestämistä. Minun ei tarvitse edes lukea uutisia koska tiedän äänestäväni PS:ää halusivatpa uutiset minun tekevän mitä vain.

-PS:n äänestäjä

Ei uutiset pakota sua tekemään yhtään mitään, tollo.

Vierailija
30/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän oma etu edellä kuten kokoomuslaiset tekee. Äänestän demareita. Turha ruikuttaa Sannasta tai valtion velasta. Vähätuloisella ei ole muuta vaihtoehtoa. 

Ma mut äänestävät demareita, eli oma etu edellä. Erittäin haitallista kantasuomalaisille. 

Vierailija
31/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä kaksipuoluejärjestelmä pahvi ja kartonki.

Äänet saa se, joka sattuu olemaan roskakatoksessa lähimpänä.

Vierailija
32/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiallinen tavoite on vastustaa vihervasemmistoa.

Vierailija
33/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestä enää missään vaaleissa.

Tätä igor haluaa. Siksi on erittäin tärkeää äänestää.

PS:ää.

Persut on venäjän asialla.

Todista/perustele

Vierailija
34/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän demareita kuten olen aina tehnyt.

Vierailija
35/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän persuja tai kristillisiä. Muut eivät kelpaa mulle.

KD kannattaa haitallista maaha nmuuttoa. 

Vierailija
36/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän demareita kuten olen aina tehnyt.

Aivopesun orjuudesta on vaikea päästä irti. 

Vierailija
37/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nykyhallitus saa jatkaa.

Vierailija
38/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän persuja tai kristillisiä. Muut eivät kelpaa mulle.

Äänestämällä mainittuja, äänestää suomelle politiikkaa joka seisoo jättiläisten hartioilla. Varma valinta ja ääni hyvin käytetty.

Vierailija
39/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli äänestää kokoomusta. Saisivat selvitä oman velkasopparinsa kanssa. 

Vierailija
40/79 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ma mut äänestävät demareita, eli oma etu edellä. Erittäin haitallista kantasuomalaisille. 

Kantasuomalaisten kannattaisi lopettaa oman maan köyhien ja sosiaaliturvan vihaaminen, niin voisi löytyä mielenkiintoa myös sitä maahanmuuttoviestiä kohtaan.