Millä perusteella äänestät seuraavissa eduskuntavaaleissa?
Musta tuntuu, että koskaan en ole kokenut äänestämistä näin vaikeaksi. Saatan jopa jättää äänestämättä. Viimeksi äänestin sillä perusteella, mikä puolue todennäköisimmin kohtuullistaisi ansioverotusta, mutta nyt tässä muodossa se oli mulle henkilökohtaisesti yhtä tyhjän kanssa ja oikeastaan vain huijaus.
Ehkä jos joku puolue lupaisi ajaa aikuiskoulutustuen palauttamista, se voisi riittää äänestyspäätökseen.
Mites teillä?
Kommentit (79)
Olen rehellinen, en äänestä. Kaikki puolueet ovat jotain liibalaabaa. Tavoitteeni ovat muualla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän oma etu edellä kuten kokoomuslaiset tekee. Äänestän demareita. Turha ruikuttaa Sannasta tai valtion velasta. Vähätuloisella ei ole muuta vaihtoehtoa.
Mene töihin niin on rahan paskkaa.
Samalla kuin ennenkin. Puolue se joka on eniten tavallisen ihmisen asialla ja inhimillisin. Siitä puolueesta sitten valitsen ehdokkaan joka on jollain tavoin lähelle tuleva tunnepuolella, vakuuttava, ennestään tuttu tai jo vahvuuksistaan tunnettu.
Minä kaipaisin jonkinlaista sivistyspuoluetta. Jossa ihmisiä yritettäisiin saada töihin koulutuksen, innovaation ja kannustamisen avulla. Tieteelle, ympäristölle, tuotekehitykselle, yrityskehittämöille ym. jaettaisiin tukia. Taiteen ja urheilun rahat suunnattaisiin ihmisten harrastamiseen, ja kilpaurheilu ym. saisi tulla toimeen omilla tuloillaan.
Edes jotenkin toimintakykyisten ihmisten tuet voisivat olla vastikkeellisia, esim. opintopisteiden suorittamista tai työharjoittelua, työnteosta keikkaluonteisestikaan ei rangaistaisi. Opiskelu avoimessa pitäisi olla maksutonta kaikille, esim. mooc-tyyppisesti, jolloin kulut eivät nousisi kohtuuttomasti opiskelijoiden määrän kasvaessa.
En vaan oikein tiedä mikä puolue tällaista ajaisi. Ehkä rkp eniten?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa oikea: PS. Ulkkisloiset ja -jengirikolliset kuriin.
Samalla saadaan myös huumeiden käyttöä kuriin. Kuten tänäänkin uutisista kuulimme, maamut diilaavat Suomeen huumeita. Perussuomalaisia siis äänestän. Muut vain hyysäävät.
Eiköhän se mene vihreille tai vasemmistolle. Nykyisille hallituspuolueille ei missään tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan PS:n äänestämistä. Minun ei tarvitse edes lukea uutisia koska tiedän äänestäväni PS:ää halusivatpa uutiset minun tekevän mitä vain.
-PS:n äänestäjä
Ei uutiset pakota sua tekemään yhtään mitään, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän oma etu edellä kuten kokoomuslaiset tekee. Äänestän demareita. Turha ruikuttaa Sannasta tai valtion velasta. Vähätuloisella ei ole muuta vaihtoehtoa.
Ma mut äänestävät demareita, eli oma etu edellä. Erittäin haitallista kantasuomalaisille.
Meillä on käytössä kaksipuoluejärjestelmä pahvi ja kartonki.
Äänet saa se, joka sattuu olemaan roskakatoksessa lähimpänä.
Pääasiallinen tavoite on vastustaa vihervasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En äänestä enää missään vaaleissa.
Tätä igor haluaa. Siksi on erittäin tärkeää äänestää.
PS:ää.
Persut on venäjän asialla.
Todista/perustele
Äänestän demareita kuten olen aina tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän persuja tai kristillisiä. Muut eivät kelpaa mulle.
KD kannattaa haitallista maaha nmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän demareita kuten olen aina tehnyt.
Aivopesun orjuudesta on vaikea päästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän persuja tai kristillisiä. Muut eivät kelpaa mulle.
Äänestämällä mainittuja, äänestää suomelle politiikkaa joka seisoo jättiläisten hartioilla. Varma valinta ja ääni hyvin käytetty.
Tekisi mieli äänestää kokoomusta. Saisivat selvitä oman velkasopparinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma mut äänestävät demareita, eli oma etu edellä. Erittäin haitallista kantasuomalaisille.
Kantasuomalaisten kannattaisi lopettaa oman maan köyhien ja sosiaaliturvan vihaaminen, niin voisi löytyä mielenkiintoa myös sitä maahanmuuttoviestiä kohtaan.
Tahdon, että leikataan yritystuista. Lisäksi että julkisten palveluiden osalta palataan vanhaan eli poistetaan rönsyjä ja keskitytään hoitamaan jäljelle jäävät tehtävät paremmin. Kalliit it-kulut myös karsittava pois. Ei jatkuvia uudistuksia, jotka rasittavat käyttäjiä ja vievät rahaa. Peruselintarvikkeiden hinnat alemmaksi vaikka valtion tukemana. Terveellinen lista peruselintarvikkeista alennettuun hintaan saataville, sillä ihmisen on kyettävä syömään köyhänäkin. Terveydenhuolto, kirjastot ja koulutus kaikkien saataville. Huumekielteisyyttä lisää eli ei vapauteta mitään päihteitä ja alkoholin ja tupakkatuotteiden käyttöäkin tulisi rajoittaa.